فرهنگ و هنر

امسال هر روز یک جاذبه گردشگری نطنز به مسافران و گردشگران معرفی خواهد شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، امسال هر روز یک جاذبه گردشگری نطنز به مسافران و گردشگران معرفی خواهد شد.

28 اسفند 1402

5 تفاوت صدای پیانو دیجیتال و آکوستیک

خبرنگاران ؛ دنیای موسیقی، دنیای وسیع و گسترده ای است که هر فرد بسته به علاقه و توانایی خود می تواند به یکی از حوزه های آن وارد شود. یکی از حوزه های پرطرفدار در دنیای موسیقی، حوزه نوازندگی است که با کمک سازهای مختلف انجام می شود.

27 شهریور 1402

5 رزمی کار برجسته که در فیلم های بروس لی با او مبارزه کردند

چندین رزمی کار مشهور در دنیای سینما و در فیلم های بروس لی مقابل او ایستاده اند. علیرغم اینکه بروس لی تنها در چهار فیلم رزمی ایفای نقش کرد و به علت مرگ در سن جوانی فرصت بیشتری برای ساخت فیلم های رزمی پیدا نکرد، وی سازنده بعضی از برترین و ماندگارترین سکانس...

23 فروردین 1402

خاطره بازی با یکتا ناصر ، نوروز همواره تنها گذاشتن تنهایی را با خود دارد ، گردن بندهایی با گل های بهاری خانه مادربزرگ

یکتا ناصر بازیگر سینما و تلویزیون، وقتی در پیاده راه گام برمی دارد به دقت به احوال آدم ها و شرایط ساختمان های حاشیه ای نگاه می نماید. او روزهای قبل عید را به خاطر تماشا شور و حال مردم، بیشتر از روزهای سکوت بعد از تحویل سال دوست دارد و معتقد است که در میان...

8 فروردین 1402

دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقمند می توانند همیار موزه های کاخ گلستان در نوروز باشند

میراث آریا/ براساس خبر و گزارشهای بدست آمده، دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقمند می توانند همیار موزه های کاخ گلستان در نوروز باشند.

15 اسفند 1401

کشف سنگ نوشته ای با اشعار سعدی در کوهستانهای دشت مرودشت

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، کشف سنگ نوشته ای با اشعار سعدی در کوهستانهای دشت مرودشت صورت پذیرفت.

9 اسفند 1401

نام این مار عجیب را دی کاپریو گذاشتند!

در میان درختچه های جنگل های کوهپایه ای پاناما، ماری خوشرنگ با چشمانی درشت، چون ذغال گداخته زندگی می نماید که نامش را لئوناردو دی کاپریو بازیگر مشهور سینما و فعال محیط زیست انتخاب نموده است.

16 بهمن 1401

استانی که 6 ماه از سال توریست دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: متاسفانه استان مازندران فقط 6 ماه گردشگر دارد و در نیمه دوم سال اقدامی برای جذب گردشگر صورت نگرفته و ارائه خدمات گردشگری متوقف می شود. این خبر در بخش عدم توجه به جاذبه های گردشگری استان مازندران هست.

15 بهمن 1401

روحی دوباره در جان عمارت مَلِک بوشهر

عمارت مَلک بوشهر روزگاری به آسمان خراش عصر قجر مشهور بود، این بنا متعلق به یک قرن قبل است و در دوره قاجاریه معماران فرانسوی آن را با مصالح محلی احداث نموده اند.

23 دی 1401

خانه امام جمعه تهران ، بازمانده ای از داماد ناصر الدین شاه

شاید با شنیدن خانه امام جمعه تهران در فکرتان خانه ای ساده با اسباب و اثاثیه اولیه تصور کنید و دور از فکر شما باشد که خانه ای زیبا با معماری بی نهایت منحصر به فرد به امام جمعه تعلق داشته باشد. این بنا یکی از بهترین بناهای قاجاریه ست که متعلق به امام جمعه...

17 دی 1401

سوچی میزبان جام جهانی 2018 روسیه

سوچی، یک شهر ساحلی در سرزمین کراسنودار در غرب کشور روسیه، هم مرز با دریای سیاه و در دامنه های پوشیده از برف رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است. این شهر ابتدا بندر الکساندریا نام داشت اما سال 1896 نام آن با الهام گرفتن از واژه محلی سچه به معنای مکان کناره...

18 آذر 1401

1992؛ سالی که سرنوشت اکشن های اول شخص را تغییر داد

در دنیای امروزی گیمینگ، سبک اول شخص شوتر (First Person Shooter) یکی از پرطرفدارترین سبک ها است. علت محبوبیت این سبک در حال حاضر نیز عناوینی مثل ندای وظیفه (Call of Duty) یا بتلفیلد (Battlefield) است. با این حال سابقه این سبک به سال ها قبل از عرضه این دو بازی برمی شود.

8 آذر 1401

اخبار جعلی را چگونه تشخیص دهیم؟

در این مطلب به بعضی نکات و راهکارها اشاره می گردد که امکان کشف منابع معتبر را از میان کثیری از منابع گمراه کننده میسر و ممکن می نماید.

25 آبان 1401

تکمیل مسیر دسترسی به پایگاه ملی کنزق

میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، تکمیل مسیر دسترسی به پایگاه ملی کنزق صورت گرفت.

22 آبان 1401

گویندگی انیمیشن احتیاج به انرژی بیش تری دارد

یک گوینده رادیو گفت: برای گویندگی انیمیشن ها باید فراتر از حال معمولی مان صحبت کنیم. چراکه این نوع صداسازی به روح فانتزی احتیاج دارد.

6 آبان 1401

مجذوب کننده ترین مرکز گردشگری در قلب اروپا

این کشور به علت داشتن کوهستانی زیبا، مقصدی محبوب برای سفر است. جاذبه های مهم دیگر، مسیرهای پیاده روی بسیار عالی آن است و بعلاوه فعالیت های اسکی و زمستانی متعدد آن نیز گردشگران را به خود جلب می نماید.

27 مهر 1401

بیوگرافی جواد عزتی

از جمله افتخارات جواد عزتی می توان به جایزه بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ برای بازی در فیلم ماجرای نیمروز و جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم پارادایس از جشنواره چلسی آمریکا اشاره کرد.

22 مهر 1401

اپل آپدیت iOS 16.02 را برای برطرف لرزش دوربین آیفون 14 پرو عرضه کرد

اپل به تازگی و در راستای برطرف مشکل لرزش دوربین سری آیفون 14 پرو در اپلیکیشن هایی نظیر اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت، آپدیت iOS 16.02 را برای عموم کاربران خود منتشر نموده است.

3 مهر 1401

چند تمرین برای افزایش سرعت عمل مغز

چهار تمرین و تکنیک کاربردی برای افزایش سرعت عمل مغز و دوری از آلزایمر را ببینید.

26 شهریور 1401

سراب گرم سرپل ذهاب ثبت ملی شد

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در نامه هایی جداگانه به استاندار کرمانشاه مراتب ثبت ملی چهار میراث طبیعی این استان را ابلاغ کرد یکی از این پرونده ها ثبت ملی سراب گرم سرپل ذهاب بود.

21 شهریور 1401
تعداد: (161)