سوچی میزبان جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سوچی، یک شهر ساحلی در سرزمین کراسنودار در غرب کشور روسیه، هم مرز با دریای سیاه و در دامنه های پوشیده از برف رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است. این شهر ابتدا بندر الکساندریا نام داشت اما سال 1896 نام آن با الهام گرفتن از واژه محلی سچه به معنای مکان کناره دریا، به سوچی تغییر پیدا کرد. شهر سوچی، ابتدا تحت سلطه رومیان و یونانیان باستان بود اما پس از آن به تصرف حکومت پادشاهی گرج و حکومت های خودمختار عایدی تا اوایل قرن 19 که به کشور روسیه پیوست. سوچی به مرکز تابستانی روسیه و مروارید دریای سیاه نیز معروف و با 145 کیلومتر درازا، طویل ترین شهر در اروپا و پس از مکزیکوسیتی دومین در دنیا است. سوچی به علت موقعیت جغرافیایی خود و نزدیک بودن با دریای سیاه، آب و هوایی نیمه گرمسیری و مرطوب دارد. سال 2014، سوچی میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی بود بعلاوه برای مسابقات جام دنیای 2018 نیز به عنوان یکی از شهرهای میزبان انتخاب شده است.

سوچی میزبان جام جهانی 2018 روسیه

جاذبه های گردشگری سوچی

سوچی بزرگترین شهر توریستی روسیه است. این شهر به علت آب و هوای کوهستانی و معتدل، چشمه های آب معدنی، زیبایی های طبیعی و بی نظیر به یک مقصد گردشگری فوق العاده تبدیل شده است. یکی از جاذبه های گردشگری سوچی خانه ویلایی استالین، رهبر فقید شوروی سابق است که آن را برای تعطیلات تابستانی خود در این شهر ساخته بود. باغ سوچی که سال 1892 تاسیس شد و در آن می توان گونه های مختلفی از گیاهان، پرندگان و حیوانات کمیاب را مشاهده کرد. کوه آخون بزرگ که سال 1936 به دستور استالین، برج دیدبانی با ارتفاع 31 متر بر بالای آن ساخته می گردد و خود این برج با دید بسیار زیبایی که از طبیعت اطراف دارد یکی از جاذبه های گردشگری سوچی است. از دیگر جاذبه های توریستی آن می توان به شهر بازی بزرگ آدلر، غارهای فورونت سووکا، خانه های داگومیس، آبشارهای طبیعی، غار آختیرش سکایا، مزرعه پرورش ماهی و بسیاری مکان دیگر اشاره نمود که بازدید از آنها در کنار تماشای مسابقات جام جهانی 2018 خالی از لطف نخواهد بود.

رستوران های سوچی

در شهر سوچی مردمانی از کشورهای مختلف با فرهنگ های مختلف زندگی می نمایند که بر روی تنوع غذایی و فراوانی رستوران در سوچی تاثیر بسیاری گذاشته است. در رستوران Suluguni مسافران می توانند برترین غذاهای روسی و اروپای شرقی را با کیفیتی عالی امتحان نمایند. کافه London که تمام ساعات شبانه روز از مهمانان خود با هر سلیقه و ذائقه ای پذیرایی می نماید. آشپزان رستوران Tubeteika علاوه بر پخت غذاهای محلی و روسی، غذاهای اروپایی و خاورمیانه را همراه با سالادهای متنوع برای مهمانان خود آماده می نمایند. در رستوران Promenad با محیطی گرم و صمیمی علاوه بر امتحان برترین غذاهای ژاپنی، مدیترانه ای و روسی می توان از اجرای زنده موسیقی کلاسیک و فضای باز برای غذا خوردن نیز لذت برد.

مراکز خرید سوچی

مرکز شهر سوچی با تنوعی از مغازه ها، فروشگاه ها و مراکز خرید برترین فرصت برای خرید معروفترین برندهای جهان است. مرکز خرید ماندارین تنوعی از محصولات مثل کیف و کفش، پوشاک، لوازم ورزشی و آرایشی و بهداشتی را دارد. مرکز خرید مورمال سوچی سال 2012 ساخته شده است، این مرکز خرید کالاهایی با برندهای داخلی و خارجی را با قیمت هایی مناسب ارائه می دهد و به یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید شهر سوچی تبدیل شده است. بازار قدیمی و سنتی ادلر مناسب ترین مرکز برای خرید صنایع دستی، سوغاتی، خوراکی و گل است.

فرودگاه سوچی

فرودگاه بین المللی سوچی یکی از 10 فرودگاه بزرگ کشور روسیه است که در منطقه آدلر شهر سوچی قرار گرفته است. این فرودگاه برترین امکانات را برای رفاه و آسایش مسافرینی که برای تماشای ملاقاتهای جام جهانی 2018 که در این شهر برگزار می گردد، در نظر گرفته است.

استادیوم سوچی

استادیوم فیشت سوچی سال 2013 میلادی با ظرفیت 40هزار نفر افتتاح شد. این استادیوم بعد از میزبانی بازی های المپیک زمستانی 2014، میزبان شش ملاقات از مسابقات جام جهانی 2018 روسیه خواهد بود که مهمترین آنها، مسابقه بین تیم های اسپانیا و پرتغال در مرحله مقدماتی، اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی و یکی از ملاقاتهای مرحله یک چهارم نهایی است.

شهر کازان میزبان جام جهانی 2018 روسیه

معرفی استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه - قسمت دوم

راهنمای سفر به روسیه

منبع: فلای تودی

به "سوچی میزبان جام جهانی 2018 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوچی میزبان جام جهانی 2018 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید