موسیقی

5 تفاوت صدای پیانو دیجیتال و آکوستیک

خبرنگاران ؛ دنیای موسیقی، دنیای وسیع و گسترده ای است که هر فرد بسته به علاقه و توانایی خود می تواند به یکی از حوزه های آن وارد شود. یکی از حوزه های پرطرفدار در دنیای موسیقی، حوزه نوازندگی است که با کمک سازهای مختلف انجام می شود.

27 شهریور 1402

سوچی میزبان جام جهانی 2018 روسیه

سوچی، یک شهر ساحلی در سرزمین کراسنودار در غرب کشور روسیه، هم مرز با دریای سیاه و در دامنه های پوشیده از برف رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است. این شهر ابتدا بندر الکساندریا نام داشت اما سال 1896 نام آن با الهام گرفتن از واژه محلی سچه به معنای مکان کناره...

18 آذر 1401

1992؛ سالی که سرنوشت اکشن های اول شخص را تغییر داد

در دنیای امروزی گیمینگ، سبک اول شخص شوتر (First Person Shooter) یکی از پرطرفدارترین سبک ها است. علت محبوبیت این سبک در حال حاضر نیز عناوینی مثل ندای وظیفه (Call of Duty) یا بتلفیلد (Battlefield) است. با این حال سابقه این سبک به سال ها قبل از عرضه این دو بازی برمی شود.

8 آذر 1401

مجذوب کننده ترین مرکز گردشگری در قلب اروپا

این کشور به علت داشتن کوهستانی زیبا، مقصدی محبوب برای سفر است. جاذبه های مهم دیگر، مسیرهای پیاده روی بسیار عالی آن است و بعلاوه فعالیت های اسکی و زمستانی متعدد آن نیز گردشگران را به خود جلب می نماید.

27 مهر 1401

وان پلاس نورد بادز با قابلیت های خوب و قیمت مناسب رونمایی شد

وان پلاس به تازگی از اولین ایربادز بی سیم خود در رده مالی رونمایی کرد؛ محصولی با نام وان پلاس نورد بادز با قابلیت های نسبتا خوب اما قیمتی باورنکردنی!

7 تیر 1401

فستیوال های دبی

دبی در کنار همه سرگرمی ها و سرگرمیات بی نظیری که داره، هر ساله فستیوال ها و جشنواره های جذابی برای جهانگرد ها برگزار می کنه که بیشتر اونها توی فصل های پر تردد سال و بین ماه های نوامبر تا مارچ و زمانی که هوای این شهر در مطبوع ترین حالت خودش قرار داره، اجرا...

29 اردیبهشت 1401

زیباترین جاهای دیدنی اسکاتلند کدامند؟

کشور اسکاتلند با شهرهای تاریخی گلاسکو و ادینبرو و سرگرمی های فضای باز در سواحل دریاچه لوموند و نس، یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر اروپا شناخته می گردد.

21 اردیبهشت 1401

نکاتی جالب در مورد مسافرت به جاهای خطرناک(بخش اول)

کوهنوردی از میان صخره هااکنون که خودم را برای سفر به کلمبیا آماده می کنم، بسیاری از افراد از خبر آخرین سفرهای من با عنوان مراقب باشید، آنجا خیلی خطرناک است! استقبال کرده اند.

28 فروردین 1401

بهترین جاذبه های دوبروونیک کرواسی کدامند؟ (قسمت دوم)

دوبروونیک یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای کرواسی است که دارای جاذبه های گردشگری بی نظیری است. با ما همراه باشید تا شما را با برترین جاذبه های گردشگری دوبروونیک آشنا کنیم.

20 فروردین 1401

10 جاذبه مهم مسکو که باید ببینید

مسکو، مرکز روسیه، جاذبه های فراوانی دارد که فرصت دیدن آن ها را نباید از دست بدهید. از برترین گالری های هنری گرفته تا بناهای تاریخی و کلیساهای باشکوه.

16 اسفند 1400

10 گوشی میان رده برتر که همین الان می توانید بخرید (آذر 1400)

اگر در پی خرید گوشی هوشمند میان رده، با بودجه 4 تا 11 میلیون تومان هستید، بهترین راهنمای خرید ممکن برای این میزان بودجه را ما برای شما در خبرنگاران مگ آماده کردیم. در ادامه با راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده خبرنگاران مگ در آذر ماه 1400 همراه باشید.

24 دی 1400

معرفی کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز، نوشته دانیل زد لیبرمن و مایکل ای. لانگ

نوروترنسمیترها یا مواد شیمیایی میانجی، به ما انگیزه می دهند در پی رسیدن به چیز های بسیار دور برآییم؛ چه امور مادی و چه اموری مانند عشق و دانش و قدرت. یکی از مهم ترین میانجی های شیمایی در مغز، دوپامین نام دارد. این ماده چه بخواهیم نمکدان روی میز را برداریم...

22 تیر 1400

خداحافظی گلایه آمیز محمد معتمدی از ارکستر های دولتی

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی با انتشار متنی گلایه آمیز در صفحه شخصی اش از خداحافظی خود با ارکستر های دولتی اطلاع داد.

29 اسفند 1399

محمدرضا عیوضی، خواننده پاپ کرونا گرفت

محمدرضا عیوضی، خواننده باسابقه موسیقی پاپ، با انتشار پستی اینستاگرامی، از ابتلای خود به ویروس کووید 19 اطلاع داد.

14 دی 1399

خبرنگاران اهدای مدال خلاقیت وایپو به استاد شجریان

تهران- خبرنگاران- سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) مدال خلاقیت این سازمان را به استاد فقید محمدرضا شجریان اهدا کرد.

28 آبان 1399

کلیسای سَکرِه کُر در فرانسه

کلیسا بر بالای تپه مونتمار ساخته شد که از روزگاران قدیم محلی برای عبادت و نیایش بوده است. امروزه از کلیسا استفاده های فرهنگی زیادی نیز می شود.

30 خرداد 1399

کامران تفتی و اظهاراتش درباره کرونا

کامران تفتی درباره سال جدید که در سایه کرونا سپری شد، می گوید: نمی توانم بگویم سال 99 تا به حال خوب بوده است. خدا را شکر بابت نعمت سلامتی. چقدر غمگینم هموطنانم را از دست داده ام و این مریضی دارد به ما ثابت می نماید خدا تنبیهمان نموده است. سعی می کنم این موضوع...

12 خرداد 1399

جشنواره رضوی پشتوانه فرهنگ عمومی کشور است، مجمع جهانی خادمان رضوی سال آینده تشکیل می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقدمات برگزاری مجمع خادمان فرهنگ رضوی فراهم شده و امسال مجمع خادمان اروپا تشکیل شد و مجمع جهانی خادمان رضوی نیز تشکیل می شود.

11 فروردین 1399

حجت اشرف زاده در تالار وحدت خواند، کنسرتی با تاکید بر عشق

حجت اشرف زاده در تمام کنسرت خود در جشنواره موسیقی فجر همیشه از عشق سخن گفت و بر زندگی با عشق تاکید ورزید. او هر بار پیش از اجرای یک قطعه ابیاتی از اثر پیش رو را می خواند و اینگونه آن را معرفی می کرد. این کنسرت در تمام طول اجرا با استقبال مخاطبان همراه بود....

10 فروردین 1399

چند روش آسان برای کنترل فشار روانی در بیماران قلبی

بیماری عروق کرونر قلب، یکی از مهم ترین و رو به رشدترین بیماری هایی است که افراد زیادی را در سرتاسر دنیا درگیر خود نموده است. محققان برای کاهش بارهای روانی تأثیرگذار در این بیماری، استفاده از روش های غیردارویی را به بوته آزمایش گذاشته و به نتایج جالبی...

6 اسفند 1398