این بازارهای شناور شادی می فروشند!

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، آیا تا به حال به بازار های شناور فکر نموده اید؟ یا دوست دارید در حالی که بر روی آب شناور هستید، به خرید مواد غذایی بروید؟ خوب، چند مکان در سراسر دنیا وجود دارد که می توانید با راهنمایی قایق کوچک خود در میان یک بازار بزرگ شناور روی آب، کالاهای روزانه یا سوغاتی مورد نظر خود را خرید کنید! بازارهای شناور در ابتدا زمانی استفاده می شدند که حمل و نقل آب تنها وسیله رفت و آمد بود. بیشتر بازارهای شناور این روزها عمدتا به عنوان جاذبه های گردشگری عمل می نمایند. در حالی که چنین بازارهایی واقعاً مفهوم جالبی دارند، مشکل اصلی گردشگران زمان بندی آنهاست. تقریباً همه بازارهای شناور ساعت 4 صبح باز می شوند!

این بازارهای شناور شادی می فروشند!

بازارهای شناور چیست؟

به بازار هایی که خرید و فروش کالا ها در آن ها بر قایق، در حالی که بر آب شناور هستید، انجام می گردد، بازار های شناور گفته می گردد. از زمانی که حمل و نقل با قایق و کشتی در زندگی بشر رونق پیدا کرد، این گونه بازار های نیز توسعه یافته است. البته در گذشته بیشتر نقش تجاری و بازرگانی داشت اما امروزه علاوه بر این ها نقش توریستی هم در این نوع بازار ها بسیار پر رنگ شده است. معروف ترین بازار های شناور در کشور های آسیای جنوبی مانند تایلند، اندونزی، ویتنام، سری لانکا، بنگلادش وهند قرار دارند.

در بازار های شناور چه محصولاتی ارائه می شوند؟

محصولات بازار های شناور شامل موارد زیر است:

  • میوه و تره بار
  • اغذیه
  • مصنوعات

در این بازار ها محصولاتی استوایی مانند انبه، مژکی، ژاک فروت، موز، آناناس، اژدها، نارگیل و … عرضه می گردد. بعلاوه غذا های محلی که رو اجاق های شناور تهیه می شوند نیز برای توریستان در این بازار ها طبخ می گردد. به علاوه صنایع دستی محبوب و سنتی هر کدام از این کشور ها مانند شمع، نقاشی، کلاه مکزیکی، ابریشم تایلندی و … بر روی قایق به مردم فروخته می شوند.

بازار های شناور بانکوک در تایلند

بازارهای شناور در بانکوک از جمله جاذبه های پر رونق این شهر هستند. تقریباً هر مسافری در اولین سفر خود حداقل از یکی این بازار ها بازدید می نماید. رنگ ها، هرج و مرج، طعم ها و فضا آن را به تجربه ای منحصر به فرد تبدیل می نماید. تازگی خرید یک میان وعده از یک قایق در حال عبور بسیار لذت بخش است. با این وجود ، بسیاری از افراد به علت مسافت زیاد، قیمت تور و قطعاً زمان بیداری زودهنگام ممکن است از رفتن به این نوع بازار ها دلسرد شوند.

اما در واقع چندین بازار شناور در اطراف بانکوک در تمام طول روز وجود دارد که لازم نیست شما صبح زود بیدار شوید، از جمله یک بازار کوچک اما بسیار زیبا فقط در 12 کیلومتری سیام پاراگون است که شما می توانید قبل از ناهار بدون قطع کردن خواب خود آنجا باشید! اجازه دهید نگاهی به بعضی از برترین بازارهای شناور در بانکوک به دلایل خوب بیندازیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که فضا، ظاهر و موقعیت مکانی کدام مناسب شما است.

بازار دامنوئن سادواک | Damnoen Saduak

دامنون سادوآک مدتهاست از معروف ترین بازار های شناور تایلند بوده است، اما همین امر آن را به یکی از توریستی ترین بازارها تبدیل نموده است. محبوبیت آن باعث استفاده از بخشی کوچکی از آن به عنوان مکانی در فیلم جیمز باند 1974 مرد با تفنگ طلایی ناشی می گردد.

این بازار بزرگ، پر جنب و جوش، مملو از قایق هایی است که غذا و میوه می فروشند و رنگارنگ است. دقیقاً مردم با گرفتن عکس و نشان دادن آن به دوستان خود، تصویری دقیق از یک بازار شناور را به دیگران منتقل می نمایند. بعلاوه این بازار حدود 100 کیلومتر با بانکوک فاصله دارد. برترین غذا های تایلندی، میوه و سبزیجات و سوغاتی ها در این بازار ها به فروش می رسند.

بازارهای شناور | بازار شناور بانگ خو ویانگ | Bang Khu Wiang

یکی از بازار های شناور تایلند که نسبت به سایر بازار ها خلوت تر است، بازار بانگ خو ویانگ است، شما می توانید از این بازار میوه و سبزیجات تازه بخرید. برای دسترسی به این بازار باید در بانکوک قایق سوار شوید و راستا ده دقیقه ای تا بازار را طی کنید. به علاوه برای رسیدن به این بازار به وسیله تاکسی نیز انجام می گردد. این منطقه به علت ساعت کاری که دارد - از 4 تا 7 صبح - چندان توریستی نیست، با این حال به علت جمعیت کمی که برای بازدید این بازار می فرایند، شما می توانید بیشتر از منظره ها اطراف لذت ببرید.

بازار شناور آمفاوا | Amphawa

آمفاوا یکی از محبوب ترین بازارهای شناور در نزدیکی بانکوک است. این بازار به میزان دامنون سادواک معروف نیست اما معتبرتر است، زیرا بازدیدنمایندگان تقریباً تایلندی هستند. این روستای کوچک که در 50 کیلومتری بانکوک واقع شده است، از اواسط قرن 17 میلادی وجود داشته است. آمفاوا برای مغازه های بانکوکی در آخر هفته چنان مغناطیسی شده است که غرفه های غذا از سواحل رودخانه ها بیرون آمده و تا خیابان های اطراف امتداد یافته است.

البته هدف اصلی این است که غذاهای دریایی کباب شده را روی قایق های چوبی که در اطراف پل مرکزی معروف لنگر انداخته اند، سرو کنید و از طعم اشتهاآور میگو، صدف و ماهی مرکب بهره ببرید. از ظهر تا اواخر شب، بو غذا های خوشمزه به مشام می رسد و مشتریان در تمام طول روز به هر طرف از رودخانه هجوم می آورند.

بازارهای شناور | بازار شناور کشمیر

در دریاچه دال، بازار شناور کشمیر از بازار های شناور معروف جهانست. مکانی منحصر به فرد است که می توانید در سرینگر از آن لذت ببرید و سبزیجات تازه بخرید. این بازار شناور رنگارنگ، در پس زمینه زیبایی قرار گرفته است، آن را به عنوان پناهگاه عکاسان هم یاد می نمایند. تصویر زیبایی که این بازار دارد، آن را به یکی از مکان های دیدنی در سرینگر کشمیر تبدیل نموده است. بهتر است افراد صبح زود برسند تا شاهد بازاری شلوغ شناور باشد.

باغ های شناور در تالاب های طبیعی سرینگر منبع اصلی کشت سبزیجات هستند و این سبزیجات تازه بر روی قایق های شنکارا شناور در دریاچه فروخته می شوند.

مارس تا اکتبر برترین زمان برای بازدید از بازار سبزیجات شناور است؛ زیرا آب و هوا بسیار دلپذیر است. ساعت 5 صبح هم زمانی عالی برای رفتن به این بازار است. بازدید از بازار سبزیجات شناور، می تواند حدود 500-700 روپیه هزینه داشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم، این هزینه را حتما از قبل تهیه کنید.

بازار شناور لوک باینتان، اندونزی | Lok Baintan

بازار شناور لوک باینتان در بانجارماسین، اندونزی. این بازار شناور در قسمت اندونزیایی بورنئو (کالیمانتان جنوبی) واقع شده است. با قایق رودخانه ای می توانید در کمتر از یک ساعت از مرکز بانجارماسین به آنجا برسید. باینتان چندین سال است که یکی از نقاط دیدنی مهم شهر محسوب می گردد. این بازار شناور بازتاب فرهنگ بانجار است که در طول سالها ثابت بوده است ، جایی که خریداران و فروشندگان یکدیگر را فقط با قایق دیدار می نمایند.

این بازار قدمتی 500 ساله دارد که در آن فروشندگان محصولاتی مانند سبزیجات، میوه ها و غذا های محلی به فروش می رسانند. بازار لوک باینتان، مقصدی است که هر ساله توریستان زیادی را از گوشه و کنار جهان به خودش جذب می نماید.

بازارهای شناور | بازار شناور پاتایا در تایلند

در میان بازار های شناور، بازار شناور پاتایا که از سال 2008 تاسیس شده است، جاذبه ای در کنار رودخانه در پاتایا است که اجتماع زیبا و شیوه زندگی در کنار رودخانه تایلند را به نمایش گذاشته است، از جمله این ها نمایش فرهنگ پاتایا است و همینطور محصولات محلی از 4 منطقه اصلی تایلند که به فروش می رسند و قیمت آنها کاملا ارزان است.

بازار شناور بانگ نام پیونگ Bang Nam Pheung

بازار بانگ نام پیونگ یک بازار های شناور در حاشیه رودخانه است که چندین قایق در امتداد ساحل و غرفه ها در زمین محکم پارک شده است. این بازار در یک حلقه غیر معمول از رودخانه چائو فرایا، ملقب به ریه سبز بانکوک واقع شده است. این منطقه با وجود نزدیک بودن به بانکوک ، با پوشش گیاهی و خانه های سنتی پوشانده شده است.

بسیاری از علائم جاده ای به این بازار اشاره می نمایند. این رودخانه خودش باریک است و تنها 5 یا 6 قایق غذاهای سنتی تایلندی را می پزند. ردیف میزهای کم ارتفاع در امتداد ساحل رودخانه در زیر سقفی بلند و کاهگلی قرار گرفته است. بازار بانگ نام فونگ به طرز شگفت انگیزی معتبر است زیرا بیشتر مردم محلی در آن رفت و آمد می نمایند.

برای همه ، این فرصتی برای کشف و امتحان کردن غذاهای محلی، شیرینی ها و میوه های غیر معمول است. فضای کلی آرام و دلپذیر است. مردم بسیار محبت آمیز هستند ، به خصوص اگر مشتاق هستید غذاهای جالب در بازار را امتحان کنید، این بازار در بین بازار های شناور بسیار مناسب است.

نتیجه گیری

در نهایت باید گفت از نظر اجتماعی این بازار های شناور اهمیت فراوانی دارند. به این علت که جذب بالای توریستی که در این منطقه ها به وسیله بازار های شناور صورت می گیرد، سبب معرفی فرهنگ بومی این منطقه ها می گردد. به علاوه به علت حضور بالای توریستان رفاه عمومی افزایش یافته و زیر ساخت ها بهبود می یابند. از نظر مالی نیز تعداد زیاد توریست در این منطقه ها سبب بازاریابی و تبلیغ توریستی این بازار ها می گردد که در پی آن اشتغال افزایش می یابد و عایدی های افراد بومی نیز به وسیله فروش محصولات و ارائه خدمات به توریستان، بالاتر می رود.

منبع: الی گشت

به "این بازارهای شناور شادی می فروشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بازارهای شناور شادی می فروشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید