ادبیات

کشف سنگ نوشته ای با اشعار سعدی در کوهستانهای دشت مرودشت

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، کشف سنگ نوشته ای با اشعار سعدی در کوهستانهای دشت مرودشت صورت پذیرفت.

9 اسفند 1401

تپه های چاملیجای استانبول

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای استانبول یعنی تپه های چاملیجای که با نام بام استانبول نیز شناخته می گردد را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه...

19 شهریور 1401

یک دندان درد بزرگ در 11 میلیون سال پیش! وقتی دندان مگالودون به خاطر خوردن ماهی خاردار بشکند

به تازگی تحقیق جالبی از طریق محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و موزه علوم طبیعی کارولینای شمالی در رالی انجام شده است.

21 تیر 1401

میراث طبیعی در قوانین کشور جایگاهی ندارد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، میراث طبیعی در قوانین کشور جایگاهی ندارد.

31 خرداد 1401

بوشهری ها نوروز سفره هفت میم پهن می کردند

خبرنگاران در بوشهر، ایران از دیرباز سرزمین جشن و سور و شادی بوده است؛ جشن هایی که در گاه و فصل خاصی همراه با آیین های متعدد و متنوعی اجرا می شدند و نویدبخش روزهای روشن و برکت و فروغ زندگی بوده اند. جشن نوروز از جمله اعیاد به جای مانده از روزگار جمشید است...

16 خرداد 1401

زیباترین جاهای دیدنی اسکاتلند کدامند؟

کشور اسکاتلند با شهرهای تاریخی گلاسکو و ادینبرو و سرگرمی های فضای باز در سواحل دریاچه لوموند و نس، یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر اروپا شناخته می گردد.

21 اردیبهشت 1401

تجربه، تخیل و مشاهده سه عنصر مهم در داستان نویسی است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قزوین، جلسه مشترک نویسندگان ادبیات داستانی استان قزوین صبح امروز آدینه 24 دی ماه با حضور حسن لطفی نویسنده و جمعی از علاقه مندان داستان نویسی به صورت وبیناری برگزار گردید.

27 فروردین 1401

موزه نیما یوشیج یا انبار وسایل منزل!

خانه پدری نیما یوشیج که از جمله آثار دوران قاجاریه است و چند سال قبل با کوشش فراوان و صرف هزینه های هنگفت تبدیل به موزه شده است، این روزها حال و روز خوبی ندارد.

23 بهمن 1400

جنجال دوست پلنگی خانم بازیگر !

خبرنگاران: شیوا طاهری استوری جدیدی را در فضای مجازی منتشر کرد.

19 بهمن 1400

رکورد 99درصدی رضایت مندی تماشاگران از زخم کاری

تهران (پانا) - قسمت سوم سریال زخم کاری، به کارگردانی محمد حسین مهدویان با استقبال مخاطبان این سریال روبه رو شد و به مقدار رضایت چشمگیری دست پیدا کرد.

27 تیر 1400

شروع بهارانه کتاب 1400 از فردا

خبرگزاری خبرنگاران- بهارانه کتاب 1400 از فردا (17 خرداد) با حضور 860 کتابفروشی از سراسر کشور، کار خود را شروع می نماید.

25 تیر 1400

معرفی کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز، نوشته دانیل زد لیبرمن و مایکل ای. لانگ

نوروترنسمیترها یا مواد شیمیایی میانجی، به ما انگیزه می دهند در پی رسیدن به چیز های بسیار دور برآییم؛ چه امور مادی و چه اموری مانند عشق و دانش و قدرت. یکی از مهم ترین میانجی های شیمایی در مغز، دوپامین نام دارد. این ماده چه بخواهیم نمکدان روی میز را برداریم...

22 تیر 1400

جهت مشترک قهرمانی پرسپولیس و سپاهان، استقلالی ها هم تاثیرگذارند!

به گزارش خبرنگاران، بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال پس از کش و قوس های فراوان به روزهای سخت خود رسیده است تا تیم های بالای جدول کوشش خود را برای رسیدن به قهرمانی یا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده دو چندان نمایند.

23 خرداد 1400

نویسنده سریال بچه مهندس: مردم دوست داشتند جواد جوادی را سر سفره عقد ببینند

نویسنده بچه مهندس با بیان اینکه داستان را در حقیقت در فصل قبل سریال تمام نموده بود، در عین حال می گوید، در فصل جدید سعی نموده به دغدغه جوانان بپردازد و تا جایی که محدودیت ها اجازه داده، حرفش را زده است.

2 خرداد 1400

(ویدئو) گلایه پدر آزاده نامداری از شایعات فضای مجازی درباره دخترش

مراسم تشییع پیکر آزاده نامداری، مجری سابق تلویزیون صبح روز دوشنبه (9 فروردین ماه) با حضور خانواده وی وجمعی از مردم برگزار گردید.

29 فروردین 1400

تاریخ نویس نیستیم که جعل کنیم

شهریار عباسی با بیان این که داستان نویس تاریخ نویس نیست که بخواهد تاریخ را جعل کند، از فرار به داستان می گوید.

27 اسفند 1399

دومین جشنواره نشان فی برگزار می گردد

هم زمان با سی ونهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، دومین جشنوارۀ نشان فی شروع به کار کرد. هیئت داوران آموزشگاه هوش اقتصادی با عینک سواد اقتصادی به تماشای فیلم ها می نشینند و پس از ارزیابی آن ها نشان فی، به آثار برتر مرتبط با این موضوع اعطا خواهد شد.

19 اسفند 1399

20 پیغام تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) جدید و زیبا

امام یازدهم شیعیان، حضرت حسن بن علی (ملقب به عسکری) فرزند امام دهم، در سال 232 هجری قمری متولد و در روز هشتم ماه ربیع الاول سال 260 هجری قمر، در سن 28 سالگی به دسیسه معتمد خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند. مرقد مطهر آن حضرت در سامراست. در این مطلب از سایت...

30 مهر 1399

پخش سرزده شبکه یک سیما از امشب

تهیه کننده و کارگردان سریال سرزده گفت: ما تنها با یک روز تاخیر پخش مان را آغاز می کنیم و این موضوع هم به دلیل شلوغی جدول پخش شبکه بود و ربطی به مسائل فنی ندارد.

27 مهر 1399

اهدای 18 کتاب 150 ساله به موزه مردم شناسی بردسکن

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بردسکن از اهدای 18 جلد کتاب با قدمتی حدود 150 سال به موزه مردم شناسی این شهرستان خبر داد.

15 شهریور 1399
تعداد: (22)