تپه های چاملیجای استانبول

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای استانبول یعنی تپه های چاملیجای که با نام بام استانبول نیز شناخته می گردد را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

تپه های چاملیجای استانبول

تپه های چاملیجای یا بام استانبول یکی از زیباترین جاذبه های استانبول است که از سطح دریا 267 متر ارتفاع دارد.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • موزه استانبول مدرن استانبول
  • مسجد زیرک استانبول
  • حمل و نقل عمومی استانبول ترکیه
  • راهنمای مترو استانبول
  • شما هم خیلی راحت به استانبول سفر کنید !!

بر روی تپه، 18 گیرنده رادیو و تلویزیون موجود است. این روزها تپه های چاملیجا استانبول یک مکان توریستی و از تفریحات استانبول است که رستورانی شیک در آن ساخته شده این تپه از طریق درختان احاطه شده و دارای منظره ها زیبایی از تنگه بسفر است.

چاملیجا برای کسایی که مشتاق عکاسی جایی ایده آلی ست. تپه های چاملیجا محل مناسبی برای پیک نیک در استانبول است و گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می نماید. بر اساس زیبایی تپه ، الهام قسمت خیلی از نویسندگان در هنگام نوشتن آهنگ و شعر است.

تپه های چاملیجای به عنوان بام استانبول و یکی از دیدنی های استانبول یک مکان فوق العاده برای پیک نیک و دورهمی های محبت آمیز است و به سبب زیبائی و جذابیت می تواند الهام قسمت شاعران و هنرمندان باشد. بر روی تپه ، 18 گیرنده رادیو و تلویزیون از جمله برج تلویزیون تی آر تی در کنار پرچم ترکیه موجود است. برای رفاه گردشگران چندین کافه و رستوران از جمله یک رستوران گردان با بیش از 202 متر ارتفاع از سطح دریا و بعلاوه زمین بازی برای بچه ها در این مکان تعبیه شده است.

برای رفتن به تپه های چاملیجای استانبول ، گردشگران می توانند بعد از رفتن به میدان تکسیم از اتوبوس هایی که به بخش آسیایی می فرایند استفاده نمایند البته توصیه می شود حتما از مسئول خطوط اتوبوس رانی مستقر در میدان تکسیم سوال نمایند تا سوار اتوبوس اشتباهی نشوند. در تور استانبول این تفرجگاه را از دست ندهید.

منبع: تاپ تراول

به "تپه های چاملیجای استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه های چاملیجای استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید