اخبار صنعت

آیا مهارت جوشکاری برق یک حرفه پردرآمد است؟

در دنیای امروز، جوشکاری برق به یکی از پرمخاطره ترین و در عین حال پردرآمدترین شغل های صنعتی تبدیل شده است. این شغل، نه تنها از نظر مالی جذابیت دارد بلکه برای صنایع مختلف نیز لازم است. اما چه مراحلی باید طی کرد تا به این رشته متمایز و پرکاربرد وارد شویم؟

26 فروردین 1403

کشف مهم در قلب آمازون

مجموعه ای از تپه های خاکی و جاده های مدفون در اکوادور برای نخستین بار بیش از دو دهه پیش به وسیله باستان شناسی به نام استفان روستین مورد توجه نهاده شد، اما در آن موقع این باستان شناس مطمئن نبود که این محوطه ها چگونه با هم ارتباط دارند.

24 دی 1402

زیبایی خیره کننده سحابی کالیفرنیا، عکس

دیجیاتو نوشت: سحابی کالیفرنیا که هدفی معمولی برای عکاسان نجومی است، می تواند با تلسکوپ زیر آسمانی تاریک به سمت صورت فلکی برساووشی مشاهده شود.

28 آذر 1402

متقاضیان خرید خودرو بخوانند ، سود تاخیر تحویل خودرو چقدر است؟

معاون نظارت بر کالا های سرمایه ای سازمان حمایت گفت: سود جبران تحویل با تاخیر خودرو در قرارداد های فروش فوری 2.5 درصد ماهیانه است.

3 تیر 1402

علی موسوی: رفتارهای ساپینتو در فوتبال طبیعی است ، ما ایرانی ها حساس هستیم

علی موسوی مهاجم پیشین استقلال اعتقاد دارد، هنوز صد درصد قهرمانی از دست استقلال نرفته و بازیکنان این تیم باید تا هفته پایانی کوشش نمایند، اما تمرکز خود را روی جام حذفی بگذارند.

16 اردیبهشت 1402

وزارت جهاد کشاورزی: فروش مرغ بالاتر از 63 هزار تومان تخلف است

مدیرکل بازرسی و نظارت برکالا های اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه نرخ مصوب مرغ در بازار همان 63 هزار تومان است و هیچ تغییری نکرده است گفت: در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی، با خاطیان برخورد می گردد.

28 فروردین 1402

وزیر جهاد کشاورزی : گوشت منجمد توزیعی در بازار، ایرانی است

وزیر جهاد کشاورزی با تشریح دلایل گرانی اخیر پیاز در کشور از حل این مسئله اطلاع داد و گفت به زودی بازار این محصول و بازار گوشت قرمز به تعادل خواهد رسید.

23 بهمن 1401

شرکت LG Chem از زباله های دریایی پلاستیک می سازد

شرکت ال جی کِم که در زمینه پتروشیمی و صنایع شیمیایی پیشگام است، میخواهد از منابع موجود در زباله های دریایی جهت ساخت پلاستیک استفاده کند.

20 بهمن 1401

شناسایی مخمرهای جلوگیری کننده از آلودگی قارچی انگور

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، قارچها به عنوان عامل اصلی در فساد پس از برداشت محصولات کشاورزی شناخته می شوند که به صورت سنتی با بکارگیری قارچ کش های شیمیایی سنتزی کنترل می شوند.

19 بهمن 1401

استانی که 6 ماه از سال توریست دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: متاسفانه استان مازندران فقط 6 ماه گردشگر دارد و در نیمه دوم سال اقدامی برای جذب گردشگر صورت نگرفته و ارائه خدمات گردشگری متوقف می شود. این خبر در بخش عدم توجه به جاذبه های گردشگری استان مازندران هست.

15 بهمن 1401

بیشترین علت مردودی خودروها در معاینه فنی ، مردودی ها از کدام خودروها هستند؟

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از مردودی 30 درصد خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران اطلاع داد و گفت: این رقم برای خودروهایی است که برای نخستین بار به مراکز مراجعه نموده اند.

6 بهمن 1401

17 ترفند فوری و خوشمزه برای گرم شدن در خانه

نوع نوشیدنی های گرم برای روز های سرد زمستان نسبتا زیاد است. با شروع فصل سرما باید تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی ایجاد کرد.

13 دی 1401

شرکت نفت: بنزین گران نمی گردد

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی طی اطلاعیه ای بیان کرد: با وجود شایعات در فضای مجازی درباره افزایش قیمت بنزین، قیمت این فرآورده نفتی تغییر نخواهد کرد و با توجه به فعالیت تمام پالایشگاه های کشور، تأمین آن نیز پایدار است.

10 دی 1401

ذوب آهن اصفهان پتانسیل استخراج و بهره برداری از معادن کشور را دارد

طالبیان گفت:آستان قدس رضوی به دلیل نزدیکی به معادن خواف و سنگان می تواند همکاری خوبی در حوزه بهره برداری با ذوب آهن داشته باشد.

11 آبان 1401

کشف وحید امیری نو در اصفهان؛ کاشف، ژوزه مورایس

گل دقیقه هفتم بازیکنی کمتر شناخته شده، تنور مسابقه سپاهان و تراکتور را داغ نموده بود. او تا پیش از زمان استراحت بین دو نیمه که تعویض گردد، گل دوم خودش را هم زد تا حسابی نگاه ها جلبِ او گردد. این بازیکن، عیسی مرادی است که فصل گذشته در لیگ 2 بازی می کرد. مرادیِ...

3 آبان 1401

اوگاندا افزایش نگران کننده موارد بیماری مرگبار ابولا را در مرکز این کشور اعلام می نماید

مقامات اوگاندا از روز آدینه 11 مورد دیگر عفونت ابولا را گزارش نموده اند که افزایشی نگران کننده را در شمار موارد این بیماری خونریزی دهنده مرگبار فقط در اندکی بیش از یک ماه پس از شروع شیوع آن در بخش دورافتاده ای در این کشور آفریقای شرقی نشان می دهد.

3 آبان 1401

پدیده وارونگی دما چه زمانی رخ می دهد؟

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در آذر و دی با افزایش سرما، پدیده وارونگی دما رخ می دهد.

16 مهر 1401

طرز تهیه پاستا زعفرانی در خانه

پاستا از آن دسته غذاهایی است که با صدها سس مختلف، طبخ می گردد. اتفاقا یکی از جذابیت های پاستا گستردگی طعم هایی است که می توان با سس های ممختلف به این غذای اصالتا ایتالیایی داد.

17 شهریور 1401

آشنایی با برند های مطرح در صنعت گردشگری جهان!

صنعت گردشگری یا همان صنعت توریسم یکی از محبوب ترین صنایع ملی و بین المللی است. در این زمینه برندهای خاصی نیز مشغول فعالیت هستند و در افزیش خدمات رسانی به گردشگران داخلی و گردشگر های خارجی کوشش می نمایند. در این مقاله تصمیم به معرفی برندهای برتر گردشگری...

13 شهریور 1401

شاتل موبایل به مناسبت سالروز تولدش مکالمه و اینترنت هدیه می دهد

به گزارش بازرگانیخبرنگاران، این اپراتور به عنوان بزرگ ترین اپراتور نسل نو تلفن همراه کشور و تنها Full MVNO حقیقی با هسته شبکه مستقل، 11 شهریور ماه 1401 پنج ساله می گردد و به همین مناسبت به رسم هر سال به پاس همراهی مشترکین خود برای آنها هدایای ویژه ای در نظر گرفته...

10 شهریور 1401
تعداد: (164)