اوگاندا افزایش نگران کننده موارد بیماری مرگبار ابولا را در مرکز این کشور اعلام می نماید

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، مقامات اوگاندا از روز آدینه 11 مورد دیگر عفونت ابولا را گزارش نموده اند که افزایشی نگران کننده را در شمار موارد این بیماری خونریزی دهنده مرگبار فقط در اندکی بیش از یک ماه پس از شروع شیوع آن در بخش دورافتاده ای در این کشور آفریقای شرقی نشان می دهد.

اوگاندا افزایش نگران کننده موارد بیماری مرگبار ابولا را در مرکز این کشور اعلام می نماید

به گزارش وبلاگ ماه موزیک به نقل از آسوشیتدپرس جین روث آسنگ، وزیر بهداشت اوگاندا روز یکشنبه اعلام نمود 9 نفر دیگر در منطقه کلانشهری کامپالا، مرکز این کشور، آزمایش مثبت ابولا پیدا نموده اند که به دو مورد قبلا شناسایی شده در روز آدینه اضافه می گردد.

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در آفریقا هفته پیش در توصیف شرایط پرچالش برای کارکنان بهداشتی گفت شیوع ابولا در اوگاندا دارد به سرعت دارد تحول پیدا می نماید.

مقامات بهداشتی اوگاندا تایید نموده اند که از 20 سپتامبر (29 شهریور) 75 مورد عفونت ابولا شامل 28 مرگ ناشی از آن اتفاق افتاده است. در حال حاضر 19 مورد فعال بیماری وجود دارد.

این آمار رسمی افرادی را شامل نمی گردد که احتمالا پیش از تایید شیوع بیماری ابولا در یک جامعه کشاورزی در 150 کیلومتری غرب شهر کامپالا درگذشته اند.

هراس از اینکه ابولا به فواصل دورتر از مرکز شیوع بیماری انتشار پیدا کند، مقامات بهداشتی اوگاندا را واداشته است که قرنطینه عمومی مداومی را اعمال نمایند که شامل منع رفت وآمد شبانه در دو منطقه از پنج منطقه کامپالا که موارد ابولا را گزارش می نمایند، است. این اقدامات پس از آن به کار گرفته شدند که یک مرد دچار عفونت ابولا که از یک کانون شیوع ابولا به کامپالا سفر نموده بود، به بیمارستان عمومی اصلی این شهر مراجعه کرد.

در حال حاضر، هیچ واکسن تاییدشده ای برای سویه سودان ویروس ابولا که در اوگاندا در حال چرخش است، وجود ندارد.

مقامات اوگاندا تا روز پنجشنبه بیش از 1800 فرد در تماس با بیماران ابولا را ثبت کردند که 747 نفر آنها دوره 21 روزه زیر نظر قرار گرفتن برای نشانه های احتمالی این بیماری را تکمیل نموده بودند که خود را به صورت یک تب ویروسی خونریزی دهنده بروز می دهد.

ردیابی تماس ها یک اقدام اساسی برای جلوگیری از انتشار بیماری های واگیری مانند ابولا است.

ویروس ابولا به وسیله تماس با مایعات بدنی شخص دچار عفونت یا اقلام آلوده شده انتشار پیدا می نماید. علائم این بیماری شامل تب، استفراغ، اسهال، درد عضلانی و گاهی خونریزی داخلی و خارجی است.

دانشمندان دقیقا نمی دانند که مخزن طبیعی ویروس ابولا چیست، اما گمان می نمایند که نخستین شخص دچار عفونت در شیوع ویروس را به وسیله تماس با حیوان آلوده یا خوردن گوشت خام کسب نموده باشد. مقامات اوگاندایی هنوز در حال آنالیز منبع شیوع فعلی هستند.

اوگاندا تا به حال چندین بار دچار شیوع ابولا شده است، از جمله یک بار در سال 2000 که باعث کشته شدن بیش از 200 نفر شد. شیوع ابولا در سال های 2014 تا 2016 باعث کشته شدن بیش از 11000 نفر شد که بزرگترین تلفات ناشی از این بیماری بود.

ویروس ابولا در سال 1976 در دو شیوع همزمان در سودان جنوبی و کنگو شناسایی شد که در روستایی در نزدیکی رودخانه ابولا رخ دادند و نام بیماری از نام همین رودخانه گرفته شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اوگاندا افزایش نگران کننده موارد بیماری مرگبار ابولا را در مرکز این کشور اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوگاندا افزایش نگران کننده موارد بیماری مرگبار ابولا را در مرکز این کشور اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید