شرکت LG Chem از زباله های دریایی پلاستیک می سازد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، شرکت ال جی کِم که در زمینه پتروشیمی و صنایع شیمیایی پیشگام است، میخواهد از منابع موجود در زباله های دریایی جهت ساخت پلاستیک استفاده کند.

شرکت LG Chem از زباله های دریایی پلاستیک می سازد

زباله های دریایی همواره یکی از معضلات بسیار بزرگ برای زیست بوم اقیانوس و در کل، سیاره زمین به شمار می رود و حالا شرکت ال جی کِم (LG Chem) میخواهد تا زباله های دریایی را بازیافت کند و از آن ها در راستای فراوری پلاستیک های بازیافتی بهره ببرد.

شرکت ال جی کِمیکال در میانه ماه گذشته میلادی و در برج های دوقلوی یوایدو ال جی در شهر سئول بیان کرد که تفاهم نامه ای را با شرکتی پیشرو در گردش و بازیافت منابع یعنی شرکت نتسپا (NETSPA) به امضا رسانده تا سیستم گردش و بازیافتی برای استفاده مجدد از منابع زباله های دریایی بسازند.

به وسیله این تفاهم نامه، شرکت ال جی کمیکال قادر خواهد بود تا مواد خام لازم و پایداری را برای کارخانه نفت پیرولیز خودش در پارک صنعتی ملی سوکمون (Seokmun National Industrial Park) در دانگجین در استان چونگچانگ کره جنوبی تامین کند، کارخانه ای که از سال 2024 میلادی آغاز به کار خواهد نمود. زمانی که شرکت نتسپا زباله های دریایی را پردازش و پلاستیک های آن را جدا کند، شرکت ال جی کِم از آن ها جهت فراوری پلاستیک های بازیافتی استفاده خواهد نمود.

این دو شرکت امیدوار هستند به وسیله این همکاری در زمینه بازیافت و چرخش منابع برای مصرف دوباره نه نتها از زیست بوم دریایی محافظت نمایند بلکه بتوانند جلوی انتشار کربن بیشتر در جو زمین را بگیرند. سالانه حدود 50 هزار تن زباله دریایی همچون تورهای ماهیگیری دور ریخته شده در کره فراوری می گردد اما از آنجا که هزینه های دور ریز بسیار بالا بوده و بعلاوه تصفیه و پردازش این زباله ها بسیار سخت است، شرکت ها چندان تمایلی به جمع آوری زباله ها ندارند. بنابراین، بیشتر این زباله ها نادیده گرفته شده یا سوزانده می شوند.

شرکت ال جی کمیکال و نتسپا پیش بینی می نمایند که استفاده از این زباله های دریایی به عنوان منابعی برای پلاستیک های بازیافتی به کاهش ضایعات دریایی یاری خواهد نمود و بعلاوه انتشار کربن را در مقایسه با دیگر محصولات مبتنی بر سوخت فسیلی در حدود سه برابر کمتر می نماید.

رئیس بخش پتروشیمی شرکت ال جی کمیکال در همین رابطه نیز اظهار داشته:

ما همچنان در راستای فناوری ها و کسب و کارهای سازگار با محیط زیست قدم بر خواهیم داشت تا همچون چرخه استفاده دوباره از منابع زباله های دریایی، آینده ای بهتری را در این زمینه رقم بزنیم.

شرکت ال جی کمیکال از زمانی که سال 2050 میلادی را به عنوان سالی با برآیند صفر انتشار دی اکسید کربن اعلام نموده، به سمت کسب و کارهای نو پایدار و سازگار با محیط زیست حرکت نموده که از جمله آن ها می توان به راه اندازی پلاستیک های دوستدار محیط زیست با استفاده از مواد زیستی، ایجاد سرمایه گذاری مشترک در نیروگاه زیست توده، فراوری پلاستیک به وسیله جذب کربن و غیره اشاره نمود.

منبع: فوت و فن

به "شرکت LG Chem از زباله های دریایی پلاستیک می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت LG Chem از زباله های دریایی پلاستیک می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید