علم و تکنولوژی

آیا مهارت جوشکاری برق یک حرفه پردرآمد است؟

در دنیای امروز، جوشکاری برق به یکی از پرمخاطره ترین و در عین حال پردرآمدترین شغل های صنعتی تبدیل شده است. این شغل، نه تنها از نظر مالی جذابیت دارد بلکه برای صنایع مختلف نیز لازم است. اما چه مراحلی باید طی کرد تا به این رشته متمایز و پرکاربرد وارد شویم؟

26 فروردین 1403

کشف مهم در قلب آمازون

مجموعه ای از تپه های خاکی و جاده های مدفون در اکوادور برای نخستین بار بیش از دو دهه پیش به وسیله باستان شناسی به نام استفان روستین مورد توجه نهاده شد، اما در آن موقع این باستان شناس مطمئن نبود که این محوطه ها چگونه با هم ارتباط دارند.

24 دی 1402

بدنه آیفون16 تغییر می نماید؟

زومیت نوشت: طبق گزارشی نو، اپل میخواهد از شیشه سبک تر و بهتر در دوربین تله فوتو آیفون 16 پرو استفاده کند.

9 آبان 1402

امضای تفاهم نامه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و انجمن های علمی

به گزارش خبرنگاران، در این نشست که با حضور دبیران انجمن های مدیریت راهبردی ایران، ترویج علم، آموزش و پرورش تطبیقی ایران و مشاوره ایران و ریاست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش دکتر علی محبی برگزار گردید، متن تفاهم نامه های همکاری مشترک امضا شد.

29 شهریور 1402

5 تفاوت صدای پیانو دیجیتال و آکوستیک

خبرنگاران ؛ دنیای موسیقی، دنیای وسیع و گسترده ای است که هر فرد بسته به علاقه و توانایی خود می تواند به یکی از حوزه های آن وارد شود. یکی از حوزه های پرطرفدار در دنیای موسیقی، حوزه نوازندگی است که با کمک سازهای مختلف انجام می شود.

27 شهریور 1402

هوش مصنوعی و انتخاب خط حمله قرن 21!

انتخاب و رده بندی بهترین بازیکنان هر پست از خط حمله از طریق ابزار مجذوب کننده هوش مصنوعی

22 خرداد 1402

رقیب اصلی تیگو 8 پرو و لاماری ایما به ایران آمد، عکس

گجت نیوز نوشت: کیا اسپورتیج که نامی کاملاً آشنا در ایران است، در یک نسخه 1.6 لیتری توربوشارژ به کشور راه پیدا می کند. البته علاوه بر این، یک نسخه دیگر با حجم موتور 2 لیتری و قوای تنفس طبیعی در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

3 اردیبهشت 1402

دیده بان حریم خصوصی اروپا کارگروه چت جی پی تی ایجاد می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این اولین گام بالقوه مهم به سمت طراحی یک سیاست مشترک برای تنظیم قوانین حفظ حریم خصوصی در حوزه هوش مصنوعی تلقی می گردد.

27 فروردین 1402

دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقمند می توانند همیار موزه های کاخ گلستان در نوروز باشند

میراث آریا/ براساس خبر و گزارشهای بدست آمده، دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقمند می توانند همیار موزه های کاخ گلستان در نوروز باشند.

15 اسفند 1401

کال آو دیوتی سال بعد یک بسته الحاقی برای مدرن وارفر 2 خواهد بود

برنامه اکتیویژن و بلیزارد (Activision and Blizzard) برای سال 2023 میلادی گسترده تر کردن بازی جنگاوری مدرن 2 (Modern Warfare 2) است. به این شکل که برخلاف هر سال ما سال جاری دیگر شاهد یک بازی تازه از مجموعه ندای وظیفه نخواهیم بود. این روند پس از سال ها تغییر نموده که نشان می دهد...

10 اسفند 1401

کارهای عجیب ایلان ماسک برای چند دلار بیشتر!

دیجیاتو نوشت: توییتر اعلام کرده است که احراز هویت دو مرحله ای با پیامک به زودی تنها در اختیار دارندگان اشتراک پولی این پلتفرم قرار خواهد داشت.

29 بهمن 1401

شرکت LG Chem از زباله های دریایی پلاستیک می سازد

شرکت ال جی کِم که در زمینه پتروشیمی و صنایع شیمیایی پیشگام است، میخواهد از منابع موجود در زباله های دریایی جهت ساخت پلاستیک استفاده کند.

20 بهمن 1401

شناسایی مخمرهای جلوگیری کننده از آلودگی قارچی انگور

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، قارچها به عنوان عامل اصلی در فساد پس از برداشت محصولات کشاورزی شناخته می شوند که به صورت سنتی با بکارگیری قارچ کش های شیمیایی سنتزی کنترل می شوند.

19 بهمن 1401

استانی که 6 ماه از سال توریست دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: متاسفانه استان مازندران فقط 6 ماه گردشگر دارد و در نیمه دوم سال اقدامی برای جذب گردشگر صورت نگرفته و ارائه خدمات گردشگری متوقف می شود. این خبر در بخش عدم توجه به جاذبه های گردشگری استان مازندران هست.

15 بهمن 1401

برنامه نامنظم خواب موجب بروز افسردگی می گردد

برنامه های نامنظم خواب می تواند بر خلق و خو تأثیر گذاشته و خطر ایجاد علائم افسردگی را افزایش دهد.

11 بهمن 1401

جذابیت های فستیوال پرتاب گوجه فرنگی یا لاتوماتینا در اسپانیا

اگر به کشور اسپانیا و فستیوال های عجیب و هیجان انگیز آن علاقه داشته باشید، حتما در خصوص جذابیت های فستیوال پرتاب گوجه فرنگی یا La Tomatina نیز می دانید. این فستیوال با وجود هزاران شرکت کننده جوینده هیجان، کامیون های مملو از گوجه فرنگی و مهلت یک ساعته پرتاب...

21 دی 1401

هزینه سفر به جام جهانی 2018 روسیه ، راهنمای سفر به جام جهانی

در این مطلب از هزینه سفر به جام جهانی 2018 روسیه برایتان خواهیم گفت. چهار سال دیگر گذشت و این بار روسیه میزبان بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال 2018 می باشد و از تاریخ 24 خرداد 97 تا 24 تیر 97 در شهر مسکو روسیه برگزار خواهد شد .همان طور که می دانید مسابقات با حضور...

16 دی 1401

عجیب ترین باگ توییتر کشف شد ، جستجوی عبارت دشمن مردم به نیویورک تایمز می رسد!

گروهی از روزنامه نگاران ایالات متحده پیروز به کشفی عجیب شده اند. درواقع آنان متوجه شده اند هر بار در توییتر عبارت دشمن مردم را تایپ می نمایند به سمت نیویورک تایمز راهنمایی می شوند.

11 دی 1401

ساعت هوشمند گیر اس3 سامسونگ به روزرسانی شد ، برطرف مسائل مرتبط با رابط کاربری

خبری خوش برای علاقه مندان به ساعت هوشمند سامسونگ منتشر شد. ساعت هوشمند گیر اس 3 که پیش از این با مشکلاتی مثل نقایص رابط کاربری رو به رو بود به روزرسانی جدیدی دریافت کرد.

4 دی 1401

وزارت نیرو برای توسعه فیبر نوری به یاری وزارت ارتباطات می آید

دو وزیر ارتباطات و نیرو، امروز صبح با یکدیگر ملاقات و بر همکاری در پروژه توسعه منازل و کسب وکارها تاکید کردند. قرار شده است تا چند روز آینده، مدل همکاری این دو وزارت خانه در توسعه فیبرنوری تعیین گردد.

22 آذر 1401
تعداد: (211)