طرز تهیه سس انبه برای فلافل در 10 دقیقه

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سس انبه برای فلافل مانند پیازداغ برای آش است. همان طور که آش بدون پیاز داغ چیزی کم دارد، فلافل هم بدون سس انبه مزه اش نصفه ونیمه است. ترکیب طعم ملس و جادویی سس انبه با فلافل تند و ترد، یک ترکیب رویایی ست. این ترکیب می تواند روز شما را بسازد و طعمی فراموش نشدنی برایتان به ارمغان آورد.

طرز تهیه سس انبه برای فلافل در 10 دقیقه

اگر در جنوب کشور و خصوصا کوچه پس کوچه های آبادان فلافل خورده باشید، حتما طعم لذیذ این ترکیب را تجربه نموده اید؛ اما متاسفانه سس انبه هرجایی پیدا نمی گردد. این امر باعث می گردد مجبور شوید ساندویچ فلافل خود را با سس هایی معمولی مانند کچاپ و مایونز میل کنید و نیمی از لذت زندگی را از دست بدهید!

اما ما خبر خوبی برای شما داریم. طرز تهیه سس انبه برای فلافل بسیار آسان است. شما می توانید در خانه و به راحتی یک سس انبه خوش رنگ وبو درست کنید. برای این منظور، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم جهت تهیه سس انبه برای فلافل

  • روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
  • انبه رسیده و خردشده 1 عدد
  • سیر خردشده 2 حبه
  • زیره 1/4 قاشق چای خوری
  • سماق 1/4 قاشق چای خوری
  • شنبلیله 1/4 قاشق چای خوری
  • نمک 1/4 قاشق چای خوری (بنا به ذائقه خود می توانید از نمک بیشتری بهره ببرید.)
  • سرکه سفید 1/4 فنجان (می توانید از سرکه سیب هم بهره ببرید.)
  • آب لیمو تازه 1 قاشق غذاخوری
  • آب 1/4 فنجان
  • خردل 1 قاشق چای خوری

این اندازه مواد حدود 1 فنجان سس انبه به شما می دهد. این اندازه سس، بسته به اندازه مصرف شما برای 3 تا 6 نفر مناسب است.

طرز تهیه سس انبه برای فلافل

  1. یک قابلمه میانه را روی حرارت میانه رو به پایین بگذارید تا گرم گردد. روغن زیتون را اضافه کنید. سپس سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و معطر گردد. مراقب باشید نسوزد.
  2. انبه را به همراه تمامی ادویه ها اضافه کنید. در همان حال انبه را له کنید و هم بزنید.
  3. حال سرکه، آب لیمو، آب و خردل را اضافه کنید. بگذارید جوش بیاید. در همین حال هرازگاهی هم مخلوط را هم بزنید.
  4. پس از جوش آمدن بگذارید خنک گردد. سپس روی غذای خود بریزید و نوش جان کنید.

طرز تهیه سس انبه برای فلافل به همین آسانی ست. شما می توانید این سس را به صورت غلیظ سرو کنید. بعلاوه می توانید آن را در مخلوط کن بریزید و سس رقیق تری تحویل بگیرید.

  • زمان آماده سازی مواد تهیه سس انبه برای فلافل 5 دقیقه طول می کشد. آماده سازی این سس هم 5 دقیقه زمان می برد. در کل شما می توانید در 10 دقیقه سس انبه برای فلافل درست کنید.

این روش، آسان ترین و سریع ترین روش برای درست کردن سس انبه برای فلافل است؛ اما روش های دیگری هم برای درست کردن این سس وجود دارد. در ادامه همراه ما باشید تا با انواع روش های طرز تهیه سس انبه آشنا شوید.

سس انبه با 1 روش سنتی

در این روش برای تهیه سس انبه برای فلافل ابتدا باید تکه های انبه را با نمک بپوشانید. سپس آن ها را در شیشه بریزید و به مدت 5 روز در آفتاب قرار دهید. پس از 5 روز مایعی را که از آن به دست می آید خالی کنید و ذخیره نگه دارید. تکه های انبه را روی کاغذ روغنی پهن کنید. 3 تا 4 ساعت زمان دهید تا انبه ها خشک شوند. سپس در یک قابلمه کوچک، روغن انگور و ادویه جات (دانه خردل، شنبلیله، زیره، پاپریکا، زردچوبه، گشنیز، فلفل سیاه و نمک) را داغ کنید.

2-3 دقیقه هم بزنید و پس از آن شکر قهوه ای (می توانید از عسل هم بهره ببرید) و سیر را به آن ها اضافه کنید. سپس انبه و آب را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. پس از آن، شعله را خاموش کنید. مخلوط را در مخلوط کن بریزید تا سس یک دست تری داشته باشید.

طرز تهیه سس انبه با پودر انبه

شما می توانید در تهیه سس انبه برای فلافل به جای انبه تازه از پودر انبه بهره ببرید. هرچند استفاده از انبه تازه، سس خوشمزه تری تحویل شما می دهد؛ اما چنان چه انبه تازه در دسترس نبود، پودر انبه را جایگزین کنید.

طرز تهیه سس انبه بندری

برای طرز تهیه سس انبه بندری، پودر انبه را با رب گوجه فرنگی، سرکه، نمک و فلفل در یک قابلمه کوچک بریزید. به این ترکیب آب اضافه کنید و هم بزنید تا شبیه به یک سس رقیق گردد. سپس قابلمه را روی گاز بگذارید. چند دقیقه زمان دهید تا سس غلیظ گردد. حال، جعفری تازه و خردشده را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه دیپ انبه

برای تهیه دیپ انبه، پوست انبه را بگیرید و آن را داخل مخلوط کن بریزید. کمی که هم خورد، عسل، آب لیمو، شیر نارگیل، نمک و فلفل قرمز را اضافه کنید. هنگامی که مواد شما خوب با هم مخلوط شدند، دیپ انبه شما آماده است.

طرز تهیه سس انبه شیرین

برای تهیه این نوع سس، به یک انبه کاملا رسیده و شیرین نیاز دارید. انبه را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید. هم بزنید تا تبدیل به پوره یک دستی گردد. سپس روغن را در تابه داغ کنید و سیر خردشده و فلفل را درون آن بریزید و تفت دهید. حال پوره انبه، شکر، نمک و آب لیمو را به آن اضافه کنید. حدود 1 دقیقه به این مخلوط زمان دهید. سپس آب را اضافه کنید و هم بزنید. حال در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مخلوط بجوشد.

در یک کاسه نشاسته ذرت و آب را خوب با هم مخلوط کنید. 1 تا 2 دقیقه مدام هم بزنید و سپس آن را به سس اضافه کنید. حال زمان دهید تا سس غلیظ گردد. این نوع سس انبه برای فلافل و برای سایر غذاها بسیار خوشمزه است؛ البته اگر طعم شیرین را در غذا دوست داشته باشید.

نکاتی که در تهیه سس انبه برای فلافل باید رعایت کنید

  • سس انبه برای فلافل را می توانید حدود 1 هفته در یخچال نگهداری کنید.
  • این سس را علاوه بر فلافل می توانید با جوجه، کباب، غذاهای دریایی، شاورما، انواع ساندویچ ها و … سرو کنید.
  • اصالت سس انبه با تندی زیاد گره خورده است. اگر ذائقه شما با تندی جور است، در ریختن فلفل در این سس، دست ودل باز باشید.
  • اگر مایلید سس انبه شما نرم و رقیق باشد، می توانید آن را از یک صافی عبور دهید.
منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه سس انبه برای فلافل در 10 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس انبه برای فلافل در 10 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید