45 کشور متعهد به حفاظت از طبیعت می شوند

به گزارش وبلاگ ماه موزیک به نقل از رویترز، میزبانان کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل موسوم به کاپ 26 (COP26)، امروز شنبه اعلام کردند که 45 کشور متعهد خواهند شد که حفاظت از طبیعت و بازبینی در روش های کشاورزی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، افزایش دهند.

45 کشور متعهد به حفاظت از طبیعت می شوند

همزمان با افزایش جمعیت دنیا، بیانیه ای رسمی که در گلاسکو منتشر شد، گفت که مهار گرمایش دنیای ناشی از کشاورزی، جنگل زدایی و سایر تغییرات کاربری زمین که حدود یک چهارم انتشار گازهای گلخانه ای به وسیله انسان را تشکیل می دهند، حیاتی است.

طبق بیانیه مذکور، 45 دولت متعهد خواهند شد اقدامات فوری و سرمایه گذاری برای حفاظت از طبیعت و تغییر روش های کشاورزی پایدارتر انجام دهند.

گفتگوهای نشست تغییرات اقلیمی، امروز شنبه بر راه هایی برای زنده نگه داشتن هدف پایین آوردن دمای دنیای به 1.5 درجه سانتی گراد (بالاتر از مقدار آن نسبت به دوران پیشاصنعتی)، تمرکز خواهد نمود. هدف مذکور جاه طلبانه ترین هدف در نظر گرفته شده مطابق توافق اقلیمی پاریس در سال 2015 است.

جورج یوستیس وزیر انرژی انگلیس در این باره گفت: برای زنده نگه داشتن هدف مذکور، ما احتیاج به اقدام از هر بخش از جامعه داریم، از جمله تحولی فوری در نحوه مدیریت زیست بوم ها، رشد، فراوری و مصرف مواد غذایی در مقیاس دنیای.

اظهارات، تصمیمات و بیانیه های فوق در حالی ارائه و منتشر می شوند که اوضاع و شرایط آب و هوایی بر روی زمین هر روز بیش از پیش وخیم تر می گردد.

اهداف و اغراض سیاسی کشورهای صنعتی بزرگ و در راس آنها آمریکا که عمده ترین نقش در فراوری گازهای گلخانه ای را دارند، مانع از رسیدت به توافق در این زمینه شده است. بعلاوه در صورت حصول توافق، اقدامی ملموس صورت نمی گیرد و تمامی توافق ها و بیانیه ها در حد شعار باقی می ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "45 کشور متعهد به حفاظت از طبیعت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 کشور متعهد به حفاظت از طبیعت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید