کاهش هزینه های مسافرت

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، یکی از پارامترهایی که می تواند در کم هزینه شدن مسافرت ها و برنامه های توریستی و سیاحتی شما نقش عمده داشته باشد، هزینه حمل و نقل و وسیله مسافرت است. انتخاب وسیله نقلیه، می تواند تا چندین برابر هزینه شما را کاهش و یا افزایش دهد. شما به راحتی می توانید برای سفر هواپیما را انتخاب کنید و یا اتوبوس! و یا... اگر تعداد نفرات همراه شما زیاد است، احتمالا برترین گزینه کرایه یک مینی بوس و یا اتوبوس است که در طی مسافرت در اختیار شما باشد. در این صورت با

کاهش هزینه های مسافرت

کاهش هزینه های مسافرت

یکی از پارامترهایی که می تواند در کم هزینه شدن مسافرت ها و برنامه های توریستی و سیاحتی شما نقش عمده داشته باشد، هزینه حمل و نقل و وسیله مسافرت است. انتخاب وسیله نقلیه، می تواند تا چندین برابر هزینه شما را کاهش و یا افزایش دهد. شما به راحتی می توانید برای سفر هواپیما را انتخاب کنید و یا اتوبوس! و یا...

اگر تعداد نفرات همراه شما زیاد است، احتمالا برترین گزینه کرایه یک مینی بوس و یا اتوبوس است که در طی مسافرت در اختیار شما باشد. در این صورت با تقسیم کرایه به افراد، هر نفر مبلغ کمی باید پراخت کند.

اگر تعداد شما کمتر از 10 نفر می باشد؛ بهتر است کلا این روش را فراموش کنید، چون هزینه شما با کرایه ماشین بسیار بالا خواهد رفت. ایده آل ترین تعداد برای مسافرت های ایرانگردی 4 یا 8 نفر است. مسافت بین شهرها را می توانید با اتوبوس و سایر وسایل نقلیه عمومی طی نموده و هرجا لازم شده، بدون معطلی یک یا دو ماشین سواری کرایه می کنید. در هر حال گزینه مناسب سفر چهار نفره است. هم به لحاظ کاهش هزینه های ماشین، خورد و خوراک، محل اسکان و هم به لحاظ کم شدن سلیقه ها از 8 به 4 و کاهش اختلافات احتمالی به همین نسبت.

سایت آنوبانینی بعد از سفرهای مختلف طولانی و سخت متعدد؛ ایده آل ترین روش مسافرت های ایرانگردی برای بازدید از آثار باستانی و منطقه ها سیاحتی و تماشای استانهای کشور را به این صورت می تواند پیشنهاد دهد:

فرض کنید شما قصد مسافرت به استان کرمان را دارید. برای رفت و برگشت بدون شک باید از قطار بهره ببرید. هزینه آن کم بوده و تا حدی راحت است. بعد از رسیدن به کرمان در صورتی که قصد اقامت شبانه را ندارید؛ در بدو ورود با یک تاکسی صحبت کنید و از او بخواهید تمام نقاط تماشای شهر را به شما نشان دهد و برای کرایه دادن به او هم به صورت ساعتی توافق کنید. کمتر شهری در ایران وجود دارد که بیش از 3 ساعت تماشا آن موقع بخواهد. یعنی در گرانترین شهر شما با حدود 7500 تومان می توانید کل شهر را ببینید و اگر شما 4 نفر باشید؛ هر نفر با کمتر از 2000 تومان توانسته همه جای شهر را ببینید. این روش علاوه بر مزیت مالی دارای مزایای دیگری نیز هست. شما احتمالا دارای کوله های سنگینی هستید که با این روش احتیاجی به حمل آنها نخواهید داشت و می توانید کوله ها را در ماشین بگذارید. مزیت دیگر این است که تقریبا هیچ جای شهر از قلم نمی افتند، زیرا راننده خوشحالتر خواهد شد که شما بیشتر مهمان او باشید، به همین علت همه جای شهر و حتی جاهایی که قبلا در خصوص آن چیزی نشنیده بودید را هم به شما نشان می دهد.

در کشورهای پیشرفته روش مسافرتی وجود دارد که سالهاست بسیاری از مردم از آن استفاده می نمایند. در کنار جاده با نشان دادن انگشت شصت؛ به راننده های عبوری می فهمانند که قصد طی طریق بدون پرداخت هزینه را دارند. این روش در ایران هنوز جا نیافتاده، اما به هر حال می توان امتحان کرد (البته بدون نشان دادن انگشت!) معمولا جواب می دهد و می توان امیدوار بود که تا حدی از هزینه ها کاهش پیدا می نماید. کامیون ها و ماشین های سنگین برای این انتخاب مناسب هستند، هرچند که احتمال سوار کردن شما کم است، اما تقریبا می توانید مطمئن باشید که اگر شما را سوار نمایند پولی از شما نمی خواهند.

مسافرت بدون برنامه ریزی غذایی درست، قطعا مسافرت پیروز و لذت بخشی نخواهد بود. بدن انسان در همه حال احتیاج به غذا دارد و در طول مسافرت به علت تحرک بالاتر این احتیاج افزایش پیدا می نماید. حال اگر این احتیاج به درستی شناخته نگردد و به درستی با آن برخورد نگردد نتیجه ای جز خستگی و ضعف بعد از مسافرت و حتی مریضی در پی نخواهد داشت.

چه باید کرد؟ آیا تمام مواد خوراکی مورد احتیاج یک سفر را باید به همراه ببریم؟ آیا می توانیم به غذاهای بین راه اعتماد کنیم؟

آنوبانینی بعد از سالها تجربه و آزمون و خطا چند راهکار ساده یافته است. بهتر است در مسافرت های بیش از دو روز؛ دو تا سه وعده غذای آماده مثلا کنسرو یا مائده به همراه داشته باشید. کنسروها را در صورت امکان قبل از مسافرت بجوشانید که اگر در طول مسافرت فرصت جوشاندن نداشتید، مسئله ای پیش نیاید. این کنسروها به عنوان احتیاط پیشنهاد می گردد، زیرا بعضی مواقع در شرایطی قرار می گیرید که واقعا به آنها احتیاج پیدا می کنید.

برای یک یا دو وعده اول مسافرت می توانید غذای خانگی با خود ببرید. کتلت، الوبه، کباب و... به راحتی قابل تهیه است و امکان فساد آنها در طی چند ساعت کم می باشد. علاوه بر این، جدیدا ظروف خاصی تحت عنوان ظروف آنتی باکتریال عرضه می گردد که امکان رشد باکتری در آنها کمتر شده و با قیمت مناسب می توانید تهیه کنید. البته هنوز اظهار نظرهای قطعی در خصوص عوارض جانبی این ظروف بر غذاها وجود ندارد.

در طول مسافرت بهتر است تا حد امکان از غذاهای محلی بهره ببرید. شمال و جنوب کشور، معدن ماهی است. با خیال راحت می توانید با قیمت مناسب ماهی تهیه کنید و با وسایل ساده کباب و یا سرخ کنید. در صورتی که وسایل پخت و پز شما مناسب است می توانید خوراکی های دیگر مانند مرغ که سریع قابل پختن هستند نیز تهیه کنید. دیزی سراها، کله پاچه ای ها، رستوران های سنتی را نباید فراموش کنید. قبل از مسافرت به هر شهر در خصوص غذاهای محلی آنجا حتما بپرسید.

منبع: راسخون

به "کاهش هزینه های مسافرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش هزینه های مسافرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید