چطور از ایران به کانادا مهاجرت کنیم؟

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، کشور کانادا برای کسانی که قصد مهاجرت و زندگی در این کشور را دارند، چندین راه و شیوه مهاجرتی مختلف را ارائه نموده است. ایرانیان نیز می توانند با استفاده از همین راه ها، به کشور کانادا مهاجرت کنند.

چطور از ایران به کانادا مهاجرت کنیم؟

جمعیت مسلمان کشور کانادا به طور قابل توجهی در حال افزایش است و بخش عظیمی از این جمعیت نیز از کشورهایی همانند پاکستان، عربستان، ایران و کشورهای آفریقایی به کشور کانادا مهاجرت نموده اند.

تنها در سال 2019، بیش از شش هزار نفر از ایران به کشور کانادا مهاجرت کردند و اقامت دائم این کشور را اخذ کردند و جزو شهروندان این کشور شدند. افزایش شمار افرادی که از ایران به کانادا مهاجرت می کنند، سبب شده تا ایران در میان ده کشوری قرار گیرد که بیشترین مهاجر را در کشور کانادا دارد.

مهاجران ایرانی ساکن کشور کانادا را می توان در تمامی استان ها و منطقه ها این کشور پیدا کرد اما اغلب آنها در شهرهای اونتاریو، بریتیش کلمبیا و کوییبک ساکن هستند. جمعیت ایرانیان ساکن در شهرهای مونترال، تورنتو و ونکوور نیز قابل توجه است. در این شهرها، مسلمانان توانستند تا به طور کامل با شرایط سازگار شوند و به خوبی در میان جامعه محبت آمیز بومیان کانادا پذیرفته شوند.

چرا مهاجرت به کانادا؟

کانادا کشوری بسیار صلح طلب است و افراد به دلایل مختلفی از سرتاسر دنیا به این کشور مهاجرت می کنند. بسیاری از ایرانیان که قصد مهاجرت از ایران را به هر دلیلی دارند، کشور کانادا را به عنوان مقصد بسیار مناسبی برای خود انتخاب می کنند.

کشور کانادا دارای آموزش و پرورشی در سطح دنیای، فرصت های شغلی بهتر، کیفیت زندگی بهتر، امنیت و غیره است که از جمله دلایلی هستند که مهاجران، این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

راه های مهاجرت به کانادا از ایران

کشور کانادا برای کسانی که قصد مهاجرت به این کشور و زندگی در آن را دارند، راه ها و روش های مختلفی را ارائه داده است. اگه در پی مهاجرت به کانادا از ایران هستید، در ابتدا باید شیوه مهاجرت خود را بر اساس فاکتورهایی نظیر آنچه در زیر آورده شده، منطبق کنید. این فاکتورها شامل:

  • هدف شما از مهاجرت به کانادا
  • تا چه مدت قصد ماندن دارید؟
  • جمعیت خانواده شما
  • تجربه کاری و مقدار مهارت تان
  • داشتن یا نداشتن اقوام نزدیک در کانادا
  • و غیره

بسیاری از ایرانیانی که به کشور کانادا مهاجرت می کنند، بیشتر تمایل دارند تا در آنجا به طور دائم زندگی کنند و به شهروندان این کشور تبدیل شوند. بنابراین، راه ترین راه برای چنین اشخاص این است که به وسیله استخدام یا هماهنگی اقوام ساکن کانادا، به این کشور مهاجرت کنند.

بعضی دیگر از افراد نیز برای ادامه تحصیلات، گردشگری و تعطیلات قصد مسافرت به کانادا را دارند که در زیر می توان تمام راه های مهاجرت به کشور کانادا از ایران را مشاهده کنید.

ورود سریع

یکی از سریع ترین و راحت ترین راه ها برای مهاجرت به کشور کانادا و اخذ شهروندی دائم این کشور، استفاده از از همین ابزار ورود سریع است. کشور کانادا به وسیله این برنامه، کارگران ماهر را جذب می نماید.

اگر دارای تحصیلات کافی هستنید و چندین سابقه کار مرتبط نیز دارید، به وسیله این راه، شما می توانید درخواست مهاجرت به کشور کانادا را بدهید. شما پس از ثبت نام و درخواست مهاجرت باید در آزمون اعتبارسنجی زبان نیز شرکت کنید تا سطح دانش شما از زبان انگلیسی به وسیله سازمان شهروندی، پناهندگی و مهاجرت کشور کانادا سنجیده گردد. شما باید در آزمون های آیلتس یا سلپیپ شرکت کنید و قبول شوید.

بنابر اساس سن شما، مقدار تحصیلات، تجربه کاری و مهارت در زبان، نمره ای به شما داده می گردد و سازمان مهاجرت کانادا، کسانی که بیشترین نمرات را دریافت کردند را به عنوان نامزدهای شیوه ورود سریع برای مهاجرت به کشور کانادا انتخاب می نماید.

کشور کانادا در پی آن است تا در طی سال های 2021 تا 2023، بیش از 1.2 میلیون نفر مهاجر نو را بپذیرد.

برنامه انتخابی استانی

یکی دیگر از روش های مالی مهاجرت به کانادا، روش برنامه انتخابی استانی است که برای کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را از ایران دارند، بسیار مناسب است. پس از شیوه ورود سریع، این شیوه برترین و بزرگترین شیوه برای مهاجرت به کانادا است.

در این شیوه مهاجرتی، استان ها و منطقه ها کشور کانادا قادر هستند تا با توجه به نیازهای مالی خود منطقه، مهاجران موثر را انتخاب کنند. شما می توانید مستقیما درخواست مهاجرت خود را به یک استان یا منطقه ارائه کنید.

تکفل اقوام نزدیک

اگر اقوام نزدیکی همانند همسر، بچه، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ دارید که درکشور کانادا ساکن هستند، پس شما قادر خواهید بود تا به وسیله این برنامه، به کشور کانادا مهاجرت نمایید. البته این افراد باید دارای شرایط زیر باشند تا شما بتوانید به وسیله این شیوه وارد کشور کانادا شوید. این شرایط شامل:

  • این افراد باید شهروند کانادا یا دارای اقامت دائم باشند.
  • باید ثابت کنند که قادر به حمایت از شما در طی سفر و بعلاوه روزهای اول سکونت در کانادا هستند.

اجازه تحصیل

شما می توانید فرایند زندگی دائم در کشور کانادا را با تحصیل در یکی از موسسه و دانشگاه های این کشور آغاز کنید. ابتدا شما باید درخواستی برای ورود به این موسسه ها داشته باشید و نامه پذیرش از آن موسسه را همراه داشته باشید.

با داشتن نامه پذیرش از موسسه و دانشگاه، شما قادر خواهید بود تا برای اجازه تحصیل در کشور کانادا به وسیله سازمان شهروندی، مهاجرت و پناهنگی درخواست کنید.

اجازه تحصیل در کشور کانادا تا زمانی پا برجا است که شما در این کشور ادامه تحصیل بدهید و باید قبل از به سرانجام رسیدن دوران تحصیل خود، به وسیله دیگر شیوه های مهاجرتی، درخواست مهاجرت به کانادا را بدهید.

البته، شما می توانید اجازه کار پس از تحصیل را نیز پس از سرانجام تحصیلات تان دریافت کنید و بلافاصله کار در کانادا را آغاز کنید.

آیا کانادا، مکان مناسبی برای زندگی است؟

کانادا یکی از راحت ترین کشورها برای زندگی در دنیا به شمار می رود. مردم این کشور، محبت آمیز رفتار می کنند و محیط آن، امن است و رفاه و تسهیلات اجتماعی نیز به راحتی در دسترس قرار دارند. کشور کانادا با توجه به وسعتش، همچنان جمعیت کمی دارد و زندگی در اطراف و بیرون شهرهای بزرگ، می تواند زندگی آرامی برای شما به ارمغان بیاورد.

هزینه زندگی در کانادا بالاتر از ایران است؟

اگر قصد دارید تا از ایران به کانادا مهاجرت کنید، باید انتظار داشته باشید که هزینه های بیشتری را برای نیازمندی های اولیه زندگی در این کشور نسبت به ایران بپردازید. استانداردهای زندگی در کانادا بالاتر از ایران واقع شده است. با این وجود، اگر در کانادا مشغول کار شوید، مطمئنا حقوق و عایدی شما، هزینه های زندگی شما و خانواده تان را پوشش خواهد داد.

مهاجرت به کانادا چقدر هزینه دارد؟

علاوه بر صرف هزینه هایی برای درخواست اقامت، آزمون زبان، آزمایش های پزشکی، سوءپیشینه پلیس و غیره، شما باید حدود دو هزار و پانصد دلار کانادا را برای ادامه فرایند مهاجرت به کانادا بپردازید. بسته به تعداد همراهان شما، هزینه ها از سه هزار تا شش هزار متغییر خواهد بود. توجه داشته باشید که این هزینه، جدا از هزینه های لازم برای سفر هوایی به کانادا یا هزینه های ضروری برای اقامت اولیه در این کشور است.

منبع: فوت و فن / workstudyvisa.com

به "چطور از ایران به کانادا مهاجرت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از ایران به کانادا مهاجرت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید