وزارت جهاد کشاورزی: فروش مرغ بالاتر از 63 هزار تومان تخلف است

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، مدیرکل بازرسی و نظارت برکالا های اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه نرخ مصوب مرغ در بازار همان 63 هزار تومان است و هیچ تغییری نکرده است گفت: در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی، با خاطیان برخورد می گردد.

وزارت جهاد کشاورزی: فروش مرغ بالاتر از 63 هزار تومان تخلف است

به گزارش تسنیم، مسعود امراللهی مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا های اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب تخلف است اضافه نمود: گشت های نظارتی در استان ها بر روند عرضه و تقاضا نظارت دارند و با گرانفروشان و کم فروشان برخورد می نمایند.

قیمت مرغ دوباره افزایش یافته است؟ این طبیعی است؟ قرار بوده که این طور باشد؟ از جا هایی هم گزارش می رسد که با کاهش عرضه هم روبرو هستیم؟

ااگر خاطرتان باشد حدود 30 تا 40 روز گذشته ما با افزایش فراوری روبرو بودیم و شرایط طوری بود که مرغداران ما خیلی متضرر شده بودند در این حوزه، یک گپی در جوجه ریزی ایجاد شده بود و این گپ باعث شد که یک میزان نسبت به عرضه و تقاضایی که داریم فراوری یک میزان متفاوت تر باشد، ولی از آن جایی که با تدابیری که وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام هم داشتند نسبت به عرضه مرغ منجمد در کنار بحث مرغ گرم، الان در سراسر کشور ادامه دارد و عرضه می گردد و مشکل خاصی هم ما الحمدلله نداریم. این که بازرسان ما هم در سراسر کشور آماده هستند که اگر چنانچه افزایش قیمت نامتعارف باشد با آن برخورد جدی داشته باشند.

این برخورد هایی که می دانیم شاید خیلی کارساز نیست اصل موضوع باید در آن تنظیم گری و یا پیش بینی ها اتفاق بیفتد، در استان اصفهان معاون جهاد کشاورزی این استان نرخ مصوب مرغ را کیلویی 71 هزار تومان اعلام نموده اند؟

نه، ما دیروز بلافاصله که این خبر که یک خبر داخلی بین خودشان بود تذکر لازم به آن ها داده شد، نرخ مصوب مرغ 63 هزار تومان است و هیچ تغییری هم ننموده و برخورد لازم هم با آن معاون سازمان که این خبر را اعلام نموده بودند که تذکر هم دادیم به اشتباه هم گفته بودند و بلافاصله هم ایشان خبر را تکذیب کردند، ولی قیمت مرغ مصوب 63 هزار تومان است و افزایش قیمتی که در بازار ببینیم بازرسان برخورد لازم را انجام می دهند.

پس قیمت در سراسر کشور این گونه است؟

بله هیچ تغییر قیمتی در قیمت مرغ نداریم و قیمت مصوب برای مصرف نماینده هم 63 هزار تومان است.

در این قیمت، موقعیت فراوری لحاظ شده است؟ یعنی فراورینمایندگان آسیبی نخواهند دید؟

شما باید با دستگاه تخصصی این موضوع صحبت کنید، چون بحث ما بیشتر نظارت بر بازار است، ولی 100 درصد صحبت هایی شده و آن را بیشتر باید با مدیریت تخصصی مربوطه صحبت کنید. ما، چون بحث نظارت بر بازار را داریم بحث توزیع مرغ منجمد که الحمدلله در سراسر کشور هم آغاز شده و مشکل خاصی هم نیست.

اگر جایی گران بفروشند، همچنان باید به تعزیرات اطلاع دهند؟

هر واحدی که گرانفروشی داشتند از مردم عزیز خواهش می کنیم به وسیله سامانه 124 حتما اطلاع رسانی نمایند و بازرسان ما هم به یاری بازرسان مردمی که در این طرح همراهی با ما می نمایند، همانند بازرسان سازمان دامپزشکی و جهادکشاورزی، بازرسان صمت و اصناف برخورد لازم را با این موضوع دارند.

البته فعال شدن خود اتحادیه صنفی یعنی به معنای واقعی نهاد های خصوصی فعال صنفی، شاید آن ها بهتر بتوانند یاری نمایند درست است؟

طرحی که ما الان در کشور پیاده سازی کردیم از تمامی واحد های صنفی و اتاق های اصناف دعوت کردیم درخواست های خودشان را نسبت به توزیع مویرگی مرغ منجمد جهت دسترسی هرچه آسان تر مردم ما به سازمان جهاد کشاورزی استان یا شهرستان مربوطه خودشان ببرند و بلافاصله مرغ منجمد مشخص شده برایشان جهت عرضه به مردم عزیز تحویل می گردد. خواهش من این است که حتما نسبت به این اقدام سریعا تصمیم خودشان را بگیرند و انجام دهند.

منبع: فرارو

به "وزارت جهاد کشاورزی: فروش مرغ بالاتر از 63 هزار تومان تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت جهاد کشاورزی: فروش مرغ بالاتر از 63 هزار تومان تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید