هرگز صبح خود را با این دو نوشیدنی گرم شروع نکنید

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، صدا و سیما/ نمی توانید صبح را بدون نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه آغاز کنید؟ اگر شما هم عادت دارید با معده خالی چای یا قهوه بنوشید باید گفت این نوشیدنی ها ممکن است برترین و راحت ترین نوشیدنی ها محسوب شوند، اما نوشیدن آن ها بلافاصله بعد از بیدار شدن در سکوت به بدن آسیب می رساند.

هرگز صبح خود را با این دو نوشیدنی گرم شروع نکنید

چای و قهوه ماهیتی اسیدی دارند و نوشیدن آن ها با معده خالی تعادل اسید و باز را مختل می نماید که می تواند منجر به اسیدیته یا سوءهاضمه گردد، بعلاوه چای حاوی ترکیبی به نام تئوفیلین دارای اثر دهیدراته شدن است و به احتمال زیاد باعث یبوست می گردد.

اول صبح بعد از نوشیدن چای یا قهوه باکتری های موجود در دهان قند را تجزیه می نمایند که باعث افزایش سطح اسید در دهان و فرسایش مینای دندان می گردد، بعلاوه بعضی افراد صبح بعد از نوشیدن چای یا قهوه ترکیب شده با شیر هم احساس نفخ می نمایند.

برترین زمان برای نوشیدن چای به طور معمول یک تا 2 ساعت پس از خوردن غذا است. می توانید آن ها را صبح هم بنوشید، اما نباید معده خالی باشد و چای یا قهوه نخستین چیزی نیستند که بعد از بیدار شدن می خورید.

بیشتر افراد عصر چای همراه با میان وعده های دیگر می نوشند. نوشیدن قهوه قبل از ورزش به طور معمول توصیه می گردد، زیرا در تامین انرژی و سوزاندن کالری اضافی به شما یاری می نماید، اما در نظر داشته باشید از نوشیدن قهوه درست قبل از زمان خواب خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد اختلال در چرخه خواب می گردد و حتی ممکن است چندین بار در طول شب باعث بیداری شما گردد.

بعد از بیدار شدن از خواب می توانید یک فنجان آب گرم و لیموترش با کمی نمک و فلفل سیاه بنوشید. این نوشیدنی یک گزینه عالی برای کاهش وزن محسوب می گردد، بعلاوه باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می گردد. چای گیلوی یا آب آمله هم بعضی از گزینه های موثر برای تقویت ایمنی بدن هستند.

اگر صبح خیلی تنبل هستید و نمی خواهید کار زیادی انجام دهید فقط کافی است آب ولرم را با پودر تخم کتان بنوشید. این ترکیب به اسم یک آنتی اکسیدان شگفت انگیز متابولیسم شما را بهبود می بخشد.

منبع: همگردی

به "هرگز صبح خود را با این دو نوشیدنی گرم شروع نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز صبح خود را با این دو نوشیدنی گرم شروع نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید