مشکل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک بودجه نیست، پیشرفت کُند فیزیکی است!

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، خبرنگاران/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پروژه بیمارستان ولیعصر درگیر مشکلاتی در پیشرفت فیزیکی است.

مشکل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک بودجه نیست، پیشرفت کُند فیزیکی است!

دکتر سید محمد جمالیان در گفت وگو با وبلاگ ماه موزیک، در مورد آخرین شرایط بیمارستان ولیعصر(عج) اراک اظهار کرد: در حال حاضر مشکل اصلی پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر اراک مسئله پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان ولیعصر یک پروژه ملی است و تخصیص اعتبار آن با تغییر مدیران و روسا دچار تغییر نمی گردد، گفت: با وجود آنکه دکتر نوبخت رئیس قبلی سازمان برنامه و بودجه در سفر به اراک قول تخصیص اعتبار داده بود، اما تا امروز رقمی تخصیص پیدا نکرده است چراکه تخصیص ها براساس مقدار پیشرفت فیزیکی پروژه هاست.

جمالیان توضیح داد: پروژه در این لحظه با مشکل بودجه روبرو نیست، مسئله اینجاست که باید به سمت پیشرفت حرکت کند تا براساس آن تخصیص منابع انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت فعلی پروژه همخوان با خواسته استان و دانشگاه نیست، اضافه کرد: متاسفانه تغییر پیمانکار، کُند شدن کار را به همراه دارد. نقاط کور و بخش های سخت پروژه به جای مانده است و با توجه به استقرار پیمانکار نو از ابتدای اردیبهشت ماه و تجهیز کارگاه که زمان برد، پیمانکار در حال حاضر در پی راه حل برای نقاط کور است و این امر زمانبر است، در نتیجه کار پروژه از برنامه زمانبندی هم عقب افتاده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: با توجه به عقب بودن پیمانکار از برنامه زمانبندی، تذکر کتبی به او داده شده است و اعلام شد که اگر با این رویه کار ادامه پیدا کند قطعا برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار باید به کار خود سرعت ببخشد، گفت: متاسفانه ماه گذشته با کمبود سیمان روبرو شدیم که این امر هم در به تعویق افتادن کار تاثیر داشت و در واقع همه امور دست به دست هم داد تا کار به تاخیر بیفتد.

جمالیان با بیان اینکه آنچه از پروژه ولیعصر توقع داشتیم تا به امروز محقق نشده است، گفت: قرارداد با پیمانکار 15 ماهه است و هر چه دیرتر از موعد مقرر کار را تحویل دهد قطعا باید خسارت پرداخت کند، البته کارشناسان فنی استانداری هم هر ماهه بر کار نظارت دارند و گزارشی در شورای نظارت استان ارائه می نمایند تا کار تسریع گردد، اما آنچه مسلم است این است که پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر اراک، ملی است و باید همه در پیشبرد امور آن یاری نمایند، قطعا دانشگاه به تنهایی نمی تواند از پس همه امور برآید و امیدواریم شاهد پیشرفت بالای پروژه و تسریع در بهره برداری از آن باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مشکل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک بودجه نیست، پیشرفت کُند فیزیکی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک بودجه نیست، پیشرفت کُند فیزیکی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید