لباس مهمانداران هواپیما در کشور های مختلف

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، وقتی می خواهیم شرکت هواپیمایی را برای سفر کردن انتخاب کنیم، اغلب روی شرکتی تمرکز می کنیم که امن تر و قیمت های مناسبتری داشته باشد و یا ویژگی های منحصر به فردی مانند خوش پوشی مهمانداران را نسبت به بقیه شرکت ها داشته باشد، و این ویژگی های منحصر به فرد هستند که سبب می شوند یک شرکت هواپیمایی با دیگری متفاوت باشد. در این گزارش بعضی از آن ها را خواهید خواند:

لباس مهمانداران هواپیما در کشور های مختلف

هواپیمایی امارات

در سال 1985 میلادی تاسیس شد و یک شرکت هواپیمایی بین المللی است. مهمانداران باید از آرایش چشم (ریمل و سرمه) و رژ لب همرنگ با نماد شرکت استفاده نمایند.

هواپیمایی عربستان سعودی

در سال 1945 میلادی تاسیس شده و تنها شرکت هواپیمایی ملی این کشور است. مهمانداران نباید لباس های تنگ و یا دامن هایی که ساق پا و زانو در آن دیده می گردد بپوشند.

هواپیمای سلطنتی اردن

در سال 1963 میلادی تاسیس شده است. کادر هواپیمایی اردن لباس های کلاسیک رسمی به رنگ قرمز می پوشند.

هواپیمایی هاینان، چین

در سال 1989 میلادی تاسیس شده و یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی در چین است. شرکت هواپیمایی هاینان با طراح لباس (لورانس شو) -که طراحی هایش در هفته مد پاریس 2017 به نمایش درآمد- قرار داد بسته است. او لباس هایی متاثر از لباس سنّتی چین (چئونگ سام) را برای کادر هواپیمایی چین طراحی نموده است.

هواپیمایی فرانسه

در سال 1933 میلادی تاسیس شده و یک شرکت هواپیمایی پیشگام در فرانسه است. لباس های کادر هواپیمایی فرانسه یکی از زیباترین ها در دنیا است که طراحی فرانسوی به روزی دارد.

هواپیمایی قطر

در سال 1993 میلادی تاسیس شده و با وجود اینکه تازهالتاسیس است، اما مهمانداران از لباس های ساده کلاسیک استفاده می نمایند که مورد پسند همه واقع شده است.

هواپیمایی دلتا، ایالات متحده آمریکا

هواپیمایی دلتا در سال 1924 میلادی تاسیس شده و مرکز آن آتلانتا مرکز استان جورجیا است. این شرکت لباس مهمانداران را در سال 2018 میلادی تغییر داد. لباس های تازه با رنگ بنفش توجه مشتریان این شرکت را به خود جلب نموده است. طراح لباس (زاک بوزن) می گوید به شدّت به قدرت رنگی که انتخاب نموده ایمان دارد.

هواپیمایی سیپو- پاسیفیک، فیلیپین

شرکت هواپیمایی پاسیفیک در سال 1988 میلادی تاسیس شد و فعالیت خود را در سال 1996 میلادی شروع کرد. این شرکت رنگ زرد را برای مهمانداران خود برگزیده است که آن را از سایر شرکت های هواپیمایی به طور گسترده ای متمایز می نماید.

هواپیمایی سنگاپور

هواپیمایی سنگاپور در ابتدا با نام هواپیمایی (مالایان) در سال 1947 تاسیس شد و تنها شرکت هواپیمای ملی در این کشور به تعداد می رفت. در سال 1972 میلادی این شرکت طراحی متمایزی را با الهام از لباس های ملی سنگاپور ارائه داد که یک طراح فرانسوی به نام (پِیر بالمین) آن ها را پیشنهاد داده بود. این لباس ها تا امروز تغییر ننموده اند. نام این طراحی را که از لباس های (ملایو) الهام گرفته شده اند (دختر سنگاپور) گذاشته اند و نام هواپیمایی مالایان هم به هواپیمایی سنگاپور تغییر نام داد.

هواپیمایی تایلند

هواپیمایی تایلند یکی از اعضای Star Alliance (اتحاد ستارگان) است که در دهه شصت قرن پیش تاسیس شد. هواپیمای تایلند، لباس های ملی و سنتی این کشور را به اسم لباس رسمی کادر هواپیما در نظر گرفته است.

هواپیمایی هاوایی

هواپیمایی هاوایی در سال 1989 میلادی تاسیس شد و مرکز آن هونولولو در جنوب غربی هاوایی است. لباس های این شرکت فرهنگ مردم هاوایی و طبیعت آن را با رنگ های روشن منعکس می نماید.

هواپیمایی ایتالیا

هواپیمایی ایتالیا در 13 ژانویه سال 2009 میلادی تاسیس شد. رنگ های سبز، زرد و یشمی در طراحی لباس های این شرکت به وضوح دیده می گردد.

هواپیمایی ویتنام

در سال 1956 میلادی تاسیس شد. مهمانداران شلوار های سفید و پیراهن های بلند می پوشند.

هواپیمایی ترکیه

خطوط هوایی ترکیه در سال 1933 میلادی تاسیس شد. مرکز آن استانبول است و یکی از پر مسافرترین خطوط هوایی دنیا است. هواپیما های ترکیه لباس های کادر پرواز را در بهار 2018 تغییر داده و لباس های تازه مورد علاقه مردم ترکیه است.

منبع: گردشبان

به "لباس مهمانداران هواپیما در کشور های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس مهمانداران هواپیما در کشور های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید