آیا شما هم این 20 اشتباه را در سفر مرتکب می شوید؟

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، نکات کاربردی برای جهانگرد های حرفه ای و غیر حرفه ای

شاید خودتان را یک جهانگرد حرفه ای می دانید و فکر می کنید با همه رازهای یک سفر خوب آشنا هستید. اما حتی اگر جهانگرد حرفه ای هم باشید ممکن است در سفرتان اشتباهاتی را مرتکب شوید که مشکلاتی را برایتان به همراه بیاورد. در زیر تعدادی از این اشتباه ها آمده است که شاید شما هم مرتکب می شوید اما خودتان نمی دانید. با خبرنگاران همراه باشید:

آیا شما هم این 20 اشتباه را در سفر مرتکب می شوید؟

فکر می کنید که یک پاسپورت معتبر همه آن چیزی است که احتیاج دارید

حتی اگر پاسپورتتان معتبر هم باشد این را به خاطر داشته باشید که در برخی کشورها مثل روسیه و چین پاسپورت باید تا 6 ماه بعد از پرواز برگشت تان به خانه تان هم معتبر باشد و در اروپا هم 26 کشور وجود دارند که در آنها احتیاج است پاسپورت تا 3 ماه بعد از سفر هم معتبر باشد.

تلفن تان را در کشور مقصد چک نمی کنید

مثلا اگر از تایلند چند تا تماس داشته باشید، اتفاق خاصی نمی افتد و قبض آن به میزان پول ماشین تان نمی گردد، اما بد نیست همواره گوشیتان را در کشور مقصد چک کنید تا خرج اضافه برای خودتان نخراشید.می توانید قبل از سفر، در اینترنت درباره هزینه شارژ و تماس کشورهای مختلف تحقیق کنید.

فقط به برگه ها تکیه می کنید

فرض کنید پاسپورت و بقیه مدارک مهم تان اتفاقی گم می گردد، همین موضوع کافی است تا شیرینی سفرتان به زهر تبدیل گردد. همواره از همه مدارک اصلی تان اسکن بگیرید و برای خودتان ایمیل کنید. این اطلاعات می تواند شامل شماره سفارتخانه کشور و اطلاعات کارت های بانکی تان هم باشد، شاید احتیاج داشتید که باطلشان کنید.

مثل یک گردشگر لباس می پوشید

اگر با طرز لباس پوشیدنتان نشان دهید که گردشگر هستید، در واقع دارید خودتان را به عنوان هدف اصلی جیب برها و سارقان و بقیه شخصیت های بد نشانه گذاری می کنید. مثل پوشیدن شلوارک در جایی که همه لباس های فرم و رسمی دارند، گذاشتن کلاه های حصیری لبه دار روی سر، پوشیدن جوراب با صندل، انداختن دوربین عکاسی دور گردن و کارهای دیگری مثل این.

بدون توجه به آداب و رسوم کشور مقصد سفر می کنید

قبل از سفر بهتر است درباره آداب و رسوم و حتی طرز لباس پوشیدن مردم کشور مقصد خوب تحقیق کنید و رفتارهای آنها را مطالعه کنید تا در آنجا اشتباهی نکنید. مثلا آیا ارتباط مستقیم چشمی نشانه احترام است یا بی احترامی، یا لباس هایی که شما دارید همراهتان می برید، در آنجا اصلا می توانید بپوشید یانه و… برای اینکار می توانید از برنامه های اپلیکیشن راهنما بهره ببرید.

چمدانتان را بیش از حد پر می کنید

وسوسه نشوید که هر چه در کمد لباس تان دارید را در چمدانتان بچپانید وگرنه در برترین حالت این اتفاق می افتد که بیشتر آنها را نمی توانید بپوشید و بقیه را هم فقط می رسید یکبار بپوشید. قبل از اینکه سفر کنید، بهتر است لیستی از جاهایی که می خواهید بروید و فعالیت هایی که ممکن است داشته باشید تهیه کنید و بعد با توجه به ان چمدانتان را ببندید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "آیا شما هم این 20 اشتباه را در سفر مرتکب می شوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شما هم این 20 اشتباه را در سفر مرتکب می شوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید