سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی در حوزه ICT رونمایی شد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، این سامانه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور رئیس و معاونین این سازمان به بهره برداری رسید.

سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی در حوزه ICT رونمایی شد

مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم خدمات اپلیکیشن سلام را امکان ثبت پاسخگویی به شکایات، تست سرعت اینترنت، خدمات رجیستری، مشارکت در سنجش کیفیت خدمات، ترابردپذیری، نقشه های پوششی، امکان مدیریت پیامک های تبلیغاتی، استعلام و مشاهده تمامی سرویس های به نام مشترکان، اخبار، اطلاع از تشعشعات و پورتال ارتباط با مشترکین بیان نمود.

وی با بیان اینکه این اپلیکیشن قرار است از روز شنبه در دسترس عموم مردم قرار گیرد، ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات در راستای تجمیع خدمات نظارتی و دسترسی ساده تر شهروندان، این سامانه را راه اندازی نموده تا کاربران بتوانند کیفیت خدمات مربوط به اپراتورها را ارزیابی نمایند و گزارش دهند.

وی با اشاره به مأموریت های نظارتی رگولاتوری گفت: سامانه 195 و سامانه نت سنج پلاس از جمله سامانه هایی بوده که در راستای دسترسی به اطلاعات مدیریت اپراتورها و امکان شکایت مشترکین از خدمات اپراتورها راه اندازی شده و در کنار آن ما به سمت سامانه مستقل رفتیم تا بتوانیم قضاوت مستقل از کیفیت خدمات اپراتورها داشته باشیم. هم اکنون نیز با راه اندازی سامانه سلام، تمامی خدمات اپراتورها را به صورت یکپارچه در این سامانه مانیتور خواهیم کرد.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در کنار آن از مخاطبان نظرخواهی نموده و متقابلاً این نظرات را برای بهبود کیفیت خدمات اپراتوری به اپراتورها ارائه می دهیم.

حقی اظهار امیدواری کرد که این سامانه باعث انتخاب بهینه سرویس، پشتیبانی مطلوب از خدمات و نحوه رسیدگی به شکایات گردد.

وی تأکید کرد: هر آنچه که محصول خدمات دهی رگولاتوری است، در این سامانه قرار گرفته و مردم می توانند با یک نقطه ارتباطی کانونی و محوری پیگیر خدمات اپراتورها باشند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه در این سامانه مردم می توانند همه نقاط دارای تشعشع را به وسیله سنجه هایی که در 70 نقطه در تهران و شیراز نصب شده، مشاهده نمایند و مقادیر برطرف نگرانی تشعشعات از این طریق کاهش می یابد، اضافه نمود: در حوزه پیامک های تبلیغاتی، این سامانه امکان درخواست قطع پیامک های تبلیغاتی را برای کاربران فراهم می نماید.

در این مراسم صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تأکید بر اینکه نظارت بر خدمات ICT در قیمت، کیفیت و پوشش باید به صورت مستمر انجام گردد، گفت: از روز شنبه مردم می توانند برای پایش کیفیت خدمات، از سامانه سلام استفاده نمایند. ما معتقدیم با این این سامانه و تجمیع تمامی خدمات بر روی آن، تسلط بر کیفیت شبکه ارتباطی کشور بیشتر گردد.

وی با بیان اینکه این سامانه در گستره جغرافیایی کشور دارای اطلاعات موجود از شبکه های ارتباطی است، گفت: باید کیفیت شبکه ارتقا پیدا کند و ما در مباحث نظارتی کوششمان این است که خدمات را در یک پنجره واحد و یکجا در دسترس کاربران قرار دهیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأکید کرد: در آینده ماژول های بیشتری به این سامانه اضافه خواهد شد و همانطور که وزیر ارتباطات از ما خواسته است که در خصوص کیفیت کوشش و یاری کنیم توسعه مناسب با شبکه انجام پذیرد، ما نیز امیدواریم با یاری مردم و اطلاعاتی که از نظرسنجی در این سامانه به ثبت می رسد، شاهد توسعه کیفیت ارتباطات باشیم.

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی (سلام) در قالب یک اپلیکیشن از روز شنبه به وسیله سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دسترس عموم قرار می گیرد و کاربران می توانند به وسیله این سامانه به عنوان یک پنجره واحد نظارتی خدماتی از جمله تست سرعت، دسترسی به نقشه های پوششی شبکه های موبایل، مقدار تشعشعات ناشی از نصب دکل ها و تجهیزات مخابراتی، مدیریت پیامک های تبلیغاتی، دریافت خدمات رجیستری گوشی موبایل، درخواست ترابرد شماره سیم کارت، استعلام سرویس های مشترکین را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی در حوزه ICT رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی در حوزه ICT رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید