ریسک قرص های خواب آور بیشتر از مزیت آنهاست!

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، ممکن است شما برای چندین ساعت در تخت خود دراز کشیده باشید و درحالی که به تماشای سقف اتاق مشغولید، کارهایی که قصد دارید در روز بعد انجام دهید را در فکر خود می چینید و در کل ممکن است در خصوص بسیاری از چیزها تفکر کنید - اما چیزی که در واقع می خواهید انجام بدهید، داشتن یک خواب صحیح است. شما در یک داروخانه هستید و با مجموعه ای از قرص های خواب آور بدون نسخه روبرو می شوید و ممکن است وسوسه شوید. آیا خوردن یکی از این قرص ها می تواند شما را در داشتن خوابی عمیق که انتظارش را داشتید یاری کند؟

ریسک قرص های خواب آور بیشتر از مزیت آنهاست!

قبل از برداشتن قرص شاید بهتر باشد یک تجدید نظر داشته باشید.

آموزشگاه پزشکی خواب آمریکا (AASM) در سال 2017، به طور رسمی برای درمان بیخوابی مزمن، داروهای معمول آنتی هیستامین و مسکن های خواب آور و بعلاوه داوهای گیاهی و مغذی مانند والرین (سنبل الطیب) و ملاتونین را توصیه کرد. دکتر سوزان برتیچ، استادیار پزشکی دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: نگرانی های معینی در خصوص خطرات این نوع داروها وجود دارد.

این خطرات عبارتند از مسائل کوتاه مدت مانند خواب آلودگی در طول روز، خستگی و گیجی و احتمال افتادن. علاوه بر این، بیشتر قرص های یاری به خواب در دسته ای از داروهایی قرار دارند که به عنوان آنتی کولینرژیک شناخته می شوند، که اگر طولانی مدت و با دوز بالا مصرف گردد، محتمل است باعث زوال عقلی و بیماری آلزایمر گردد.

یک گزینه شبانه محبوب

ممکن است متوجه نشوید که کارشناسان خواب شما را از استفاده از قرص های خواب آور هنگامی که وارد داروخانه می شوید، جایی که قفسه ها معمولا با مارک های مختلف پر شده اند، منع می نمایند.

دکتر Bertisch می گوید: حدود 15 تا 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی در هر ماه یک بار از قرص های خواب بدون نسخه یاری می گیرند. اما تنوع وسیع برند ها ممکن است فریب دهنده باشد.

او می گوید: مردم نمی دانند که این شرکت ها اساسا فقط یک محصول را دوباره بسته بندی می نمایند. بیشتر مکمل های خواب، آنتی هیستامین ها هستند که معمولا در داروهای آلرژیک مورد استفاده قرار می گیرند.

افرادی که از قرص های خواب آور یاری می گیرند، معمولا از بنادریل استفاده می نمایند (دیفن هیدرامین). آنها نمی دانند که این دارو بیشترین یاری نماینده خواب است.

آنتی هیستامین ها به عنوان یک یاری نماینده خواب استفاده می گردد، زیرا آنها بر آنچه که به عنوان گیرنده هیستامین در بدن شما شناخته می گردد، تاثیر می گذارند، که نقش مهمی در بیداری دارد. به همین علت مصرف آنتی هیستامین می تواند موجب خواب آلودگی شما گردد. اما در حالی که یک قرص می تواند این احساس خواب آلودگی را قبل از خواب به شما بدهد، می تواند در سیستم شما پایدار بماند و باعث گیجی و خواب آلودگی شما در طول روز گردد.

دکتر Bertisch می گوید: در حالی که برخی از افراد احساس می نمایند که این محصولات بدون نسخه به آنها یاری می نماید تا خواب شبانه بهتری را تجربه نمایند، اما تحقیقات محدودی در خصوص اثربخشی این قرص ها وجود دارد و چندین تحقیق نشان داده اند که اثر این قرص ها در بهبود کیفیت خواب بسیار کم است.

بنابراین، مزایا معین نیست، در حالی که به نظر می رسد خطرات مهمی در ارتباط با استفاده طولانی مدت این قرص ها وجود دارد.

یاری های خواب طبیعی

محصولات مبتنی بر آنتی هیستامین ها ممکن است رایج ترین نوع مکمل های خواب آور تجاری باشند، اما درمان های طبیعی مانند ملاتونین نیز بسیار محبوب هستند. دکتر برتیچ می گوید: متاسفانه، ملاتونین به طور کلی برای یاری به درمان بیخوابی مزمن بسیار موثر نیست. او می گوید: ممکن است در برخی موارد مفید باشد که به شما یاری کند ساعت طبیعی بدن خود را تغییر دهید، مانند تنظیم خواب بدن بعد از داشتن یک سفر یا تنظیم مسائل خوابی ریتم شبانه روزی که موجب اختلالات خواب می گردد. بعلاوه نگرانی های امنیتی مربوط به ملاتونین، به ویژه هنگامی که برای بچه ها استفاده می گردد وجود دارد.

ملاتونین یک هورمون است و ممکن است بر روی هورمون های فراوری مثل، به ویژه در برخی از منظر های پیشرفت های حیاتی تاثیر بگذارد. بنابراین استفاده از آن در بچه ها زیاد توصیه نمی گردد. بعلاوه نگرانی های مربوط به خلوص محصولات ملاتونین وجود دارد. FDA بر مکمل ها به خوبی داروهای تجویزی نظارت نمی نماید، بنابراین شیوه های فراوریی نظارت نمی گردد و آلاینده ها در مکمل های مختلف در بازار یافت می شوند. اما شما می توانید با مشاهده بسته هایی که مهر فارماکوپی آمریکا یا ConsumerLab.com و یا NSF بین المللی بر روی آن خورده است، از کیفیت آن بسته ها اطمینان حاصل کنید.

اما متاسفانه شاید برخی فکر نمایند که داروهای بدون نسخه خواب آور می توانند مشکل خواب آنها را سریع تر راحت تر و ایمن تر حل نماید در صورتی که بهتر است به طور طبیعی این مشکل را حل کنید.

بهبود خواب بدون دارو

یک گزینه امیدوار نماینده درمان شناختی رفتاری (CBT) است. دکتر Bertisch می گوید: این همچون داروها است و ممکن است برای مدت طولانی کار کند.

CBT به طور معمول در یک برنامه چهار تا 10 هفته ای قرار می گیرد که به شما یاری می نماید تا در عادات خواب خود، تغییرات پایدار انجام دهید - که بسیاری از آنها ممکن است بر خلاف روال معمول به نظر برسد. این ممکن است شامل، برای مثال، محدود کردن زمان صرف شده در رختخواب باشد- در نتیجه باعث می گردد تا شما به رختخواب نروید مگر اینکه خوابتان بیاید.

این استراتژی در تئوری ساده است، اما برای بیشتر مردم انجام اینکار بسیار سخت است، به همین علت است که CBT به طور حرفه ای تحت هدایت حرفه ای نتیجه می دهد.

دکتر Bertisch می گوید: درمان رفتاری شناختی به وسیله یک حرفه ای یا به وسیله برنامه های ویژه آنلاین CBT انجام می گردد.

این رویکردها ممکن است زمان بیشتری نسبت به ظاهر یک قرص داشته باشند، اما در نهایت، به شما یاری می نماید که تغییراتی را انجام دهید تا در طولانی مدت به خواب بهتر شما بیانجامد.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu

به "ریسک قرص های خواب آور بیشتر از مزیت آنهاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسک قرص های خواب آور بیشتر از مزیت آنهاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید