اردوغان انتقام می گیرد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، ایسنا نوشت: در مقاله ای که در روزنامه فرانسوی لوموند به چاپ رسیده، آمده است، رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر لیبی، احتیاج به مکانی تاریخی و باشکوه دارند تا توافق نامه ای برای اتحاد را امضا نمایند که می تواند بازی استراتژیک در آفریقای شمالی و مدیترانه را تغییر دهد.

اردوغان انتقام می گیرد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این مقاله که با نام صد سال بعد؛ انتقام اردوغان از معاهده سور، نوشته شده، کاخ دلمه باغچه در استانبول مکان فوق العاده ای برای امضای توافق مذکور است؛ جایی که رجب طیب اردوغان و فائز السراج، نخست وزیر لیبی، چهار اجلاس برای توافق را بین نوامبر 2019 و فوریه 2020 برگزار کردند.

این مقاله عنوان می نماید که در توافق مذکور در ازای یاری نظامی و لجستیکی به لیبی، دولت لیبی یک توافق محدودیت دریایی را پذیرفته تا اهداف آنکارا در مدیترانه شرقی را محقق کند.

مقاله لوموند ضمن یادآوری اظهارات اردوغان در رابطه با معامله با فائز السراج بیان می نماید که رئیس جمهور ترکیه توافق با لیبی را انتقامی از معاهده سور تلقی می نماید.

معاهده سور (Traité de Sèvres) معاهده ای بود که در روز 10 اوت سال 1920 میلادی بین امپراتوری شکست خورده عثمانی با نیروهای پیروز متفق (روسیه، بریتانیا و فرانسه) در خاتمه جنگ جهانی اول امضا شد که به موجب آن قسمت های عمده سرزمینی امپراتوری عثمانی در خاورمیانه از آن جدا شد و زمینه برای تشکیل کشور جمهوری ترکیه (1923) فراهم شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "اردوغان انتقام می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان انتقام می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید