آشنایی با تعدادی از ترسناک ترین پل های جهان

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، در دنیا مهندسان کارکشته بسیاری وجود دارند که سازه های عجیبی را می سازند. این سازه ها خود در بعضی شهرها عاملی برای جذب مردم و سفر به آن شهرها هستند. در دنیا سازه هایی با ارتفاع زیاد و ترسناک ساخته شده اند که گاه عظمتشان رعشه بر اندام همگان می اندازد. ما در مقاله معروف ترین پل های ترسناک دنیا قصد داریم تا شما را با تعدادی از وحشتناک ترین پل های دنیا آشنا کنیم. پس، ما را در مقاله ترسناک ترین پل های دنیا همراهی کنید.

آشنایی با تعدادی از ترسناک ترین پل های جهان

پل تنگه رویال

اولین مورد از معروف ترین پل های ترسناک جهان، پل تنگه رویال است. در کلورادو، پل کابلی به نام رویال بر روی رودخانه آرکانزاس نهاده شده است که تا اوایل قرن 21، بلندترین پل معلق جهان بود. ارتفاع این پل 290 متر است و با وجود آنکه 100 سال از ساختش می گذرد، هنوز هم سالم راسخ است. این پل را می توان جاذبه اصلی این شهر بحساب آورد و در آن پرش از چتر و با طناب را می توان تجربه کرد.

پل وایتیم

از جمله ترسناک ترین پل های جهان که بر روی رود لنا نهاده شده است، پل وایتیم هست. این رود در بیشتر ماه های سال یخ بسته است و به طبع آن، این پل نیز در بیشتر مواقع یخ زده و عبور از آن کاری غیرممکن خواهد بود.

پل بامبو

این پل که از چوب بامبو ساخته شده، در کامپونگ چام نهاده شده است. این مورد از وحشتناک ترین پل های جهان هر سال از اول ساخته و زیر هر چوب بامبو صفحه فلزی قرار داده می شود تا بر اثر عبور ماشین ها تعادل حفظ شود و فشار وارده را تحمل کند. این پل خلاقانه راه اصلی ارتباط بین این شهر و جزیره های اطرافش است.

پل کاپیتان ویلیام مور

این پل در آلاسکا و بر روی تنگه مور نهاده شده و ارتفاع آن 35 متر است. تا اینجا دلیلی برای وحشتناک بودن آن وجود ندارد، اما خوب است بدانید که این پل درست بر روی یک گسل فعال نهاده شده و با توجه به این قضیه، مهندسان این سازه آن را متناسب با این گسل ساخته اند تا امنیت لازم ایجاد شود. به طور مثال، تنها نصفی از این پل بر روی هوا نهاده شده و دلیل آن هم این است که اگر زلزله رخ داد، این پل نصف نشود. نامی که بر روی این پل گذاشته شده، برگرفته از نام یک خلبان آمریکایی است.

پل رودخانه سیدو

این مورد از وحشتناک ترین پل های جهان از دره ای که بر روی آن نهاده شده است، 487 متر فاصله دارد. جالب است بدانید فاصله بین دو کوهی که این پل نهاده شده است، آنقدر زیاد بوده که در ساخت آن از پرتابگر موشکی برای اتصال اولین کابل استفاده نموده اند.

پل طنابی حسینی

یکی از پلهای بسیار وحشتناک که شاید اصلا نتوان نام پل را بر روی آن گذاشت، پل طنابی حسینی بر روی رود خروشان هونزاست. این پل با کمترین مصالح و امکانات ساخته شد. برای عبور از این پل باید آمادگی جسمانی خوب و همچنین قدرت برای شنا داشته باشید، چون هر لحظه امکان خراب شدن پل و سقوط وجود دارد.

پل مکیناک

این پل در میشیگان نهاده شده است و به نامهای مک عظیم و مک قدرتمند نیز در بین اهالی این منطقه شناخته می شود. این پل در شرایط بد جوی و طوفان تا 12 متر به صورت عمودی جابه جا می شود و به همین سبب، افراد بسیاری از این پل می ترسند و از آن عبور نمی نمایند.

پل 10 کیلومتری

پل بتنی 10 کیلومتری در فلوریدا نهاده شده است و همانطور که از اسمش تعیین است، 10 کیلومتر طول دارد. در واقع دو پل در کنار هم قرار دارند که پل اول 100 سال پیش ساخته شده و همچنان سالم و راسخ است. پل دوم از سال 1982 مورد استفاده نهاده شد و قبل از آن حدود 3 سال ساختش طول کشید. امروزه، رفت و آمدها بیشتر از پل جدید بوده و پل قدیمی تنها به عنوان یکی از جاذبه های شهر مورد استفاده قرار می گیرد. اهالی این شهر به چنین پلی در شهر خود بسیار مفتخر هستند و این در صورتی است که مردم جهان این پل را بسیار وحشتناک می بینند.

پل فولادی میلاو

پل زیبایی به نام پل فولادی میلاو بر روی رود تارن وجود داشته که دو کیلومتر طول دارد. این مورد از ترسناک ترین پل های جهان در سال 2004 ساخته شد و عناوین مختلفی را از آن خود کرد؛ مانند طولانی ترین پل اروپا، مرتفع ترین سازه در کل فرانسه و همچنین بلندترین دکل ساخته شده بر روی یک پل معلق. زیبایی این پل به خاطر ستون های بسیار بلندش، کابلهای فلزی و صیقلی، رنگ سفید و همچنین قرار دریافت در بین ابرهاست.

پل پونچارترین

یکی دیگر از ترسناک ترین پل های جهان در لویزیانا بوده و پل پونچارترین نام دارد. این پل 38 کیلومتر طول داشته و دارای 9500 ستون بتنی است. با وجود این تعداد ستون، باز هم حرکت بر روی چنین پل طولانی دلهره آور هست.

پل کنفدراسیون

در کانادا پلی وجود دارد که در روزهای سرد سال، یخ های تشکیل شده بر روی ستون هایش به وزنش افزوده و از بین رفتن ستون ها بر اثر یخ زدگی جلوگیری می نماید. ستون های این پل به صورت مخروطی ساخته شده اند. کنفدراسیون نام این پل بوده و حدود 13 کیلومتر طول دارد. این پل تنها راه ارتباطی به صورت زمینی بین شهر بروزویک و جزیره شاهزاده ادوارد است.

پل ایشیما اوهاشی

یکی دیگر از ترسناک ترین پل های جهان، پل ایشیما اوهاشی است. این پل دارای معماری خاصی بوده که آن را بیشتر شبیه ترن هوایی نموده است تا یک پل. 3 انحراف در این پل و در طول 1.5 کیلومتری قرار دارند که دارای شیب بسیار تندی هم هستند. دلیل چنین موجهایی، رد شدن قایقهای ماهیگیری از زیر این پل است.

پل کوئپوس

بر روی ساحل مرکزی اقیانوس آرام، پلی یکطرفه به نام پل کوئپوس وجود دارد که هنوز هم پابرجاست. ترسناکی این پل دو دلیل دارد: دلیل اول یکطرفه بودن آن و دلیل دیگر وجود تمساحهایی است که در زیر این پل زندگی می نمایند.

پل مردان شجاع

در چین، پلی به نام مردان شجاع بوده که در ارتفاع 180 متری نهاده شده است. این پل دارای کف شیشه ای است. در کنار این دلایل، این موضوع را هم اضافه کنید که در هنگام وزیدن باد این پل کاملا معلق، تکانهای شدیدی می خورد.

منبع: همگردی

به "آشنایی با تعدادی از ترسناک ترین پل های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از ترسناک ترین پل های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید