voip چیست ، چرا باید به سمت ویپ کوچ کنیم؟ آشنایی کامل با سیستم تلفنی ویپ

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، خبرگزاری خبرنگاران-همه کسب و کارها بدون مشتری و رضایت آن به سمت نابودی و ورشکستگی خواهند رفت. پس همه مدیران به فکر پیشرفت و اضافه کردن امکانات بیشتر به مجموعه خود هستند. اما voip چیست و چگونه به پیشرفت یک کسب و کار یاری می نماید؟

voip چیست ، چرا باید به سمت ویپ کوچ کنیم؟ آشنایی کامل با سیستم تلفنی ویپ

ویپ فناوری است که به شما امکان را می دهد تا با استفاده از اتصالات شبکه مجموعه به جای خط تلفن معمولی (یا آنالوگ) تماس صوتی برقرار کنید. شما می توانید از سیستم تلفنی ویپ انتظارات فوق العاده ای داشته باشید. انتظاراتی که تا به حال در مجموعه نداشته و همواره نبود آن را احساس نموده اید.

VoIP تکنولوژی است که صدای آنالوگ شما را به سیگنال دیجیتال تبدیل می نماید و به شما امکان می دهد مستقیماً از رایانه، تلفن VoIP یا موبایل خود تماس برقرار کنید.

voip چیست و دقیقا چه کاری می نماید؟

ممکن است که ویپ را با نام های زیر هم بشنوید:

  • تلفن IP
  • تلفن اینترنتی
  • تلفن گویا

Voice over Internet Protocol (VoIP)، فناوری است که به شما امکان می دهد با استفاده از اتصال اینترنت پهن باند و بعلاوه امکانات شبکه به جای خط تلفن معمولی (یا آنالوگ) تماس صوتی برقرار کنید.

به طور سنتی، سیستم های تلفن قدیمی سیگنال های صوتی را با استفاده از خطوط تلفن آنالوگ انتقال می دهد، بنابراین برای برقراری و دریافت تماس ها احتیاج به تنظیم سیم کشی مسی داریم. در این شرایط، اگر بخواهیم از امکاناتی مثل داخلی و یا امکانات محدودی استفاده کنیم همچون سانترال، احتیاج به یک قطعه تجهیزات سخت افزاری برای اتصال داخلی داریم که برای هربار اضافه کردن یک داخلی باید کلی هزینه کنیم..

سیستم تلفنی ویپ که به وسیله یک شرکت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری راه اندازی می گردد به جای ارسال بسته های داده به وسیله یک شبکه سنتی (سیم های مسی و سانترال) صدا را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می نماید که می تواند به وسیله بسته های داده دیجیتالی اینترنتی منتقل گردد. این میزیت باعث می گردد که هم کیفیت و هم قطعی مکالمات شما بسیار کم گردد و کیفیت بسیار بالا رود.

تجهیزات مورد احتیاج voip چیست ؟

حتما به این نکته دقت کنید که همه این مواردی که در زیر گفته شده است برای یک سازمان مورد احتیاج نیتت و فقط برخی از اینها برای برخی پروژه ها مناسب است.

  1. خطوط آنالوگ
  2. خط سیپ ترانک
  3. زیر ساخت شبکه
  4. گیت وی
  5. تلفن آی پی
  6. هدفون
  7. سرور
  8. اینترنت
  9. متخصص و کارشناس ویپ

خطوط آنالوگ

خط آنالوگ همان خطهای شهری یا خطهای معمولی است. اگر چند خط شهری دارید شما به موارد زیر برای راه اندازی ویپ احتیاج دارید:

  1. زیر ساخت شبکه
  2. گیت وی: دستگاهی که سیگنال انالوگ را به دیجیتال تبدیل می نماید
  3. سرور
  4. تلفن آی پی یا هدفون یا گوشی

اگر یک عدد خط دارید و تعداد تماس شما زیاد نیست برای شما به صرفه نیست که از خدمات ویپ استفاده کنید. ویپ زمانی برای شما صرفه دارد که تعداد خطوط شما زیاد باشد تا بتوانید از امکانات و ویژگی های خاص آن استفاده کنید. اگر احتیاج دارید که از این تکنولوژی استفاده کنید و تصمیم به خرید خط دارید به شما پیشنهاد خط سیپ ترانک را می کنیم. در قسمت بعد می توانید مزایای آن را بخوانید.

خط سیپ ترانک

اگر خط آنالوگ ندارید بهتر است از این خطوط که به خطوط اینترنتی معروف هستند استفاده کنید. یکی از مزایای این خطوط این است که زمانی که تصمیم به راه اندازی ویپ دارید احتیاج به خرید دستگاه گیت وی ندارید و یکی از هزینه های شما کاهش می یابد. مزیت بعدی و مهم این خطوط چند کاناله بودن آنهاست. به این صورت که شما یک خط 10 کاناله خریداری می کنید.

به این ترتیب میتوانید همزمان 10 خط آزاد داشته باشید و مساوی با این موضوع است که 10 خط آنالوگ خریده اید.

مزیت بعدی اینکه این خط را با خود می توانید به هرجایی که بروید ببرید و محدودیت مکانی ندارند. اگر سوالی در رابطه با راه اندازی شبکه یا ویپ دارید می توانید از خدمات شبکه در تهران شرکت آوش نت استفاده کنید.

زیر ساخت شبکه

این بخش برای تمامی شرکت هایی که احتیاج به راه اندازی ویپ دارند یکسان است و احتیاج به راه اندازی شبکه دارند. یک کابل کشی ساده کار شما را راه می اندازد.

گیت وی voip چیست ؟

یک دستگاه سخت افزاری که سیگنال انالوگ را یه دیجیتال تبدیل می نماید. زمانی که شما خط شهری دارید از این دستگاه استفاده می کنید تا خط ها را به این دستگاه وصل کنید تا ویپ بتواند کار انتقال و مفهوم سیگنال ها را به نرم افزار ویپ بشناساند.

این دستگاه ها در تعداد های مختلفی پورت دارد. برای مثال از 4 پورت تا 24 پورت در بازار موجود است. بسته به تعداد خطوط شما دستگاه مورد نظر تهیه می گردد. اگر احتیاج به پشتیبانی ویپ دارید مجموعه آوش نت می تواند شما را در این کار به صورت حضوری یا ریموتی یاری کند.

تلفن آی پی

تلفن هایی که برپایه آی پی هستند و قابلیت های مختلفی دارند. برای راه اندازی ویپ می توانید از این تلفن ها با قیمت های مختلف استفاده کنید. مدل های مدیریتی یا ساده، دست دوم و یا نو

دقت کنید که اگر نمی خواهید هزینه کنید و تلفن خریداری کنید، میتوانید از هدفون یا گوشی های خود استفاده کنید.

هدفون

اگر کارمندادن با هدفون راحتتر هستند و یا مجموعه دارید که بصورت کال سنتر است می توانید نرم افزارهای مخصوص را روی رایانه های کارمندان نصب کنید و به راحتی از هدفون استفاده نمایند.

سرور voip چیست

برای راه اندازی این تکنولوژی احتیاج است یک سرور در مجموعه وجود داشته باشد که همواره روشن باشد تا برترین سرویس را به شما بدهد. منظور ما از سرور کیس های غول پیکر و بسیار بزرگ نیست. یک کیس معمولی و بیکار در مجموعه که فرد دیگری با آن کار نکند کافی است.

اینترنت

اگر خط سیپ ترانک تهیه می کنید و ارائه دهنده خط سیپ شما آن را بر روی بستر اینترنت ارائه می دهد باید اینترنت مجموعه شما همواره وصل باشد. ماهیت این سیستم تلفنی احتیاجی به اینترنت ندارد و فقط برای موردی که گفته شد احتیاج است. بعلاوه پهنای باند زیادی مد نظر نیست تا کار انتقال صدا را انجام دهد.

متخصص و کارشناس ویپ

در نهایت یک فرد با تجربه که بتواند این سیستم را برای شما پیاده سازی کند و امکاناتی را که شما می خواهید به شما ارائه دهد. راه اندازی این سیستم اگر شبکه شما مسئله ای نداشته باشد در نهایت 2 ساعت زمان می برد و بعد از آن می توانید از خدمات بی نظیر این سیستم استفاده کنید.

مزایای سیستم تلفنی ویپ چیست ؟

  1. هزینه راه اندازی پایین
  2. راه اندازی با کمترین تجهیزات
  3. احتیاج به کمترین پشتیبانی. ممکن است شما در سال یک بار احتیاج به پشتیبانی داشته باشید.
  4. کیفیت صدای HD
  5. ضبط مکالمات
  6. شنود مکالمات بصورت همزمان
  7. وصل شعب مختلف یک شرکت
  8. صف انتظار
  9. انتقال تماس به بیرون از مجموعه
  10. تماس با شماره شرکت زمانی که درون شرکت نیستید
  11. با هر کسی در سراسر دنیا تماس بگیرید
  12. پخش صدای ضبط شده برای مشتریان
  13. کاهش هزینه های تلفنی
  14. دریافت و ارسال فکس از کاربرد های هیجان انگیز VOIP
  15. ارتباط با انواع CRM
  16. تهیه گزارشات حرفه ای
  17. امکان برقراری کنفرانس تصویری
  18. عدم احتیاج به خرید گوشی های تلفنی از مزیت ها و امکانات چشم گیر VOIP
  19. اضافه کردن تعداد نا محمدود داخلی بدون سیم کشی
  20. جوابگویی به همه تماس ها

این ها تنها بخشی از امکانات فوق العاده این سیستم است.

voip سیستم تلفنی اسک که این امکان را به مجموعه ها می دهد که به وسیله تلفن خود یا تلفن هایی که مختص این کار است یا حتی رایانه و… تماس خود را برقرار کنید. با استفاده از این سیستم تلفنی خاص و فوق العاده ده ها ویژگی که شاید تا به حال بارها احساس احتیاج نموده اید را به دست خواهید آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "voip چیست ، چرا باید به سمت ویپ کوچ کنیم؟ آشنایی کامل با سیستم تلفنی ویپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "voip چیست ، چرا باید به سمت ویپ کوچ کنیم؟ آشنایی کامل با سیستم تلفنی ویپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید