چگونه سرعت مودم وای فای خود را افزایش دهیم؟

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، وضعیتی را تصور کنید که در اتاق خود نشسته اید و می خواید ویدئویی را به وسیله تلفن هوشمند خود بصورت آنلاین دیدن کنید. دستگاه شما به شبکه وایفای خانگیتان متصل است و شما فاصله زیادی از مودم خود ندارید. ویدئو در حین پخش مدام قطع می گردد و شما پیروز به دیدنی آن نمی شوید. بارگذاری یک ویدئو نباید آنقدر طول بکشد؛ ویدئو یا پخش نمی گردد یا در حین پخش قطع و وصل می گردد و یا با کیفیت پایین آغاز به پخش می نماید. اما چاره حل این مشکل چیست؟ در این مطلب به آنالیز روش های تقویت سیگنال و افزایش سرعت مودم های وایفای می پردازیم.

چگونه سرعت مودم وای فای خود را افزایش دهیم؟

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، زمانی که در این شرایط قرار می گیریم ، معمولا اولین کاری که می کنیم تماس با سرویس دهنده اینترنت و آنالیز پهنای باند سرویس است. در صورتی که پهنای باند و کشش خط (در صورتی که سرویس مانند ADSL روی خط تلفن باشد) شما مناسب بود و همچنان مشکل کندی سرعت داشتید، مشکل بعدی می تواند به علت ضعف ارتباط بی سیم بین دستگاه و روتر شما باشد.

1- اهمیت انتخاب روتر مناسب برای تقویت وای فای

فناوری روتر اولین عامل ایجاد ارتباط قوی بین دستگاه و روتر است. یک روتر ساده به راحتی می تواند احتیاج به اتصال پایدار در محیط های کوچک و با تعداد کاربران کم را برطرف کند. در این حالت حتی یک بسته پهنای باند میانه نیز به راحتی از پس برطرف احتیاج شما بر می آید. اما ممکن است همواره این گونه نباشد. در بیشتر شرایط مردم به سیگنال اینترنت در مکان هایی که نزدیک روتر نیستند، با پشتیبانی از چندین دستگاه متصل و برخورداری از خدماتی همانند پخش ویدئو و بازی احتیاج دارند. در این سناریو، علاوه بر یک پهنای باند بالا، به یک روتر قدرتمندتر نیز احتیاج است.

2- کدام روتر را انتخاب کنیم؟

در فرآیند انتخاب روتر، لازم است بعضی از جنبه های مهم را در نظر بگیرید. کوالکام فراوری نماینده تراشه هایی با اتصال پایدار و قوی، توصیه می نماید ظرفیت شبکه ایجاد شده به وسیله روتر حداقل دو برابر پهنای باند اینترنت شما باشد. منظور از تجهیزات، برخورداری روتر ها و تلفن های هوشمند از فناوری هایی مانند وایفای 5 با ورودی و خروجی چندگانه (MIMO) 2 در 2 برای ارائه پهنای باند تا 300 مگابیت بر ثانیه. منظور از MIMO ورودی و خروجی های متعدد است.

این فناوری در عمل دو آنتن برای دریافت داده و دو آنتن برای ارسال سیگنال ارائه می دهد. برای شبکه های سریع تر، استفاده از روتر با قابلیت وایفای 6 یا 6E با پشتیبانی از فناوری 4×4 یا 8×8 MIMO توصیه می گردد. روتر هایی با این مشخصات، علاوه بر قدرتمندتر بودن، قادرند با ارائه اتصال پایدارتر، در مصرف انرژی دستگاه ها نیز صرفه جویی نمایند.

3- مکان قرارگیری روتر

استفاده از یک روتر قدرتمند به تنهایی اتصال اینترنت پایدار را تضمین نمی نماید. توجه به محل نصب دستگاه نیز لازم است. موقعیت مکانی می تواند تفاوت زیادی در عملکرد وایفای ایجاد کند. واضح است که هر چه از روتر دورتر شوید، سیگنال بدتر خواهد شد. نکته این است که حتما روتر خود را در یک منطقه مرکزی خانه یا محل کار قرار دهید تا فرکانس ها با شدت یکسان به همه محیط ها برسند. بعضی از موانع و اشیاء نیز می توانند سیگنال های شبکه وایفای را به طور قابل توجهی کاهش دهند. آینه، پنجره، شیشه و حتی آب آکواریوم ممکن است انتقال داده ها را مختل نمایند.

مصالح دیوار نیز احتیاج به ارزیابی دارند؛ آجر باعث انسداد میانه می گردد، در حالی که دیوارهای بتنی موانع دشوارتری برای عبور سیگنال ها هستند. فلزات نیز به طور کامل جلوی عبور سیگنال های وایفای را می گیرند. گفتنی است روتر هایی با نام مش وایفای نیز در بازار وجود دارند که اتصال پایداری را به ارمغان می آورند. این تکنولوژی از چند Node که در مکان های مختلف منزل یا محل کار قرار می گیرند، استفاده می نماید. کاربر می تواند به نزدیک ترین Node متصل شده و با بالاترین سرعت از اینترنت استفاده کند.

آیا دستگاه شما به استاندارد های فعلی وایفای مجهز است؟

برای برطرف کردن مسائل مربوط به اتصال وایفای ویژگی های دستگاه خود را آنالیز کنید. کوالکام توصیه می نماید که هنگام خرید گوشی هوشمند، به شبکه وای فای آن توجه کنید. برترین گزینه وایفای 6 و 6E هستند که به استاندارد 802.11ax پاسخ می دهد. حتی وایفای 7 نیز اخیرا ارائه شده است که فعلا بصورت تجاری در دسترس نمی باشد.

منبع: gizchina

منبع: فرارو

به "چگونه سرعت مودم وای فای خود را افزایش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سرعت مودم وای فای خود را افزایش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید