مردم منتظر چه واریزی هایی باشند؟

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، در حال حاضر دولت در چند واریزی تاخیر داشته و مردم از گروه های مختلف منتظر این واریزی ها از جمله سود سهام عدالت، یارانه معیشتی، حقوق بازنشستگان هستند.

مردم منتظر چه واریزی هایی باشند؟

یارانه معیشتی بنزین

این یارانه قطعی ترین واریزی است که مشمولان آن می توانند منتظر آن باشند. طبق زمان بندی سازمان برنامه وبودجه باید در روز پنجشنبه آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز گردد.

مبلغ آن متناسب با تعداد اعضای خانوار بین 55 تا 205 هزار تومان است و 60 میلیون نفر آن را دریافت می نمایند.

جزئیات بیشتر در این باره را در لینک یارانه واریزی بعدی کدام است؟ بخوانید.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

با این که باید تا روز 31 فروردین حقوق تمام بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می شد اما اینطور نشده و بعضی از بازنشستگان و مستمری بگیران منتظر دریافت حقوق خود هستند.

سازمان تامین اجتماعی در این خصوص به وبلاگ ماه موزیک گفته که به خاطر اعمال افزایش حقوق های مجدد و احکام جدید مستمری بگیران مابین سازمان تامین اجتماعی با بانک رفاه مشکل تامین اقتصادی به وجود آمده است که باعث شده حقوق گروه هایی از بازنشستگان واریز نگردد.

همچنین این موضوع باعث شده که حتی حقوق کارمندان نیز با تاخیر واریز گردد. اما آنطور که گفته شده ابن واریزی ها در تا چند روز آینده انجام می گردد.

جزئیات بیشتر در این باره را در لینک چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشد؟ بخوانید.

سود سهام عدالت

سود سهام عدالت باید نهایتا در اسفند به حساب سهامداران واریز می شد اما فقط 50 درصد اول آن در روزهای پایانی سال پرداخت شد.

همچنین قرار بود 50 درصد دوم تا قبل از ماه رمضان واریز گردد، 10 روز از این ماه می گذرد و هنوز خبری از سود سهام نیست.

مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: براساس صحبت های انجام شده قرار بر این است تا براساس تعاملات انجام شده، مرحله دوم سود در ماه مبارک رمضان به حساب افراد واریز گردد.

یعنی مسئولان بورسی تا 20 روز دیگر فرصت دارند که این سود را برای بیش از 45 میلیون نفر واریز نمایند.

کارت سهام عدالت

این وام قرار بوده در اردیبهشت ماه در بیشتر بانک ها قابل دسترس باشد. طبق این طرح دارندگان سهام عدالت که تا به امروز هیچ سهمی را از سبد سهامشان نفروخته باشند می توانند 50 درصد ارزش آن کارت اعتباری دریافت نمایند.

اگر گیرندگان این وام را در پنج ماه اول بازپرداخت نمایند هیچ گونه سودی به آن تعلق نمی گیرد اما بعد از آن به وام با نرخ سود 18 درصد و بازپرداخت 36 ماهه تبدیل می گردد.

مبلغ آن نیز برای سهام یک میلیونی معادل 10.5 میلیون تومان و برای سهام 532 هزار تومانی معادل 5.5 میلیون تومان است.

جزئیات بیشتر در این باره را در لینک اقساط و سود وام سهام عدالت چقدر است؟ بخوانید.

پول فروش سهام عدالت

سهامداران برای دریافت پول حاصل از فروش سهامشان بیش از هشت ماه است که انتظار می کشند و این سوال را دارند که چرا سهام فروخته نمی گردد؟

تنها جواب مسئولان به سوال مردم این بوده که باید شرایط بازار سرمایه خوب گردد تا سهام عدالت به فروش برسد.

به تازگی نیز سخنگوی سازمان بورس گفته است: فروش سهام عدالت منوط به ثبات بازار و توسعه ظرفیت های ضروری است و باید راهکاریی ارایه گردد که فشاری به بازار سرمایه وارد نکند.

بنابراین احتمال فروش سهام عدالت و واریز پول آن در این ماه کم است.

منبع: تجارت نیوز

به "مردم منتظر چه واریزی هایی باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم منتظر چه واریزی هایی باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید