محورهای سخنرانی رئیس جمهور چین به مناسبت شروع 2022

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، رئیس جمهوری چین در سخنرانی سال نو میلادی خود بر حفظ تمرکز این کشور و توجه ویژه به تهدیدات بالقوه در برابر تبدیل شدن چین به یک قدرت جهانی تاکید نمود.

محورهای سخنرانی رئیس جمهور چین به مناسبت شروع 2022

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماه موزیک و به نقل از رادیو بین المللی چین، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در سخنرانی خود به مناسبت سال تازه میلادی بر اهمیت حفظ تمرکز راهبردی و توجه به تهدیدات بالقوه در منظره بلند مدت چین برای تبدیل شدن به یک قدرت دنیای تاکید نمود.

رئیس جمهوری چین در سخنرانی تلویزیونی خود با اشاره به جزیره تایوان و مقدس خواندن این منطقه گفت که اتحاد کامل سرزمین مادری رویای مشترک مردم در هر دو سوی تنگه تایوان است.

وی در ادامه گفت: من صادقانه امیدوارم که تمام پسران و دختران ملت چین برای ساخت یک آینده روشن متحد شوند.

شی جین پینگ بعلاوه بر اهمیت ثبات در هنگ کنگ و ماکائو به عنوان مستعمره سابق بریتانیا و پرتغال تاکید نمود که به ترتیب در سال های 1997 و 1999 به چین بازگشتند.

شی جین پینگ برخلاف سال گذشته در سخنرانی سال جاری خود اشاره ای به فراوری ناخالص ملی این کشور نکرد.

وی درباره دستاوردهای دولت خود گفت: یک کشور بزرگ باید فشارهای سنگین تر را تحمل نموده و مسوولیت بر عهده بگیرد. امور جزیی در حقیقت از جمله امور مربوط به تمام خانواده های چین اشاره دارد. من به منظور آنالیز و تحقیقات میدانی به بعضی مکان ها سفر نموده ام و مخاطب شرایط بسیاری از مردم بوده ام که بسیار از آن آموختم و نیز برداشت فراوانی داشتم. زمانی که به خانه اهالی سر می زدم،همیشه از مشکلاتشان می پرسیدم و صحبت های ساکنان محلی را به خاطر سپردم.

رئیس جمهوری چین در بخشی از سخنرانی خود گفت: زمانی که من با رهبران خارجی و مسوولان سازمان های بین المللی به صورت تلفنی یا ویدیویی گفت و گو کردم، آن ها بارها از خدمات چین در مبارزه با همه گیری و پیشگیری و کنترل پاندمی تمجید کردند. ما تا کنون 2 میلیارد دوز واکسن کووید-19 به بیش از 120 کشور و سازمان بین المللی ارایه نموده ایم. تنها در صورتی که همه کشورهای دنیا در یک قایق نشسته و با یکدیگر متحد بوده و همکاری نمایند، فصل تازهی در ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک نگاشته می گردد.

وی در واکنش به شروع بازی های المپیک پکن نیز گفت: بیش از یک ماه دیگر، بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی پکن شروع می گردد. بگذارید افراد بیشتری در ورزش های یخ و برف شرکت نمایند که مفهوم جنبش المپیک نیز همین است. ما از صمیم قلب یک بازی المپیک به دنیا تقدیم خواهیم کرد. دنیا چشم به راه چین است و چین نیز آماده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "محورهای سخنرانی رئیس جمهور چین به مناسبت شروع 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محورهای سخنرانی رئیس جمهور چین به مناسبت شروع 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید