مربی تیم ملی بوکس جوانان: 12 روز فقط سیب زمینی خوردیم!

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، مربی تیم ملی بوکس جوانان، تغذیه نامناسب در کشور تایلند و کمبود رقابت های تدارکاتی را ازجمله مهم ترین عوامل کسب فقط دو نشان در رقابت های قهرمانی آسیا عنوان نمود.

مربی تیم ملی بوکس جوانان: 12 روز فقط سیب زمینی خوردیم!

مرتضی سپهوند که به همراه امید رشید و رضا مهدی پور وظیفه راهنمایی تیم جوانان را به عهده دارند در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ماه موزیک، درباره رقابت های جوانان آسیا اظهار کرد: این پیکارها با حضور 23 کشور و به میزبانی تایلند برگزار گردید و تیم ایران که با 9 مشت زن شرکت نموده بود، چهارم شد. در مجموع از عملکرد بچه ها راضی هستیم و این نتایج حاصل 13 ماه کوشش مشت زن ها و کادرفنی بود.

او ادامه داد: انتظار کسب چهار مدال داشتیم که دو بوکسور به علت تغذیه نامناسب بدن شان تحلیل رفت و با غیرت سه راند مبارزه کردند و این در حالی بود که هیچ بوکسوری و خود من هم نمی توانستم با آن شرایط یک راند تحمل کنم، به ویژه اشکان رضایی که برابر مشتزن تایلند با وجود ضعف بدنی عالی کار کرد.

سپهوند یادآور شد: بعد از 11 سال که از طلای علی مظاهری سپری شده، توانستیم در آسیا بازهم گردن آویز طلا را کسب کنیم. جوانان بوکس ایران که در این رقابت ها شرکت کردند توانایی های زیادی دارند و قول می دهم اگر روی آنان سرمایه گذاری گردد حتی می توانیم این مدال ها را در المپیک تکرار کنیم.

این مربی لرستانی تأکید کرد: باید این جوانان را باور داشته باشیم و اگر فدراسیون حمایت کند و این تیم را به رقابت های جوانان دنیا اعزام کند، می توانیم برای نخستین بار در تاریخ بوکس ایران صاحب مدال دنیای شویم که می تواند افتخار بزرگی برای خانواده بوکس باشد.

وی در ادامه به آنالیز عملکرد مشت زنان ایرانی در وزن های مختلف پرداخت و گفت: در وزن 49 کیلوگرم نماینده نداشتیم. وزن 52 کیلوگرم پیمان شاه پری در مبارزه نخست حریفی از کشور چین تایپه را ناک اوت کرد اما در مصاف دوم با حریف قزاقستان خوب کار نکرد و از عملکردش در این مبارزه راضی نیستیم و نتوانست تمرین های کادرفنی را در رینگ پیاده کند. در وزن 56 کیلوگرم اشکان رضایی فوق العاده بوکسور خوب، فنی و آینده داری است و در مبارزه نخست ورزشکار قطری را ناک اوت کرد و در مسابقه دوم به حریفی از کشور میزبان خورد که اگر شرایط افت بدنی به سبب تغذیه نامناسب پیش نمی آمد، می توانست برنده باشد.

سپهوند افزود: در وزن 60 کیلوگرم حسین موسی خانی با حریفی از کشور ژاپن در مبارزه نخست روبه رو شد که بوکسور ما شوکه شد چون انتظار نداشت حریفش این قدر خوب باشد و نتیجه را واگذار کرد. شاید اگر موسی خانی چند مبارزه تدارکاتی قبل از این رقابت ها انجام می داد می توانست بوکسور ژاپنی را شکست دهد. اشکان رشید در وزن 64 کیلوگرم در مصاف نخست ورزشکار مغولستانی را شکست داد و در مبارزه دوم به حریف ازبک خورد و باخت و حریفش طلای این رقابت ها را کسب کرد. محمد عسگری در وزن 69 کیلوگرم خیلی فنی و پُرمشت است و حمله حریف را حتماً جواب می دهد. او در مبارزه اول مشت زن سوریه ای را مغلوب کرد و در مسابقه دوم مقابل تایلند میزبان نهاده شد که به نظر من برنده شد اما بازهم ناداوری کار خودش را کرد.

مربی تیم ملی بوکس جوانان افزود: تنها بوکسور ضعیف ما در وزن 75 کیلوگرم مهدی ماکویی بود که مبارزه بدی با حریف قزاق داشت و از 20 نمره به او صفر می دهم. رضا حسن نیا در وزن 81 کیلوگرم در مصاف اول حریف سوری را از پیش رو برداشت و در ادامه با پیروزی برابر حریفان قزاق و ازبک با شایستگی قهرمان شد. حسن نیا یک سال پیش بوکسوری معمولی بود اما فعل خواستن را صرف کرد و به نظر من الان یکی از بهترین مشتزن های دنیا است. در وزن 91 کیلوگرم سید سجاد موسوی مقابل حریف ازبکستان شکست خورد که باختش با سربلندی بود و از عملکردش راضی هستیم. او سنش به گونه ای است که می تواند در رقابت های سال آینده نیز در جوانان شرکت کند و فوق العاده بااخلاق و بوکس بلد است و در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. در وزن 91 کیلوگرم امیرحسین ثقفی با قرعه استراحت روبرو شد و در ادامه مقابل حریف قزاق نهاده شد که راند اول بدترین حق خوری را شاهد بودیم و حتی می توانست ناک اوت کند و در هر سه راند به نظر ما برده بود که ناداوری بازهم به ایرانی ها ضربه زد با این حال توانست نشان برنز را کسب کند.

وی تأکید کرد: قصد توجیه کردن باخت ها را نداریم و به همراه رشید و مهدی پور به خودمان قول داده ایم که نتایج را توجیه نکنیم و فقط شرح بدهیم. برنامه های تدارکاتی خیلی مهم است، مربی هندوستان می گفت برای حضور در این رقابت ها دو ماه در کشور کوبا اردو برپا نموده و بعد از آن یک ماه و نیم اردوی مشترک با مشت زن های آلمانی داشته اند و در هشت تورنمنت و برنامه برون مرزی شرکت نموده اند و همه تیم ها با تدارکات مناسب آمده بودند و این در حالی است که ما فقط یک مسابقه تدارکاتی داشتیم.

سپهوند در خاتمه گفت: تایلندی ها میزبانی بدی نداشتند اما به لحاظ تغذیه شرایط افتضاح بود و غذاهای شان اکثراً حلال نبود. 12 روز که آن جا بودیم فقط سیب زمینی می خوردیم. سفارت کشورمان در تایلند به هیچ وجه از ما حمایت نکرد فقط روزی که بچه ها روی سکو می رفتن نماینده ای از سفارت می آمد و این در حالی بود که بقیه سفارت ها از تیم های کشورمان خیلی حمایت می کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مربی تیم ملی بوکس جوانان: 12 روز فقط سیب زمینی خوردیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی تیم ملی بوکس جوانان: 12 روز فقط سیب زمینی خوردیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید