عربستان، شرایط فاجعه بار کارگران خارجی، یک مخالف دیگر آل سعود تهدید به مرگ شد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، یک مخالف رژیم آل سعود که در زمان حاضر در لندن زندگی می نماید به رسانه ها اطلاع داد که از سوی نزدیکان این رژیم تهدید به مرگ شده است.

عربستان، شرایط فاجعه بار کارگران خارجی، یک مخالف دیگر آل سعود تهدید به مرگ شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماه موزیک، علیاء الحویطی که از سال 2011 رویکرد مخالف با رژیم آل سعود را از لندن در پیش گرفته است اظهار داشت بعد از آن که شاهزاده ولید بن طلال نتوانست او را برای بازگشت به عربستان فریب دهد، موج تهدید به مرگ علیه وی افزایش چشمگیری پیدا نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ ماه موزیک بخوانید. (کلیک کنید)

وی که با روزنامه نروژی (Dagbladet) تبادل نظر می کرد، اضافه نمود: بعد از اظهارنظر علیه رژیم آل سعود به سفارت عربستان در لندن فراخوانده شدم و در آنجا به من دعوت نامه دربار پادشاهی برای بازگشتم به کشور به من ارائه شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ ماه موزیک بخوانید. (کلیک کنید)

وی تأکید کرد: یک بار هم در سال 2018 به خاطر توئیتهایی که علیه خانواده حاکم بر کشورم داشتم به سفارت سعودی در لندن احضار شدم.

این بار سفیر عربستان کوشش کرد مرا متقاعد کند آنچه را در توئیتر نوشته ام تغییر دهم، آنها از من خواستند از جنگ یمن حمایت کنم و از انتقاد رژیم هم دست بردارم. سفیر تا زمانی که من قول حذف این توئیتها را ندادم اجازه خروجم را از سفارت نداد، گرچه من به وعده خود عمل نکردم و این توئیت ها را حذف نکردم.

وی که جزو قهرمانان سوارکاری کشورش محسوب می گردد به این روزنامه اطلاع داد: به وسیله واتس اپ و توئیتر چندین بار تهدید به مرگ شدم و چند بار نیز تهدید شدم که در خیابان به سویم اسیدپاشی خواهد شد. پیامهای دیگری از جمله شلیک گلوله، زیر دریافت یا ربوده شدن هم به دستم رسیده است.

این معارض سعودی گفت: پیامی هم از عربستان به دستم رسیده است که تأکید دارد دو نفر به همراه سم از عربستان به لندن آمده اند، این سم از نوع خاصی است که بعد از کشتن فرد تمامی اثرات خود را از دست می دهد.

این روزنامه پرتیراژ نروژی همچنین اطلاع داد احتمالاً سرویس های امنیتی سعودی به دنبال ترور ایاد البغدادی فعال مخالف سعودی مقیم اسلو و علیاء الحویطی فعال مقیم لندن بوده اند، زیرا هر دوی آنها به تجاوز سعودی ها به یمن و پروژه نئوم در سواحل دریای سرخ اعتراض نموده بودند و این کار به وسیله نمایندگی های دیپلماتیک این کشور انجام می گردد.

از سوی دیگر میدل ایست آی در گزارشی اطلاع داد کارگران خارجی یکی از بزرگترین شرکتهای هلدینگ دریایی در عربستان دست به اعتصاب زده اند.

به نوشته این پایگاه بریتانیایی، کارگران و کارمندان خارجی شرکت هوتا مقابل دفتر این شرکت در شهر جده دست به اعتصاب زده اند. این کارگران که با ماسک منتظر حضور مدیران شرکت هستند، به دنبال دریافت پاسخی برای چرایی عدم پرداخت حقوق آنها برای یک سال گذشته هستند.

به گفته کارگران، آنها نه تنها یک سال است حقوق دریافت ننموده اند بلکه آب و برق اقامتگاه آنها نیز قطع شده است.

این کارگران تأکید می نمایند که مسئولین حاضر به پاسخگویی نیستند در حالی که مسائل اقتصادی باعث بروز مسائل زیادی از جمله روانی برای آنها شده است، بسیاری از کارگران چیزی برای خوردن ندارند و برای سرکوب احساس گرسنگی خود فقط آب و فلفل قرمز می خورند و این تنها چیزی است که می توانند در مقابل یک ریال (26 سنت) در روز خریداری نمایند.

یک پاکستانی درباره شرایطی که در آن به گروگان گرفته شده است می گوید: هر بار همسرم از من درباره حقوق سؤال می نماید و من پاسخ می دهم هنوز چیزی دریافت ننموده ایم، همه ما اینجا در حال گریه هستیم و از خود می پرسیم چرا ما باید چنین شرایطی داشته باشیم.

لازم به ذکر است بر اساس اطلاعات منتشرشده در پایگاه اینترنتی این شرکت، بیش از 6 هزار کارمند از ملیت های مختلف در آن فعالیت می نمایند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عربستان، شرایط فاجعه بار کارگران خارجی، یک مخالف دیگر آل سعود تهدید به مرگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، شرایط فاجعه بار کارگران خارجی، یک مخالف دیگر آل سعود تهدید به مرگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید