سوالات مصاحبه استخدامی

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، از بین انواع سوال هایی که در مصاحبه استخدامی پرسیده می شود، سوالات مشخصی وجود دارند که تقریباً در تمامی جلسات تکرار می شوند. آگاهی از این سوالات پرتکرار و هدف مصاحبه کننده از طرح آن ها، بسیار مفید است چرا که ما را در یافتن پاسخ مناسب کمک می کنند.

سوالات مصاحبه استخدامی

به گزارش وبلاگ ماه موزیک به نقل از سالاپا، در جلسه مصاحبه استخدامی سوالات دیگری نیز طرح می شوند: سوالات روانشناسی ، سوالاتی در مورد پیشینه شما یا پرسش های خاصی که هدفشان بررسی زبان بدن است؛ اما حدس زدن این سوالات سخت است و هر مصاحبه نماینده ای بر اساس سلیقه شخصی یا موقعیت شغلی، سوال جدید و غیرمنتظره ای مطرح می کند؛ پس بهتر است بر سوالات متداول مصاحبه های استخدامی تمرکز کنید و خود را برای آن ها آماده کنید.

1.خودتان را معرفی کنید

خودتان را معرفی کنید اما کوتاه، یادتان باشد جزئیات کاری و تحصیلی تان در رزومه نوشته اید. هنگام معرفی خود از همه چیز صحبت نکنید؛ لازم نیست بیوگرافی تان را بگویید؛ فقط بر موضوعاتی تمرکز کنید که خودتان قصد پررنگ کردنشان را دارید. کمی درباره ویژگی های شخصیتی، علایق و اهدافتان بگویید و بکوشید این ویژگی ها و اهداف را به موقعیت شغلی موردنظر ربط دهید.

2. نقاط قوت شما چیست؟

یکی از سوالات پرتکرار مصاحبه های شغلی! هدف سوال این نیست که فهرستی بلند بالا از خصایل نیکو ردیف کنید: خلاق، منظم، متعهد و… سه توانایی مهم خود را بگویید و مثال هایی برای اثباتشان بیاورید.

مثلاً اگر منظم هستید از آخرین پروژه ای که به موقع تحویل دادید، بگویید. اگر خود را فردی خلاق می دانید درباره آخرین باری که با روشی خلاقانه مساله ای را حل کرده اید، صحبت کنید.

3. نقاط ضعف شما چیست؟

هیچ وقت نگویید ضعفی ندارم یا نمی دانم؛ هر آدمی ضعف هایی دارد. این جمله یعنی یا خودتان را نمی شناسید یا برای مصاحبه شغلی آماده نشده اید. هرگز به جای گفتن ضعف ها، از خودتان تعریف نکنید: جملاتی مانند خیلی سخت کوشم یا بیش از حد مهربانم جواب این سوال نیست!

توانایی شناسایی ضعف ها خودش با ارزش است! مصاحبه نماینده می خواهد بداند تا چه حد با خودتان صادق هستید؟ آیا به دنبال رشد شخصی هستید؟ می توانید به موضوعی اشاره کنید که تازه برای بهبودش تلاش کرده اید و شرح دهید چه کارهایی انجام داده اید که رشد کنید.

آیا می دونید سالپا یه مرجع خوب از تجربیات مصاحبه افراد در شرکت های ایرانی است؟

4. چرا باید شما را استخدام کنیم؟

اگر واقعاً برای این موقعیت شغلی مناسب هستید، آن را تاکید کنید و توانایی هاتان را یادآور شوید؛ اما توجه داشته باشید که ممکن است افرادی دیگری هم سطح یا بالاتر از شما برای آن شغل درخواست داده باشند. علاوه بر توانایی های فنی، می توانید درباره توانایی های ارتباطی تان (مهارت های نرم) بگویید؛ مثلاً اینکه می توانید خیلی زود با اعضای فعلی تیم هماهنگ شوید.

اگر خیلی تجربه و مهارت کافی ندارید، روی توانایی تان در یادگیری مسائل جدید و هماهنگ شدن با محیط های تازه تاکید کنید. بکوشید بر توانایی های فعلی تان تمرکز کنید و به مصاحبه نماینده اطمینان دهید که در صورت استخدام به سرعت مهارت های مورد نیاز را یاد می گیرید.

5. برنامه شما برای پنج سال آینده چیست؟

یکی از سوالات پرتکرار مصاحبه های استخدامی ! برای جواب دادن به این سوال بهتر است از اهداف بزرگتر خود صحبت کنید. اشکالی ندارد بگویید دوست دارید در جایگاه شغلیتان رشد کنید و به سطوح بالاتر بروید. هنگام گفتن اهداف و برنامه هایتان خجالت نکشید، شرکت ها دوست دارند آدم هایی با آرزوها و اهداف بزرگ استخدام نمایند.

بهتر است که چشم انداز کاری و اهدافتان را در ارتباط با جایگاه شغلیتان تعریف کنید؛ طوری که رسیدن به این اهداف از طریق استخدام در شرکت امکان پذیر باشد.

6. چرا می خواهید اینجا کار کنید؟

فرصتی طلایی برای اینکه نشان دهید درباره شرکت تحقیق کرده اید. از ویژگی های مثبت و آوازه شرکت بگویید و شرح دهید که با استخدام در شرکت چگونه می توانید اهداف و برنامه هایتان را دنبال کنید.

حواستان باشد هیچ وقت از شرکت یا محل کار قبلی تان بد نگویید؛ چون تصور می گردد بعد از خروج از هر شرکتی این کار را می کنید. برای پاسخ دادن به این سوال حتما از قبل درباره شرکت تحقیق کنید هر چه بیشتر بهتر.

7. دستمزد درخواستی تان چقدر است؟

این سوال شاید سخترین سوال مصاحبه های شغلی باشد مخصوصا برای افراد تازه کار. دستمزد درخواستی به میزان تجربه، رقبا و حتی پولی که هم اکنون در جیب دارید بستگی دارد! اما چند قانون سرانگشتی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید از پس این سوال برآیید:

اول. دستمزد تان را به صورت محدوده بیان کنید و نه یک عدد خاص اما دامنه این محدوده خیلی زیاد نباشد مثلاً می توانید بگویدسه تا سه و دویست میلیون نه سه تا چهار میلیون!

دوم. حتما از حدود دستمزد شرکت مطلع شوید. می توانید این کار را با بررسی آگهی های مشابه انجام دهید همچنین کارمندان شرکت هم گزینه های خوبی هستند البته اگر به آن ها دسترسی دارید.

سوم. اگر هیچ اطلاعی ندارید و تازه کار هستید، حداقل میزان پولی را حساب کنید که برای زندگی نیاز دارید و کمی بیشتر از آن را پیشنهاد دهید؛ با این شرح که حداقل پولی که برای گذران زندگی نیاز دارم فلان مقدار است

چهارم. از قلم نیاندازید علاوه بر دستمزد می توانید درباره مزایای دیگری همچون بیمه، ناهار، مرخصی و … صحبت کنید

پنجم و شاید مهمترین. حتماً حتماً مبلغی را درخواست کنید. هیچ وقت نگویید فرقی ندارد.

8. چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟

انگیزه موضوعی کاملاً شخصی است؛ بنابراین پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. ممکن است پیشرفت شغلی به شما انگیزه بدهد یا رشد شخصی، شاید هم انگیزه شما حمایت از خانواده باشد، همه این جواب ها خوب هستند؛ البته در برخی مشاغل انگیزه هایی مانند کمک به دیگران یا اثر گذاری در جامعه ممکن است با ارزش تر باشند.

این مقاله رو بخونید: معرفی شرکت فیس بوک؛ کار کردن برای فیسبوک چگونه است؟ (برند کارفرما)

9. آیا در کار تیمی پیروز هستید؟

خیلی ها در رزومه می نویسند: مهارت کار تیمی، اما تعداد کمی واقعاً این مهارت را دارند. آیا در گذشته موقعیت هایی پیدا می کنید که در برقراری ارتباط با افراد خوب عمل کرده باشید؟ لازم نیست در حتماً در مسائل کاری باشد، می توانید از گروه های دانشجویی یا ورزشی یا هر جای دیگری مثال بیاورید.

درست جواب دادن به این سوال مخصوصا برای افرادی که قصد دارند رهبری گروهی را بر عهده بگیرند مهم است.

10. سوالی دارید؟

قانون اول: همیشه سوالی بپرسید! هیچ وقت نگویید نه. از قبل تمرین کنید که می خواهید چه سوالاتی از مصاحبه نماینده بپرسید. می توانید بخواهید درباره نحوه مصاحبه به شما بازخورد دهد. می توانید بخشی از صحبت های مصاحبه نماینده را انتخاب کرده و از او بخواهید بیشتر شرح دهد؛ با این کار خود را علاقه مند نشان می دهید و یادآوری می کنید که به صحبت هایش توجه داشتید.

11. چگونه از این فرصت شغلی مطلع شدید؟

بسکمک از افراد اولین شغل شان را از طریق سایت های کاریابی، روزنامه ها، نمایشگاه ها، آگهی های شغلی و… پیدا می نمایند بنابراین اشکالی ندارد که شما هم از این راه با خبر شده باشید.

اما کسی که دائما دراین فضاها دنبال کار می گردد احتمالا تا حالا فکر نکرده که خودش دوست دارد چه کاری را انجام دهد. بلکه فقط به دنبال کار است، هر کاری.

بنابراین فقط درباره اینکه چگونه از فرصت شغلی باخبر شدید صحبت نکنید. نشان دهید که از طریق همکار، کارمند فعلی، دنبال کردن صفحه شرکت و… از این موقعیت باخبر شدید. نشان دهید که از این فرصت شغلی باخبر شدید چون خودتان می خواستید در این شرکت کار کنید.

شرکت ها دوست ندارند افرادی استخدام نمایند که فقط دنبال کار هستند. آن ها به دنبال افرادی هستند که مشتاق کارکردن با آن ها باشند.

12. چرا این شغل را می خواهید؟

فقط درباره خوبی های کار کردن در این شرکت نگویید. عمیق تر شوید و بگویید چرا این فرصت شغلی در راستای اهداف کوتاه مدت و بلندمدت شماست.

اگر واقعا نمی دانید چرا این شغل با اهداف شما منطبق است یک شغل دیگر پیدا کنید. زندگی خیلی کوتاه است.

13. بزرگترین دستاورد حرفه ای شما چیست؟

جواب این سوال باید حتما ربطی به موقعیت شغلی موردنظرتان داشته باشد. اگر بزرگترین دستاورد شما این باشد که میزان تولید را در مدت 6 ماه 18 درصد افزایش داده اید و برای نقش رهبری یا منابع انسانی درخواست داده باشید… جوابتان جالب است اما بی ربط .

به جای آن می توانید درباره کارمندانی صحبت کنید که بازدهی پایینی داشتند و شما کمک شان کردیده تا رشد نمایند. یا درباره این صحبت کنید که چکونه توانستید تعارض بین بخش های مختلف شرکت را برطرف کنید و…

دستاوردهایی را مطرح کنید که به مصاحبه نماینده کمک کند که بتواند پیروزیت شما را در جایگاه شغلی مورد نظر تصور کند.

14. درباره آخرین باری که همکار یا مشتری شما از دست تان عصبانی شد بگویید. چه اتفاقی افتاد؟

وقتی شرکتی سخت کار می کند تا به اهدافش برسد تعارض اجتناب ناپذیر است. هر کسی اشتباه می کند. بله باید بر توانایی ها تاکید کرد اما ضعف ها هم وجود دارند و این مساله اشکالی ندارد. هیچ کس کامل نیست.

باید از کسی که دیگران را سرزنش می کند و مسئولیت کنترل موقعیت را به گردن آن ها می اندازد؛ اجتناب کرد. مدیران استخدام ترجیح می دهند افرادی را انتخاب نمایند که که به جای سرزنش دیگران، بر نحوه بهبود و اصلاح مسائل تمرکز نمایند.

هر کسب وکاری نیاز به کارمندانی دارد که اشتباهاتشان را بپذیرند، مسئولیت اصلاح مسئله پیش آمده را قبول نمایند و از همه مهم تر از تجربه ها درس بگیرد.

15. شغل ایده آل تان را توصیف کنید

وجود ارتباط میان ویژگی های شما و کار ایده آل تان بسیار مهم است اما این بدین معنی نیست که بخواهید در جواب به این سوال انعطاف ناپذیر باشید. در هر کاری می تواند چیزهای مختلفی یاد بگیرید و مهارت های خود را توسعه دهید. در مورد شغلی که برایش مصاحبه رفتید مواردی را معین کنید که به شما کمک می کند کارهای که دوست دارید را انجام دهید. سپس شرح دهید که چگونه این موارد می تواند وارد فرآیند کاری شما گردد.

ممکن است به این نتیجه برسید که درنهایت باید روزی کسب و کار خود را راه اندازی کنید (یا به شرکت دیگری بروید) از این اعتراف نترسید؛ کارمندان همیشه در یک شرکت و یک شغل نخواهند ماند.

16. چرا می خواهید کار فعلی تان را رها کنید؟

بذارید پاسخ به این سوال را این گونه آغاز کنیم… چه چیزهایی را نباید بگوییم؟

نگویید که تعامل کردن با رئیس تان چقدر سخت بود. درباره نحوه تعامل با همکاران تان صحبت نکنید. درباره شرکت تان بد نگویید. به جای این صحبت ها بر نکات مثبت این جابه جایی تاکید کنید. درباره چیزهایی که می خواهید به آن دست یابید صحبت کنید. بگویید چه چیزهایی می خواهید یاد بگیرید. بگویید که می خواهید رشد کنید و دستاوردهای بزرگی برای خود و شرکت داشته باشید.

شکایت کردن از کارفرمای قبلی خود این ذهنیت را در کارفرمای فعلی ایجاد می کند که در آینده شما از آن ها نیز نزد دیگران شکایت خواهید.

17. چه نوع فضای کاری را بیشتر می پسندید؟

شاید شما دوست داشته باشید به تنهایی کار کنید اما این جواب برای برخی موقعیت شغلی مانند فعالیت در مرکز تماس مناسب نیست.

بنابراین لازم است یک قدم عقب بیاید و درباره آن موقعیت شغلی و فرهنگ شرکت بیشتر تامل کنید. برای مثال اگر داشتن ساعات کاری انعطاف پذیر برای شما مهم است اما شرکت نمی تواند شرایط کاری متناسب با نیاز شما فراهم کند، بهتر است به شرکت دیگری فکر کنید. یا مثلاً اگر دوست دارید در فضایی کار کنید مدیران از شما حمایت کند و وظایف شما را معین نمایند اما شرکت معمولا از کارمندان انتظار دارند که مستقل باشند؛ باز هم به فکر جای دیگری باشید.

شرکتی را پیدا کنید که محیط کاری در آن متناسب با شرایط شما باشد اگر چنین جایی را هنوز پیدا نکردید ترجیحا از پذیرفتن ان شغل ها اجتناب کنید زیرا به احتمال زیاد پس از گذشت مدتی مستاصل خواهید شد.

18. درباره سخت ترین تصمیماتی که در شش ماه گذشته زندگی خود گرفتید بگویید

هدف از این سوال شناسایی توانایی استدلال، مهارت حل مسئله، قضاوت کردن و احتمالا سنجش تمایل شما در هوشمندانه ریسک کردن است.اگر پاسخی برای این سوال ندارید قطعا با علامت خطر بزرگی روبرو خواهید شد. هرشخصی تصمیم هایی سختی می گیرد فارغ از اینکه در چه شغل یا سمتی فعالیت می کند.

خوب جواب دادن به این سوال ثابت می کند که شما می توانید در شرایط سخت تصمیم هایی دقیق و منطقی بگیرید؛ برای مثال شرایطی چالش تعاملات بین فردی وجود دارد یا زمانی که داده های تصمیم گیری زیاد و پیجیده هستند و نیاز به بررسی های جمعی و چند جانبه داریم.

تصمیم گیری بر اساس داده ها بسیار مهم است و این تصمیم ها تاثیرات مهم و بزرگی روی آدم ها دارند. یک تصمیم خوب تمام جنبه های انسانی و تحلیلی کسب و کار را می سنجد نه فقط یکی از آن ها را.

19. سبک رهبری شما چگونه است؟

اگر نخواهیم وارد جزئیات شویم پاسخ دادن به این سخت خواهد بود البته می توان از مثال های رهبری استفاده کرد. بگوید که در جواب این سوال می توانم برای شما موقعیت های چالشی رهبری که با آن روبرو شده ام را شرح دهم سپس درباره مواقعی که با یک مشکل روبرو شدید صحبت کنید یا مواقعی که برای یک تیم نقش انگیزشی داشتید. این شرحات به مصاحبه نماینده درک عمیقی می دهد که نوع رهبری شما چگونه است. همچنین به شما این فرصت را می دهد که بخش کوچکی از پیروزیت های خود را نشان دهید.

این مقاله رو بخونید: چرا باید شما را استخدام کنیم؟

20. وقتی که با تصمیمی مخالف بودید چه می کردید؟

در عالم کسی نیست که با همه تصمیم ها موافق باشد. اتفاقا مخالفت خوب است و مهم شیوه برخورد شما در این مواقع است.

نشان دهید که چقدر حرفه ای هستید و نگرانی هایی را که هنگام مخالفت با یک تصمیم ابراز می کنید؛ برای بهتر کردن و بهینه کردن راستا پیش رو است. اگر مثال خوبی برای اینکه تایید کند شما می توانید بر فرایند تغییرات اثرگذار باشید، چه بهتر؛ اگر چنین مثالی ندارید، نشان دهید می توانید از یک تصمیم حمایت کنید گرچه با آن مخالفید (البته تا جایی که آن تصمیم غیراخلاقی نباشد)

شرکت ها کارمندانی را دوست دارند که رک و صادق باشند، دیدگاه ها و چالش ها را مطرح نمایند و اگر تصمیمی گرفته می گردد که با آن موافق نیستند از آن تصمیم حمایت نمایند.

21. درباره این شرکت چه اطلاعاتی دارید؟

یکی از مهم ترین کارهایی که باید قبل از مصاحبه انجام بدهید، تحقیق درباره آن شرکت است. حتی اگر مصاحبه نماینده از اطلاعاتتان درباره شرکت سؤالی نکند، شما باید اطلاعاتی حداقلی از جایی که در آن مصاحبه می کنید، داشته باشید. مهم ترین دلیلش این است که با بررسی سوابق و اعتبار شرکت، شما به مصاحبه نماینده نشان می دهید که برایتان مهم است قرار است در چه فضا و سازمانی کار کنید.

پس از قلم نیاندازید که اول از همه وب سایت و شبکه های اجتماعی، مخصوصاً لینکداین شرکت را ببینید و بعد اخباری را که درباره آن منتشر شده مطالعه کنید. یکی از کارهای دیگری که می تواند به شناخت بهتر شرکت بینجامد، بررسی رقبای شرکت، بازار هدف و مشتریان نهایی آن است.

22. چقدر اهل ریسک هستی؟

اهل ریسک بودن شمشیری دولبه است. گاهی با ریسک پذیری می توانید همه چیز را به نفع خودتان و شرکت پیش ببرید و گاهی هم باعث شکستی برای شرکت شوید. بنابراین برای جواب دادن به این سؤال لازم است شرایط شرکت و نوع کارتان را در نظر بگیرید و به مصاحبه نماینده بگویید تنها در صورتی ریسک می کنید که تمام شرایط را بررسی کرده باشید و احتمال شکست را پایین بدانید.

23. از چه راه هایی برای مدیریت زمانتان استفاده می کنید؟

در هر سازمان و جایگاه شغلی که باشید، برنامه ریزی و مدیریت زمان اهمیت ویژه ای دارید. از روش ها و ابزارهایی که برای مدیریت زمان استفاده می کنید صحبت کنید و در عین حال نشان دهید فردی انعطاف پذیر هستید و با تغییر در برنامه های تان آشفته و مضطرب نمی شوید.

24. چقدر در پذیرش انتقاد پیروز عمل می کنید؟

اشتباه کردن بخشی از زندگی و فرآیند یادگیری ما را تشکیل می دهد، با وجود این کسی دوست ندارد اشتباه کند و به تبع آن مورد نقد دیگران قرار بگیرد. در جوابتان نشان دهید می توانید از انتقادها برای یاد دریافت و پیشرفت استفاده کنید و حس منفی نقد و سرزنش، مانع پیشروی شما در کار نمی گردد.

25. قصد دارید چند وقت در این شرکت بمانید؟

مطمئناً هیچ کس دوست ندارد فردی را استخدام کند، به او آموزش دهد یا برای هماهنگ شدن او با شرکت وقت و هزینه صرف کند و بعد از مدتی این کارمند را از دست بدهد. به مصاحبه نماینده بگویید می خواهید زمان زیادی در این شرکت بمانید. به تحقیقاتتان درباره شرکت اشاره کنید و بگویید فکر می کنید اینجا جایی است که می خواهید آینده تان را در آن سرمایه گذاری کنید.

26. از تجربه ای بگویید که مجبور بودید تحت فشار کار کنید.

در طول مدتی که مشغول به کار هستید، به خاطر ددلاین ها و زمان های پیک کاری، با موقعیت های سختی روبه رو می شوید که مجبورید تخت فشار کار کنید. این موقعیت ها در کارهایی مثل صنعت تبلیغات و بخش فروش کاملاً مشهودند. اگر تجربه ای دارید که تحت شرایط سخت کار کرده اید، پس احتمالاً باز هم از پس موقعیت های سخت برمی آیید. قبل از مصاحبه به این تجربه ها فکر کنید و برای این سؤال آماده باشید.

27. از تجربه ای بگویید که با تیم برای رسیدن به یک هدف همکاری کردید.

زمانی که در سازمانی استخدام می شوید، حتی اگر در یک واحد تک نفره مشغول به کار شوید، از شما انتظار می رود بتوانید با تیم همکاری کنید. صرف اینکه بگویید اهل کار تیمی هستید، تأثیری بر مصاحبه نماینده نخواهد داشت. سعی کنید قبل از مصاحبه به تجربیات مثبتی که با یک تیم برای رسیدن به هدفی مشترک کار کرده اید فکر کنید و آن تجربه را به مصاحبه نماینده منتقل کنید.

28. از تجربه ای بگویید که با وجود مسائل پیروز شده اید پروژه ای را به پایان برسانید.

تعداد آدم هایی که می توانند از پس مسائل بربیایند و کارهایشان را به پایان برسانند، زیاد نیست. مصاحبه نماینده می خواهد مطمئن گردد شما از آن دست افرادی هستید که با استمرار و تلاش می تواند پروژه ای را به پایان برساند.

برای جواب دادن به این سؤال خوب فکر کنید و موقعیتی را پیدا کنید که با وجود مسائل و موانع، پیروز شدید پروژه ای را به پایان ببرید. حتی اگر در فضای کار چنین تجربه ای ندارید، از تجربه های دانشگاه یا زندگی تان که متناسب با جایگاه شغلی تان است بگویید.

29. تا حالا در زندگی به چه پیروزیت هایی دست پیدا کردی؟

برای جواب دادن به این سؤال به چیزهای که در زندگی به آن افتخار می کنید، اشاره کنید. سعی کنید این موارد نشان دهنده تلاشی باشد که برای رسیدن به هدفی ارزشمند کرده اید. از قلم نیاندازید که اهمیت دادن به پیروزیت هایتان نشان می دهد شما آدم باانگیزه ای هستید و برای رسیدن به پیروزیت های بیشتر تلاش می کنید.

30. درباره شرکتی که در حال حاضر در آن مشغولید چه نظری دارید؟

هرچیز بدی که در جواب به این سؤال بگویید می تواند به ضررتان تمام گردد! برای اینکه نشان دهید چقدر اخلاق حرفه ای دارید به هیچ عنوان از شرکت قبلی تان بدگویی نکنید و هرگز اسرار شرکت را فاش نکنید. به جای بدگویی، به نکات مثبت و ویژگی های خوب سازمانی که در آن مشغول بودید و مدیر سابقتان اشاره کنید.

31. شما مدت کمی در شرکت قبلی مشغول بودید، چرا اینقدر زود از آنجا بیرون آمدید؟

هیچ کس بدون دلیل از شرکتی بیرون نمی رود. زمانی که خیلی زود شرکتی را ترک می کنید، خروج شما اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای جواب دادن به این سؤال، بهترین راه صداقت است. دلیل اصلی خروجتان از شرکت قبلی را بگویید و به دنبال آن به ویژگی هایی اشاره کنید که فکر می کنید در شغل جدید به آن ها می رسید. با این کار به مصاحبه نماینده نشان می دهید به چه چیزهایی در سازمان اهمیت می دهید و چه نکاتی موجب دلسردی شما نسبت به کار می گردد.

32. مهم ترین چالش های این صنعت چیست؟

یکی از مهم ترین ویژگی های هر کارمند، مطلعی از مسائل مختلف صنعتی است که در آن مشغول به کار است. در صورتی که مدیر یا سرپرست بخشی هستید، نیاز به این مطلعی و دانش ضروری خواهد بود. حتماً قبل از مصاحبه به درکی کلی از صنعتی که قرار است در آن کار کنید و مسائل و معضلاتی که با آن روبه رو خواهید بود برسید.

منبع: جام جم آنلاین

به "سوالات مصاحبه استخدامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوالات مصاحبه استخدامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید