آشنایی با برترین ابزار های بازاریابی در سال 2020

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، اگر چه ابزار های بازاریابی در سال های اخیر به دلیل گستردگی کسب و کار های اینترنتی تنوع بسیاری پیدا نموده اند، اما ابزار های بازاریابی در سال 2020 توانسته اند تاثیر بسیار چشمگیری بر توسعه مشاغل داشته باشند.

آشنایی با برترین ابزار های بازاریابی در سال 2020

به گزارش گروه بازرگانی وبلاگ ماه موزیک، اگر چه ابزارهای بازاریابی در سال های اخیر به دلیل گستردگی کسب و کارهای اینترنتی تنوع بسیاری پیدا کرده اند، اما ابزارهای بازاریابی در سال 2020 توانسته اند تاثیر بسیار چشمگیری بر توسعه مشاغل داشته باشند. گفتنی است که رشد قابل توجه فناوری اطلاعات نقش حائز اهمیتی در این زمینه داشته است. زیرا این امر موجب جلب توجه کاربران به فضاهای اینترنتی و افزایش متوسط زمان آنلاین بودن آن ها شده است. این در حالی است که اعلام استقلال بازاریابی به عنوان دانشی پر هوادار توانسته است افراد بسیاری را به شناخت ابزارهای بازاریابی علاقه مند سازد.

شاید این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که منظور از بازاریابی آن هم به صورت دیجیتال چیست؟!

گفتنی است که بازاریابی دیجیتال یا به عبارت دیگر دیجیتال مارکتینگ تعریف تعیینی ندارد. اما با بیان بعضی تعاریف می توان تا حدودی مرزهای این اصطلاح را تعیین کرد. به طور کلی می توان گفت که بازاریابی دیجیتال استفاده از ابزارها و فعالیت هایی تعیین در بسترهای دیجیتالی نظیر وب سایت، شبکه های اجتماعی و... می باشد که به بازاریابی برای یک یا چند محصول می پردازد.

حال که با مفهوم بازاریابی تا حدودی آشنایی پیدا کردید، شناخت برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 می تواند تاثیر به سزایی در درک بهتر این مفهوم داشته باشد!

  • معرفی برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020

بی شک دنیای بازاریابی دنیایی پویا و همیشه در حال تغییر است. در این دنیای پر ماجرا ترندها، فناوری ها و تاکتیک های بازاریابی ثبات نداشته و پیوسته در حال تغییر می باشند. هم گام شدن با این تغییرات و به روزرسانی شیوه کسب و کار می تواند زمینه حرکت صاحبان کسب و کار با آخرین پیشرفت های عرصه صنعت را فراهم نماید. آشنایی با برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 به آن دسته از افرادی که تمایل به عقب ماندن از رقبای خود را ندارند، توصیه می شود.

  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، از برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که امروزه بسیاری از افراد آن را تحت عنوان SEO می شناسند، یکی از برترین ابزارهای بازاریابی می باشد که از تاثیر بسیار زیاد آن بر پیروزیت در بازاریابی دیجیتال نباید غافل شد.

سئو که برگرفته از عبارت Search Engine Optimization می باشد، یکی از برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 است. خدمات سئو سایت به مجموعه ای از تکنیک ها به منظور معرفی وب سایت شما به آن دسته از افرادی می باشد که محصولات و خدمات شما را در موتورهای جستجویی نظیر گوگل و یاهو سرچ کرده اند. بسیار حائز اهمیت است که وب سایت شما در میان نخستین صفحات نتایج موتورهای جستجو به چشم خورده و پیروز به کسب رتبه های بالا شود. جالب است بدانید که این امر تبلیغی رایگان برای معرفی کسب و کار شما در فضاهای تبلیغاتی جهانی محسوب می شود.

یکی از مهم ترین جنبه های سئو که تحت عنوان سئو داخلی شناخته می شود، وظیفه کنترل مستقیم محتویات موجود در سایت نظیر متون، تصاویر، پیوندها و... را بر عهده دارد. در حالت کلی می توان گفت هر آن چه که در سایت بارگذاری می شود، جزء سئو داخلی سایت محسوب می شود. بی شک هر تغییری هر چند کوچک در محتویات سایت، تاثیرات بسیار زیادی در نتایج جستجوی موتورهای جستجو خواهد داشت.

کلمات کلیدی، تگ عنوان، تگ H، بهینه سازی محتوا، لینک های داخلی، ساختار آدرس ها، انتخاب نام و توصیف تصاویر و... از مهم ترین موارد تاثیرگذار در سئوی داخلی سایت هستند که رعایت نکات آن ها موجب افزایش رتبه وب سایت خواهد شد.

سئو خارجی نیز یکی دیگر از جنبه های سئو می باشد که وابسته به فاکتورهای محیط خارجی وب سایت می باشد، از نگاه موتورهای جستجو حائز اهمیت بسیار زیادی است. به عبارتی می توان گفت که سئوی خارجی تعیین کننده میزان محبوبیت و نفوذ یک سایت در سطح وب می باشد. لینک سازی، شبکه های اجتماعی، ثبت در گوگل مپ و فراوری محتوا مهم ترین موارد موثر بر سئوی خارجی محسوب می شوند.

  • بازاریابی محتوا، یکی از تاثیرگذارترین و برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020

بازاریابی محتوا به عنوان یکی از برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020، قسمتی پیروز از استراتژی های بازاریابی به منظور توسعه کسب وکارهای دیجیتال می باشد. اساس این روش متمرکز بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، یکپارچه و مرتبط با کسب و کار مورد نظر است. کلی ترین هدف بازاریابی محتوا به عنوان نمونه ای از برترین ابزارهای بازاریابی جذب مخاطبان جدید به وب سایت در عین حفظ مخاطبین قدیمی می باشد. بدون شک فراوری محتواهای با ارزش و پر مغز می تواند تاثیر بسیار زیادی در دستیابی به این هدف داشته باشد.

برنامه ریزی دقیق نخستین گام در آغاز بازاریابی محتوا می باشد. توجه به نکاتی نظیر سود محتوا برای مخاطب و حل مسائل وی، منحصر به فرد بودن محتوا، فرمت فراوری محتوا، محل توزیع محتوا، چگونگی انتشار محتوا و... در این روش بسیار ضروری و پر اهمیت می باشد.

گفتنی است که بازاریابی محتوا از جهات گوناگون با تبلیغات متفاوت است. پخش محتوا در رسانه هایی که تحت مالکیت کسب و کار مورد نظر می باشند، بازاریابی محتوا نامیده می شود. این در حالی است که پخش این محتوا در سایر رسانه ها تحت عنوان تبلیغات نام گذاری می شود.

بازاریابی محتوا زمینه ای را فراهم می سازد که کسب و کارهای گوناگون منابع قابل اعتماد و دارای صرفه مالی را با هدف افزایش ترافیک وب سایت و فراوری lead مورد استفاده قرار داده و مدیریت کنند. گفتنی است که پست های وبلاگ، تنها راه افزایش ترافیک سایت نیستند.

بازاریابی محتوا با ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان زمینه آگاهی آنان از برند را فراهم کرده و علاوه بر آن موجب بهبود سئوی سایت می شود. فراوری lead که آن را تحت عنوان سرنخ بازاریابی نیز می شناسند، جذب مخاطبان دلخواه و ایده آل، اشتراک گذاری محتوا از طریق بازدید کنندگان از سایت، وجود دلایل قانع کننده به منظور بازگشت بازدید کنندگان به سایت، افزایش نرخ بازگشت سرمایه و... از مهم ترین مزایای بازاریابی محتوا به عنوان یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 می باشد.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی که یکی از ابزارهای بازاریابی می باشد، تحت عنوان SMM برگرفته از عبارت Social Media Marketing نیز اطلاق می شود. پیروزیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و... موجب جذب مخاطبان زیادی به کسب و کار مورد نظر خواهد شد. بدین ترتیب این کسب و کار رونق گرفته و پیشرفت خواهد نمود. علت این امر نیز حضور و فعالیت قشرهای گوناگون در این دسته از پلتفرم های اجتماعی می باشد.

گفتنی است که بازاریابی شبکه های اجتماعی به منظور فروش مستقیم کالا و خدمات کسب و کار نیست، بلکه این روش به افزایش میزان فروش یاری خواهد نمود.

استفاده از این نوع بازاریابی به برندهای مشهور، محصولات ورزشی، محصولات زیبایی، محصولات سلامت، محصولات مرتبط با بچه ها، کالاهای لوکس، فروشگاه های عظیم آنلاین و آن دسته از افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در تبلیغات دارند، توصیه می شود.

  • طراحی سایت؛ احتیاج امروز کسب و کارها :

یکی دیگر از برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 که یاری بسیار چشمگیری به توسعه کسب و کارها خواهد نمود، استفاده از یک سایت می باشد. روش های گوناگونی وجود دارند که امکان راه اندازی یک سایت مرتبط با کسب و کار مورد نظر را فراهم می سازند. اما ضروری است بدانید که به منظور طراحی سایت دو روش کلی وجود دارد که عبارتند از طراحی سایت با به کارگیری فراوری محتواهای تحت وب و به کارگیری زبان برنامه نویسی.

طراح سایت می تواند با در نظر دریافت دانش و مهارت خود در این زمینه ها یکی از روش های فوق الذکر را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهد. برای طراحی سایت اختصاصی می توانید از وب سایت https://webone.co یاری بگیرید.

اگر هم قصد دارید با هزینه کمتری وب سایت خود را راه اندازی کنید و یک طراحی سایت ارزان داشته باشید وب سایت sitedesign.ws قالب های آماده ای را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از میان آن ها اقدام به خرید سایت کنید.

  • پنل اس ام اس، نمونه ای پرکاربرد برای مارکتینگ:

ارسال اس ام اس های تبلیغاتی و خدماتی در مقیاس های بالا با هدف بازاریابی را به عنوان یکی از برترین ابزارهای بازاریابی در سال 2020 معرفی کرده اند. استفاده از این پنل زمینه ای را فراهم می سازد که با صرف کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت یک باره حجم زیادی اس ام اس ارسال کنید. یک سامانه پیامکی پیشرفته حتی میتوانید ارسال پیامک به بلک لیست را برای شما انجام دهد. شاید چیستی پنل اس ام اس ذهنتان را درگیر کرده باشد. خوب است بدانید که پنل اس ام اس نرم افزاری موجود در فضای اینترنت است که زمینه مدیریت مشتریان و ارسال پیامک های انبوه به آنان را برای استفاده کنندگان فراهم می سازد. برای خرید یک پنل اس ام اس کارآمد می توانید به وب سایت https://webone-sms.co مراجعه نمایید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آشنایی با برترین ابزار های بازاریابی در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین ابزار های بازاریابی در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید