خبرنگاران اهدای مدال خلاقیت وایپو به استاد شجریان

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، تهران- خبرنگاران- سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) مدال خلاقیت این سازمان را به استاد فقید محمدرضا شجریان اهدا کرد.

خبرنگاران اهدای مدال خلاقیت وایپو به استاد شجریان

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سازمان دنیای مالکیت معنوی (وایپو) مدال خلاقیت این سازمان را به پاس یک عمر دستاوردهای گرانسنگ استاد محمدرضا شجریان در حوزه موسیقی سنتی و فرهنگ فارسی، به مرحوم استاد شجریان اعطا کرد. مدال خلاقیت وایپو به هنرمندان اثرگذاری که سهم بسزایی در توسعه فرهنگی و هنری ایفا نموده و ابتکارها و فعالیت های آنها تاثیر شایانی بر ارتقای احترام به آثار خلاقانه داشته اند اهدا می گردد. الهام بخشی به جامعه هنری و ظرفیت ایفای نقش به عنوان یک الگو برای هنرمندان، از معیارهای اعطای این مدال است.

استاد محمدرضا شجریان پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه 17 مهر در بیمارستان جم تهران در 80 سالگی درگذشت. مراسم اقامه نماز بر پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح آدینه 18 مهر در بهشت زهرا(س) با حضور شمار زیادی از اساتید موسیقی و علاقه مندان به خسرو آواز ایران برگزار گردید. بنا به وصیت استاد، پیکر وی به شهر توس منتقل و صبح شنبه (19 مهرماه) در کنار مقبره فردوسی عظیم به خاک سپرده شد.

استاد شجریان حلقه ای از زنجیره گرانسنگ استادان موسیقی و آواز اصیل و سنتی بود که نامش در کنار اساتیدی نظیر عبدالله دوامی، اسماعیل مهرتاش و حسین طاهرزاده در تاریخ موسیقی ایران نهاده شد، نامی که تا سال ها ظهور جانشینی برای او غیرممکن به نظر می رسد.

وی، زاده اول مهر 1319 در مشهد، موسیقی دان، آهنگ ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد دو جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به عنوان پرآوازه ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی گردید. همچنین روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم ترین هنرمندان موسیقی در سال 2010 و یکی از 50 صدای برتر دنیا معرفی نموده بود.

شجریان در طول فعالیت هنری خود پیروز به فراوری حدود 60 آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیراژ فیلم هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده ها کنسرت داخلی و بین المللی شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اهدای مدال خلاقیت وایپو به استاد شجریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اهدای مدال خلاقیت وایپو به استاد شجریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید