جشنواره رضوی پشتوانه فرهنگ عمومی کشور است، مجمع جهانی خادمان رضوی سال آینده تشکیل می شود

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقدمات برگزاری مجمع خادمان فرهنگ رضوی فراهم شده و امسال مجمع خادمان اروپا تشکیل شد و مجمع جهانی خادمان رضوی نیز تشکیل می شود.

جشنواره رضوی پشتوانه فرهنگ عمومی کشور است، مجمع جهانی خادمان رضوی سال آینده تشکیل می شود

به گزارش وبلاگ ماه موزیک از مشهد مقدس، علی جنتی امشب در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) در تالار صبای صدا و سیمای خراسان رضویاظهار داشت: امشب، شبی است که شمع شعف در شبستان آرزوهایمان فروزان شده و آهوی رمیده اشتیاق ما ضمانت دلدار را می جوید، امام رضا پاره تن پیامبر در سرزمین ایران است و ضریح مقدسش مامن عاشقان است.

وی گفت: یاد امام رضا(ع) قرار از دل ها می رباید و لطف وی مرهم زخم های کهنه عاشقان است، عزت ما از روشنایی آستان پرفروغ وی است و ایرانیان وی به یمن حضور پرفیض وی به علم دوستی شهره عالم هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشهد الرضا یکی از پرشکوه ترین شهرهاست که در حاشیه چشمه نور رضوی شکل گرفته و مبدا وسعت فکر شیعی شده، این شهر وقتی شناسنامه دار شد که نامش را از امامی گرفت که شهید تبار عشق بود و همه عالم این شهر را به نام شهید این دیار می شناسند.

جنتی با اشاره به اینکه امام رضا امام همه عالمیان است گفت: همه مردم جهان ایشان را امام خود می خوانند، دامنه لطف ایشان بسیار وسیع است، جشنواره رضوی هرچند با عنوان امام ثامن مزین است اما در حقیقت جشنواره فرهنگ 14 ستاره سپهر امامت و ولایت است.

وی افزود: ما از زلال زمزم این ائمه سیراب می شویم، جشنواره رضوی رایحه 14 معصوم را می پراکند و عصاره فرهنگ امامت را در دل خود جای داده است و بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است و تاثیر آن در جهان مشهود است، امسال بیش از دو هزار نقطه میزبان این جشنواره هستند.

جنتی شرح داد: وزارت فرهنگ به خود می بالد که در زمره مروجان فرهنگ اهل بیت است، وزارت ارشاد در کنار برپایی جشنواره تخصصی مثل فیلم و موسیقی، اهتمام به برپایی جشنواره های آئینی و مردمی دارد. جشنواره امام رضا اینک در آغاز پانزدهمین دوره مثل رودی خروشان هر مانعی را از سر راه خود برمی دارد و هر روز بر دامنه مردمی آن اضافه کرده می شود.

وی گفت: جاذبه جشنواره به گونه ای است که ارادتمندان آن حضرت در هر نقطه جهان، بنیان های جشنواره را تقویت می کنند، این جشنواره برپایه اعتقادات و باور دینی مردم پایدار است و بسیار ریشه دار و عمیق است و به صورت مویرگی در همه کشور در حال گسترش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود: ستاد برگزاری جشنواره امام رضا در قلب های مردمی شیفته ولایت است، طراحی و شیوه برگزاری جشنواره های موضوعی به گونه ای است که کانون های تجمع را عمیقا تحت تاثیر قرار داده است و هر سال بر تعداد دانشگاه های مشارکت کننده اضافه کرده می شود.

جنتی بیان نمود: فرهنگ و معارف دینی در آغاز زندگی چون نقشی که بر سنگ حک شود ملکه ذهن و زبان می شود، جشنواره رضوی پشتوانه فرهنگ عمومی کشور است در این دوره با موضوع فرهنگ رضوی، 31 ستاد برای ترویج فرهنگ رضوی راه اندازی شد و نهضت کتابخوانی به راه افتاد و حزوه تولید شعر و فیلم نیز با جهش روبرو شد و بیش از 600 فیلم و بیش از 10 هزار قطعه شهر به جشنواره رسید.

وی گفت: جشنواره امام رضا محرک حرکات خودجوش مردمی شده است مثل جشنواره آه و آهو در کاشان، بخش بین الملل توسعه یافته است و بومی سازی فعالیت ها تا اندازه زیادی تحقق یافته است. از سال گذشته مقدمات برگزاری مجمع خادمان فرهنگ رضوی فراهم شده و امسال مجمع خادمان اروپا تشکیل شد و مجمع جهانی خادمان رضوی نیز تشکیل می شود. برگزاری این رویداد حاصل عشق و ارادت همه خادمان آن حضرت در جای جای کشور است.

منبع: تسنیم

به "جشنواره رضوی پشتوانه فرهنگ عمومی کشور است، مجمع جهانی خادمان رضوی سال آینده تشکیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره رضوی پشتوانه فرهنگ عمومی کشور است، مجمع جهانی خادمان رضوی سال آینده تشکیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید