جای گرافیک اطلاع رسان در هیئتهای مذهبی تا به امروز خالی بوده است

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، مسعود نجابتی گفت: با یک نوع تایپوگرافی خاص فضای اطلاع رسانی روبرو هستیم که این موضوع در کشور ما هنوز بکر است و کسی به صورت جدی به آن نپرداخته است. اساساً این نوع پوسترها متفاومت از پوسترهایی است که در دیگر جشنواره ها شاهد هستیم.

جای گرافیک اطلاع رسان در هیئتهای مذهبی تا به امروز خالی بوده است

مسعود نجابتی داور بخش پوستر سوگواره عاشورایی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه وبلاگ ماه موزیک وبلاگ ماه موزیک پویا در رابطه با دغدغه های داوران در بخش پوستر گفت: به دلیل تمرکز سوگواره بر پوسترهای اطلاع رسانی هیئت، جنس سوگواره پوستر عاشورایی متفاوت از سایر سوگواره هاست و فضا بسیار بکر است و فضا برای ارتقا وجود دارد. تنوع پوسترها بیش از چیزی است که ما در سوگواره ها شاهد هستیم. برای تمامی جلسات هفتگی، مناسبتهای مذهبی و تمام نیازهای هیئت در این سوگواره پوستر طراحی می گردد و چون از جنس اطلاع رسانی است با پوسترهایی که برای صرف القای یک مفهوم هنری طراحی می گردد متفاوت است.

نجابتی توضیح داد: ساختار این نوع پوسترها بسیار مبتنی بر نوشتار است و اینجا نحوه کار طراحان با این عناصر و حروف بسیار مهم و ارزشمند می گردد. با یک نوع تایپوگرافی خاص فضای اطلاع رسانی روبرو هستیم که این موضوع در کشور ما این موضوع هنوز بکر است و کسی به صورت جدی به این موضوع نپرداخته است. اساساً این نوع پوسترها متفاومت از پوسترهایی است که در دیگر جشنواره ها و نمایشگاه ها شاهد آن هستیم. در آن دسته از پوسترها بیشتر جنبه زیبایی شناسی حروف مورد آنالیز قرار می گیرد، در حالی که در این سوگواره با جنس دیگری از حروف روبرو هستیم و نیت ما این است که تعیین کنیم که طراح تا چه اندازه ای توانسته این حروف را به خدمت بگیرد و علاوه بر زیبایی باید در نظر داشت که این پوسترها باید به راحتی خوانده گردد و بتواند اطلاع رسانی دقیق انجام دهد.

وی اضافه کرد:بنابراین فضای سوگواره عاشورایی به گونه ای نیست که بتوانیم برای آن محدودیتی قائل بشویم و بگوییم پس از برگزاری پنچ دوره به کمال رسیدیم و از این پس پیشرفتی نخواهیم داشت و افقی پیش رو وجود ندارد. این مسیری است که تازه آغاز شده و این جنس از کار گرافیک جایش خالی بوده است.

منبع: تسنیم

به "جای گرافیک اطلاع رسان در هیئتهای مذهبی تا به امروز خالی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای گرافیک اطلاع رسان در هیئتهای مذهبی تا به امروز خالی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید