تکواندو آسیا ضعیف نشده است، قوانین نو از ماه ژوئن اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، ماهر ماگابله در نشست خبری فدراسیون تکواندو در حاشیه جام ریاست اتحادیه جهانی که عصر امروز دوشنبه برگزار گردید، گفت: ایران تاریخچه خوبی در تکواندو دارد. ایران چهار رویداد را همزمان برگزار می نماید و باید به این توجه کنیم آن هم در دوران کرونا. سطح برگزاری این مسابقات از طرف کمیته برگزاری خوب بوده است. این یکی از طولانی ترین رویدادهای تکواندو بوده و حدود 14 روز طول کشیده است.

تکواندو آسیا ضعیف نشده است، قوانین نو از ماه ژوئن اجرا می گردد

وی در مورد احتمال میزبانی ایران برای رقابت های دنیای و گرندپری اضافه کرد: اگر برای مسابقات دنیای و گرندپری میزبانی بگیریم، باید پیشنهادی را به فدراسیون دنیای بدهیم و از پس مسائل بازاریابی بر بیاییم و آن را توسعه بدهیم.

ماهر در پاسخ به سئوال وبلاگ ماه موزیک مبنی بر علت افت تکواندو در کشورهای آسیایی همچون ایران، چین و کره جنوبی و راه حل اتحادیه آسیا و دنیا برای حل این مشکل؟ گفت: به جمعبندی داده ها می پردازیم تا استراتژی آینده را تدوین کنیم. قبلا کشورهایی مثل ایران، کره، اردن، تایلند و چین خوب بودند و سطح تکواندو آسیا بالا بود اما زمانی که تکواندو به المپیک آمد کشورهای اروپایی مثل بریتانیا سرمایه گذاری کردند و بودجه کلانی را به این ورزش اختصاص دادند. آنها با سرمایه گذاری در مسابقات زیادی شرکت می نمایند که امتیاز لازم را برای حضور در المپیک بگیرند. این نشان دهنده ضعیف شدن تکواندو آسیا نیست بلکه نشان از سرمایه گذاری و کوشش کشورهای اروپایی است.

وی در مورد حساسیتش روی مسابقات پاراتکواندو اظهار کرد: این روزها تمرکز ما روی ورزش پاراتکواندو بیشتر شده است. از قوانین نو استفاده می کنیم. در المپیک پاریس هم پاراتکواندو را خواهیم داشت. سه دسته پارا در بخش مردان و سه بخش در زنان بود. کوشش می کنیم پنج دسته در هر بخش زنان و مردان داشته باشیم. سیستم پاراتکواندو خاص است و باید خیلی روی آن تمرکز کنیم تا درست اجرا گردد. تعداد نفرات و کشورها هر روز بیشتر می شوند. علاقه خانواده ها بیشتر می گردد. امیدوارم در پارالمپیک 2024 تعداد بیشتری در پاراتکواندو شرکت نمایند. قبل از این ورزشکاران پاراتکواندو کمی خجالتی بودند ولی الان فکر آنها باز شده است و خیلی از کشورها سرمایه گذاری می نمایند چون می توانند مدال بیشتری نسبت به کیوروگی بگیرند. علاوه بر مدال، برای سلامتی آنها هم خوب است. امیدوارم این فرصت را ایجاد کنیم تا آنها هم وارد ورزش حرفه ای شوند.

ناظر فدراسیون دنیای تکواندو درباره راستا فرسایشی کسب سهمیه المپیک در تکواندو و آسیب دیدگی ورزشکاران، تاکید نمود: برای کسب سهمیه المپیک دو راه وجود دارد؛ یکی از راه امتیاز و رنکینگ و دیگری مسابقات انتخابی. اگر یک ورزشکار نخواهد راستا طولانی را برود می تواند در مسابقات انتخابی شرکت کند مثل سال 2016 که شاهد بودیم یک ورزشکار اردنی مدال طلا گرفت در حالی که رنکینگ نداشت و در مسابقات آسیا شرکت کرد. این یک راستا کوتاه است و بستگی به ورزشکار دارد. اگر بخواهید مدال المپیک بگیرید باید کوشش کنید و گلایه نداشته باشید. مدال المپیک ارزشمند است.

ماهر در سرانجام در مورد تغییر قوانین تکواندو هم گفت: قرار است قوانین از ابتدای ماه ژوئن 2022 اعمال گردد و تمام تغییرات برای بهبود سطح مسابقات است. قرار بود تغییر قوانین از اول ماه مارس باشد ولی خیلی از کشورها آمادگی را نداشتند. یکی از این قوانین در بخش نونهالان است. خیلی از مربیان در این سن برای اینکه ورزشکار به وزن برسد او را تحت فشار قرار می دهند و ورزشکار آسیب می بیند. قصد داریم در قوانین نو وزن و قد ورزشکار را مدنظر قرار بدهیم تا جلوی فشار روی ورزشکار را بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تکواندو آسیا ضعیف نشده است، قوانین نو از ماه ژوئن اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکواندو آسیا ضعیف نشده است، قوانین نو از ماه ژوئن اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید