تکذیب هجوم مسافران به بنادر جنوبی ، تصاویر منتشر شده مربوط به گذشته است

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: تصاویری که در فضای مجازی درباره هجوم مردم به بنادر جنوبی کشور منتشر شده مربوط به سال گذشته است و در حال حاضر پایانه های مسافری بنادر جنوبی بسته است.

تکذیب هجوم مسافران به بنادر جنوبی ، تصاویر منتشر شده مربوط به گذشته است

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، اخیرا تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که هجوم مردم در پایانه های مسافری بنادر جنوبی مانند پایانه حقانی را نشان می دهد و می خواهند به قشم سفر نمایند اما به نظر این تصاویر مربوط به گذشته بوده و بنادر مسافری در حال حاضر بسته است.

حسین عباس نژاد - مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی - در مصاحبه با ایسنا در این باره اظهار کرد: این تصاویر که در فضای مجازی منتشر شده مربوط به بهمن ماه پارسال در بندر هرمز است و ربطی به روزهای گذشته ندارد، چرا که در این ایام بنادر مسافری (مانند بندر ذاکری و حقانی) به خاطر بدی آب و هوا بسته شده است.

وی اضافه کرد: حتی اگر هوا مساعد شده و بنادر مسافری باز گردد امکان گردشگری دریایی و سفر دریایی برای مسافران وجود ندارد و تنها بومی های منطقه می توانند با احراز هویت از کشتی های مسافری استفاده نمایند. البته با وجود این شرایط هم همه پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت می گردد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در چند ماه گذشته به سبب شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا و ابلاغ پروتکل های بهداشتی سختگیرانه تر روزانه حدود 200 نفر مسافر جا به جا می شوند این در حالی است که این تعداد در روزهای عادی به حدود 4000 مسافر می رسید و در ایام تعطیل و پیک سفر هم افزایش می یافت.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه مدت هاست که دیگر سفر دریایی مانند گذشته نداریم، گفت: مردم نمی توانند از حمل ونقل دریایی برای سفر استفاده نمایند چرا این سفرها تنها محدود به مردم بومی منطقه شده است. بنابراین از مسافران می خواهیم که به بنادر مسافری مراجعه ننمایند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشند البته به نظر می رسد که کاهش قابل توجه تقاضا برای سفرهای دریایی نشان دهنده این است که مردم هم شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا را متوجه شده و درک می نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "تکذیب هجوم مسافران به بنادر جنوبی ، تصاویر منتشر شده مربوط به گذشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب هجوم مسافران به بنادر جنوبی ، تصاویر منتشر شده مربوط به گذشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید