فراوری 3 دستگاه ایکس ری کامیونی

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سورنا ستاری، صبح دوشنبه در حاشیه سومین نشست تخصصی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور، گفت: همانطور که در صحبت های قبلی خود هم گفتم در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیاز به تکنولوژی داخلی و بومی داریم.

فراوری 3 دستگاه ایکس ری کامیونی

وی اضافه کرد: هوش مصنوعی و تکنولوژی های جدید می توانند ما را در زمینه مبارزه با مواد مخدر کمک داده و هزینه های جانی و اقتصادی را کاهش دهند.

ستاری در پاسخ به سئوال وبلاگ ماه موزیک مبنی بر اینکه آیا شرکت های دانش بنیان داخلی توان فراوری دستگاه های ایکس ری را دارند یا خیر؟ بیان نمود: شرکت های دانش بنیان داخلی، توان های بالایی دارند که ساخت دستگاه ایکس ری تنها یک نمونه از توانایی های آنان است. در حال حاضر یکی از شرکت های ایرانی سه دستگاه ایکس ری کامیونی فراوری نموده است که به زودی به بهره برداری می رسد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دو شرکت داخلی دیگر نیز تا چند سال آینده مجوز فراوری دستگاه ایکس ری ایرانی را می گیرند.

وی اضافه کرد: ما از نظر تکنولوژی ساخت دستگاه های ایکس ری مسئله ای نداریم و اتفاقاً اینکه در داخل می توانیم نرم افزار این دستگاه ها را بنویسیم قابلیت خوبی است که در صورت لزوم می توانیم هر تغییراتی را بر آن اعمال کنیم.

ستاری یادآور شد: در حوزه مرزبانی و الکترونیکی شدن حفاظت از مرزها و همچنین تجهیزات اپتیکی توانایی فراوری داخلی را داریم اما باید بازار آن برای شرکت های ایرانی فراهم گردد و دستگاه های مختلف پای کار فراوری این محصولات و حمایت از آنها بیاید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری 3 دستگاه ایکس ری کامیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 3 دستگاه ایکس ری کامیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید