تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید اجرایی گردد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با وجود اینکه سال هاست تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شده، اما تا به امروز به مرحله اجرا نرسیده است.

تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید اجرایی گردد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رشته پرستاری یک رشته تخصصی و عملکردی است و با وجود اینکه سال هاست تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شده، اما تا به امروز به مرحله اجرا نرسیده است.

او اضافه نمود: در حوزه قانونگذاری پرستاری دو نقص عمده وجود دارد که می طلبد برای بهبود شرایط پرستاران رفع این نواقص مطالبه گردد.

بیشتر بخوانید

شیرانی افزود: یک مورد در مورد شرایط استخدامی پرستاران است به این ترتیب که در حوزه سلامت شایسته نیست کسانی که عملکرد مشابه دارند شرایط استخدامی و دریافتی های متفاوت داشته باشند چرا که ممکن است بی انگیزگی ایجاد کند و صدمه آن متوجه سلامت مردم گردد.

او گفت: از همین رو می طلبد، تصمیم گیرندگان و مجریان درجه یک این مساله را حل نمایند و تبعیض در استخدام و دریافتی ها رفع گردد و اگر قرار است امتیازی داده گردد عادلانه باشد.

شیرانی با تاکید بر سختی کار پرستاران به ویژه در دوران شیوع کرونا، بازنگری در به کارگیری نیروی انسانی در حوزه سلامت را خواهان شد.

او توضیح داد: طی دو سال گذشته روز های سختی گذشت، 12 ساعت شیفت کاری با پوشش نفس گیر و در محیطی که آلوده به ویروس کروناست ضایعات جسمی و روحی بسیاری برای پرستاران به همراه داشت.

شیرانی گفت: با این وجود اتفاقات خوبی در حوزه پرستاری رخ داد و علاوه بر اینکه پرستاران با مداخلات به موقع و مناسب خود در امر درمان سهیم شدند یک بار دیگر ارزش جامعه پرستاری و پزشکی تعیین شد و این جایگاه شانیت دوباره گرفت.

او ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای حدود سه هزار کادر پرستاری است که از این تعداد یک هزار و 550 پرستار عضو نظام پرستاری هستند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید اجرایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید اجرایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید