بیماری پوستی دوپویترن درمان دارد؟

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، تهران (پانا) - به گفته یک متخصص ارتوپد بیماری پوستی دوپویترن که امکان ابتلا به آن در سن بالای 50 سال بیشتر است، درمان ندارد.

بیماری پوستی دوپویترن درمان دارد؟

به گزارش ایرنا، جواد صدری اضافه نمود: افراد مبتلا به دوپویترن با ضخیم شدن بیش از مقدار و غیر طبیعی کف دست و خم شدن انگشت ها به سمت داخل روبرو می شوند که دلیل بروز آن ناشناخته است.

وی ادامه داد: معمولاً انگشت کوچک و انگشت حلقه بیشترین درگیری را در این بیماری دارند به طوری که ضخامت بیش از مقدار در دست، باعث محدود شدن حرکات می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: این بیماری در برخی خانواده ها شیوع بیشتری دارد و به نظر می رسد که جنبه ارثی هم داشته باشد بنابراین ژن ها می توانند در این بیماری هم دخیل باشند.

وی با بیان اینکه بیماری دوپویترن بدون درد است، توضیح داد: بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد این بیماری با وجود آنکه دلیل اصلی آن هنوز ناشناخته مانده اما مصرف کنندگان الکل و دخانیات و بعلاوه افرادی که دارای بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون و صرع هستند بیشتر در معرض ابتلا به دوپویترن قرار می گیرند.

صدری بعلاوه توضیح داد: این بیماری در مردان بیشتر از زنان رخ می دهد و داشتن کلسترول بالا، مسائل تیروئیدی و تروما باعث افزایش شدت بیماری می شود.

این پزشک متخصص با بیان اینکه این بیماری دارای علائمی برای پیشگیری است، اضافه نمود: اختلال در انجام کارهای دستی و ناتوانی در باز و بسته کردن دست ها، تماشا و حس کردن چند گره کوچک در زیر پوست کف دست، زمخت شدن و تاول زدن آن از علائمی است که می تواند به تشخیص این بیماری یاری کند.

وی ادامه داد: برای تشخیص این بیماری ابتدا باید اندازه انعطاف پذیری، دامنه حرکات انگشت های دست و اندازه ضخامت پوست آنالیز شود و در صورت تشخیص اندازه پیشرفت این بیماری برای درمان آن اقدام شود.

صدری در مورد روش های درمانی دوپویترن، گفت: این بیماری بر حسب شدت و اندازه پیشروی، دارای روش های درمانی مختلفی از جمله عمل جراحی، تزریق استروئید، پرتودرمانی، تزریق آنزیم و آپونوروتومی سوزنی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بیماری پوستی دوپویترن درمان دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری پوستی دوپویترن درمان دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید