آنالیز فنی فولکس واگن ID.3

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، هاچ بک برقی فولکس واگن ID.3 مجهز به پلتفرم MEB، دارای شعاع حرکتی 550 کیلومتر و با قیمت حدود 33 هزار دلار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شد.

آنالیز فنی فولکس واگن ID.3

به گزارش خبرنگار ، فولکس واگن ID.3 برقی، مهم ترین مدل این برند خودروسازی از زمان گلف تاکنون، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شد که شعاع حرکتی 550 کیلومتر ارائه می دهد و کمتر از 30٬000 یورو (حدود 33 هزار دلار) قیمت دارد.

خودروی الکتریکی فولکس واگن در ابتدا به عنوان مدل مفهومی در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 رونمایی شد و این هاچ بک اولین مدل ID خواهد بود که تابستان سال آینده و اندکی پس از نسخه فراوریی شاسی بلند ID Crozz راهی جاده می گردد. اعضای دیگر خانواده برقی ID که از قبل به صورت خودروی مفهومی نمایش داده شده اند، عبارت اند از Buzz، Vizzion و Roomzz که همگی به هدف گروه فولکس واگن برای فروش سه میلیون دستگاه تا سال 2025 یاری می نمایند.

فولکس واگن این مدل را به عنوان خودرویی برقی برای همه توصیف می نماید و با توجه به نام و توضیحات آن، اهمیت ID.3 برای خودروساز آلمانی معین می گردد. فولکس واگن می گوید که عدد 3 در نام خودروی برقی ID.3 نشان دهنده سومین فصل برای این برند پس از مدل های بیتل و گلف است؛ که هر دو به طور گسترده ای به عنوان خودرو های پیروز فولکس واگن در نظر گرفته می شوند.

ID.3 اولین خودرویی است که از پلتفرم جدید MEB سازنده استفاده می نماید؛ این پلتفرم صرفاً برای خودرو های برقی ساخته شده است و تمام مدل های ID را پشتیبانی می نماید و مورد استفاده سایر برند های گروه فولکس واگن نیز قرار می گیرد.

فولکس واگن همچنین مجوز استفاده از این پلتفرم را به سایر شرکت ها، از جمله فورد به عنوان مهم ترین رقیب بزرگ خود صادر نموده است؛ اقدامی که برای یاری به جبران هزینه های کلان در فراوری و پایین آمدن قیمت انجام می گردد.

یکی از مزایای اصلی پلتفرم برقی MEB، فضای داخل کابین خودرو است. در حالی که ID.3 فقط 3 میلی متر طولانی تر، 10 میلی متر پهن تر و 60 میلی متر بلندتر از نسل فعلی فولکس واگن گلف است؛ فاصله محوری آن 145 میلی متر بلندتر بوده و به 2،765 میلی متر می رسد که فقط 21 میلی متر از مدل پاسات کمتر است. فضای صندوق عقب 380 لیتر است که با گلف برابری می نماید.

کلاوس بیشهوف، سرپرست طراحی فولکس واگن در این زمینه گفت: خودروی الکتریکی ID.3 به دلیل قرارگرفتن باتری زیر کف ابعاد مناسبی دارد. با قرارگیری محور محرک در عقب، می توانیم فاصله محوری زیاد و دماغه کوتاه داشته باشیم. ما طراحی را مشابه مدل مفهومی نگه داشته ایم.

در قسمت عقب، یک اسپویلر بزرگ وجود دارد که برای بهره وری آیرودینامیکی مورد احتیاج است. سقف مشکی و بخش عقب ساخته شده از پلاستیک براق مشکی که در این تصاویر دیده می گردد، بین تمامی نسخه های ID.3 استاندارد خواهد بود.

فولکس واگن ادعا می نماید که سیستم محرک عقب ID.3 دارای عملکرد فوق العاده خواهد بود. فولکس واگن ID.3 با سه باتری و دو قدرت خروجی ارائه می گردد؛ باتری 45 کیلووات ساعت با شعاع حرکتی 330 کیلومتر و 150 اسب بخار در دسترس قرار می گیرد در حالی که باتری های 58 و 77 کیلووات ساعت هر دو با 201 اسب بخار قدرت و شعاع حرکتی 420 و 550 کیلومتر ارائه می شوند.

معینات کامل هنوز اعلام نشده است، اما تمام مدل های گشتاور 310 نیوتن متر تحویل می دهند؛ در حالی که تیپ پایه و میانه ID.3 دارای بیشینه سرعت 160 کیلومتربرساعت است.

ظرفیت شارژ 100 کیلووات در تیپ میانی ID.3 در دسترس خواهد بود و مدت زمان شارژ 30 دقیقه برای 250 کیلومتر مسافت کفایت می نماید. باتری تیپ پایه، 50 کیلوواتی بوده، اما سفارش نمونه 100 کیلوواتی ممکن است. نسخه بالارده فولکس واگن ID.3 قادر به شارژ تا 125 کیلووات خواهد بود. فولکس واگن باتری خودروی الکتریکی را به مدت هشت سال یا 160،000 کیلومتر ضمانت می نماید.

بیشهوف گفت:ما با یک طراحی جدید، بسیار ساده و واضح، انقلابی در داخل کابین ایجاد نموده ایم. ما با افزایش مقدار فضای کابین و جادار و باز بودن، به ارزش آن افزوده ایم.

ID.3 از صفحه نمایش مرکزی 10 اینچی به صورت استاندارد بهره می برد که در آن سیستم هایی مانند ناوبری، به روزرسانی بی سیم هم وجود دارد. صفحه نمایش HUD واقعیت افزوده تنها به صورت سفارشی ارائه می گردد. بخش های کنترلی از جمله روی فرمان برقی از دکمه های فیزیکی لمسی استفاده می نمایند. دکمه های کنترل پنجره های برقی و چراغ های فلاشر فیزیکی هستند.

فولکس واگن نوید کنترل صوتی از نسل آینده را روی ID.3 به مشتریان می دهد؛ به عنوان مثال سرنشین می تواند بگوید سلام ID، سردم است و سیستم در پاسخ، دمای داخل خودرو را افزایش می دهد. با توجه به تمایل سازنده برای نگه داشتن این مدل در ساده ترین شکل ممکن، تیپ های همیشگی فولکس واگن برای ID.3 وجود نخواهد داشت.

ID.3 در ابتدا با مدل 1st edition عرضه خواهد شد و از باتری 58 کیلووات ساعت بهره می برد. فولکس واگن گفت که این شرکت به هدف خود در 35،000 دستگاه ثبت سفارش در سراسر دنیا رسیده است. ثبت سفارش نسخه های استاندارد ID.3 سال آینده شروع می گردد و تحویل آن ها در پاییز انجام خواهد شد.

مدل پایه فولکس واگن ID.3 در بریتانیا با قیمت حدود 27،500 پوند عرضه می گردد و یارانه 3،500 پوندی توسط دولت برای آن در نظر گرفته شده است. قیمت این مدل با نسخه میانی فولکس واگن TDI Golf GT مجهز به پیشرانه 1/6 لیتری برابری می نماید. پیش بینی می گردد که قیمت 1st edition این خودرو به 35 هزار پوند (حدود 43 هزار) افزایش یابد.

طبق گفته خودروساز آلمانی، فولکس واگن ID.3 اولین مدل فراوریی کاملاً پاک و بدون آلایندگی این شرکت است. تمام مراحل ساخت با استفاده از منابع تجدیدپذیر تأمین می گردد یا توسط پروژه های معتبر آب وهوایی جبران خواهد شد. خودروی الکتریکی ID.3 در آلمان فراوری می گردد؛ جایی که قرار است تا سال 2021 به طور سالانه 330،000 دستگاه خودروی برقی فراوری گردد.

پرسش و پاسخ با کریستین لودرآلبرت، مدیر محصول ID.3

آیا فولکس واگن می تواند شعاع حرکتی ارائه شده توسط این سه باتری را افزایش یا کاهش دهد؟

کریستین لودرآلبرت گفت:

من امروز به شخصه فقط 60 کیلومتر شعاع حرکتی احتیاج دارم. ما باید ببینیم که بازار چگونه واکنش نشان می دهد. پیش بینی می کنیم که این اندازه باتری، محبوب ترین پیشنهاد باشد.

چه زمانی مدل GTI فولکس واگن ID.3 را خواهیم دید؟

قطعاً در خصوص این موضوع فکر می کنیم. نسخه های مختلف این مدل مثل گلف نیستند. ما در کوشش هستیم تا ID.3 را ساده نگه داریم. اما بدیهی است که به فکر نسخه های تقویت شده هم هستیم؛ به خصوص در مدل های بالاتر که در آن سیستم چهار چرخ محرک مورد استفاده قرار می گیرند.

چه موقع انتظار دارید فراوری آن با گلف برابری کند؟

گلف هنوز درصدر فهرست خودرو های ما جای دارد. اکنون نمی توانم بگویم که چه موقع این برابری فرا خواهد رسید.

چه موقع فولکس واگن شارژ بی سیم را برای خودرو های برقی خود معرفی می نماید؟

برای ID.3 فعلاً ارائه نمی گردد، اما ما به دنبال زمانی کمتر از 10 سال هستیم. فولکس واگن یک برند لوکس نیست. آماده سازی [شارژ بی سیم]در یک گاراژ امروزه بسیار گران است. به همین دلیل برند های لوکس بیشتر از ما به دنبال این موضوع هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آنالیز فنی فولکس واگن ID.3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی فولکس واگن ID.3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید