جذاب مثل تنها مزدا6 پلاک ملی

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سالیان زیادی است که مونتاژ خودروهای مزدا در ایران با استقبال گسترده خریداران روبرو شده و اغلب افراد، برند ژاپنی مزدا را هم ردیف تولیدات برجسته صنعت خودرو ژاپن از جمله تویوتا و هوندا قرار می دهند. انتخابی که از قضا در بسیاری از جنبه ها چندان هم بی راه نیست و با وجود طراحی مهیج، دوام بالا، ظرافت مونتاژ و قیمت مناسب، مزدا را به برندی خاص و قابل اعتماد تبدیل نموده است.

جذاب مثل تنها مزدا6 پلاک ملی مزدا 6 پلاک ملی

این بین هرچقدر خریداران ایرانی با مدل های سری 3 این شرکت اعم از 323 یا نیو مزدا 3 آشنایی دارند، کمتر پیش آمده اتاق سری6 این خودرو را دیده یا با آن تجربه سواری و مسافرت داشته باشند. خودرویی که هرچقدر مناطق آزاد تجاری کشور نظیر انزلی و ارس پرطرفدار است، به دلیل محدودیت های واردات در مناطق اصلی ردپایی از آن نیست. اخیرا چند مدل از نسخه های نسل اول و دوم و نیز یک نسخه از نسل آخر مزدا6 در کشور شکار دوربین عکاسان شده که یکی از آنها همین مدل سفیدرنگ است. خودرویی که نسخه 2017 مزدا6 جدید است و گفته شده تنها نمونه پلاک ملی این خودرو در ایران است.

ببینیم وضعیت مزدا6 که در بازارهای جهانی بین 23800 تا 36 هزار دلار قیمت دارد، در مقایسه با رقبای کره ای و ژاپنی خود که عمدتا در ایران محبوب هستند، در چه سطحی قرار گرفته است.

فروش جهانی: محبوبیت معمول یک ستاره

این خودرو ژاپنی که از بدو معرفی در سال 2003 پیروز شده تنها در سه بازار آمریکا، استرالیا و کانادا بیش از 850 هزار دستگاه فروش داشته باشد و در اروپا هم در این مدت چیزی نزدیک به یک میلیون دستگاه فروش کند. این خودرو که عمدتا در دو گونه سدان و استیشن فراوری می گردد، فراوریش در مقایسه با یک دهه قبل نصف شده که این موضوع عمدتا ناشی از استقبال خریداران از خودروهای شاسی بلند است.

معماری و طراحی: نه مالی نه لوکس

با استفاده از خطوط طراحی پخته ای که میراث زبان طراحی کودو است، مزدا6 در آخرین نسل خود محصولی جذاب تر از اغلب رقبای دوره 2014-2017 است. در واقع ترکیب یک جلوپنجره بزرگ و کرومی که فرمی نزدیک به طرح لوگو مزدا دارد با دو چراغ تیز و کوچک قطره ای از این خودرو در نمای جلو یک اتومبیل جذاب ساخته که در امتداد هم با خطوطی نرم و پویا ترکیب شده و کیفیتی بالاتر از هیوندای سوناتا و فولکس واگن پاسات در حد کمری نسل قبل دارد. این ویژگی در کابین هم رسوخ نموده و با تلفیق چرم و استیل و چوب با پلاستیک نرم و سفت دو رنگ، داشبورد، رودری ها و کنسولی متناسب و وزین را برای مزدا6 به ارمغان آورده است.

موتور و فنی: چابک و سرحال اوج کار

این سدان استفاده از موتور طراحی شده توسط مهندسین مزدا است که با قدرت و گشتاوری مشابه و نزدیک با رقبا از جمله سوناتا، اوپتیما و آکورد، کشش فوق العاده ای را عاید راننده می نماید. در واقع این خودروساز ژاپنی در مزدا 6 از موتور نوظهور اسکای اکتیو با حجم 2500سی سی استفاده نموده که این موتور از نوع خطی و چهار سیلندر است و نیرویی معادل با 184 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. نیرویی که در خودرو سفیدرنگ ما در ایران توسط یک گیربکس اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می گردد.

سواری؛ آرام و راحت ولی نه ایده آل

مزدا 6 جدید مجلل تر از دو نسل قبلی خود شده ولی کماکان روحیات خانوادگی خود را حفظ نموده است. آنهایی که تجربه رانندگی با محصولات سازنده خاص ژاپنی را دارند به خوبی می دانند که کلا خودروهای مزدا اسپورت و راحت و نسبتا کم صدا هستند. مواردی که برای یک خودرو سالن اهمیت بالایی دارند. البته مزدا به همین حد بسنده ننموده و به منظور بهبود کیفیت داخل کابین از مواد خوبی استفاده نموده که این مورد سبب کاهش سر و صدا در این خودرو تا سطح 71 دسی بل شده است. استفاده از روکش های چرمی ناپا و جایگزین شدن کلید های سنتی با انواع لمسی، غربیلک فرمان جدید، نمایشگر 4.6 اینچی جهت اطلاعات مهم خودرو، سیستم جلوگیری از خروج از خط و تشخیص نقطه کور از جمله موارد جالبی است که در کابین سدان متوسط مزدا یافت می گردد. اینها را بگذارید کنار رادیو ماهواره ای، سیستم صوتی مارک بوس و سامانه اطلاعات سرگرمی مخصوص مزدا تا بدانید ابدا با یک خودرو مالی و ارزان قیمت طرف نیستید.

منبع: دیوار

به "جذاب مثل تنها مزدا6 پلاک ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب مثل تنها مزدا6 پلاک ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید