بازگشت با برکت 6250 خانواده به روستا

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، خبرگزاری خبرنگاران- اجرای پویش به روستا برمی گردیم بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام باعث بازگشت بیش از 6 هزار خانواده به روستاها شده است.

بازگشت با برکت 6250 خانواده به روستا

مدیرعامل بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر افزود: از تیرماه سال جاری تا به امروز و با اجرای پویش ملی به روستا برمی گردیم 6 هزار و 250 خانواده از شهرها به روستاهای خود بازگشته و مشغول کار و زندگی شده اند.

محمد ترکمانه گفت: بنیاد برکت با راه اندازی 6 هزار و 250 طرح اشتغال زایی اجتماع محور در قالب پویش ملی به روستا برمی گردیم مهاجرت معکوس را رقم زده و باعث بازگشت این تعداد خانواده به روستاهای خود شده است.

وی حجم کل سرمایه گذاری برای راه اندازی این تعداد طرح را 6 هزار و 785 میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: بهره برداری از این 6 هزار و 250 طرح اشتغال زایی ایجاد فرصت های کسب و کار برای 19 هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در روستاهای محروم سراسر کشور در پی داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت پیش بینی کرد که تا سرانجام سال جاری 6 هزار و 500 خانواده در قالب پویش به روستا برمی گردیم به روستاهای خود بازگردند.

ترکمانه اعلام کرد: بیشتر این خانواده ها از روستاهای مرزی مهاجرت کرده و در حاشیه شهرهای بزرگ ساکن شده بودند.

وی با تاکید بر ادامه اجرای پویش به روستا برمی گردیم در سال 1401 گفت: امیدواریم سال آینده و با اجرای این پویش، شرایط برای بازگشت 20 هزار خانواده از شهرها به روستاها فراهم شود.

مدیرعامل بنیاد برکت شرح داد: مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرهای بزرگ تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی را در پی دارد و بسکمک از این افراد با شروع ویروس کرونا همان مشاغل موقت و فصلی خود را نیز از دست داده اند. هدف بنیاد برکت از اجرای پویش ملی به روستا برمی گردیم کمک به این افراد برای بازگشت به روستاهایشان است.

ترکمانه اعلام کرد: افرادی که به دلیل بیکاری و مسائل اقتصادی از روستاهای خود به شهرها مراجعه کرده اند، می توانند با مراجعه به اپلیکیشن برکت به آدرس app.barkat.ir در پویش به روستا برمی گردیم ثبت نام نمایند. بنیاد برکت به آن ها کمک می کند تا در روستای مبدأ خود صاحب کسب و کار مطمئن شوند.

وی ادامه داد: این افراد حتی می توانند در اپلیکیشن برکت، روستایی را که علاقه مند هستند در آن زندگی نمایند و رسته شغلی مورد نظر خود مانند کشاورزی، دامداری و صنایع دستی را انتخاب نمایند و به صورت آنلاین و شفاف، میزان پیشرفت طرح و مراحل محقق شدن آن را رصد و دنبال نمایند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، خدمات فنی، پرورش دام سبک، باغ داری، تولید کیف، کفش و پوشاک و پرورش محصولات گلخانه ای بیشترین رسته های شغلی درخواستی از سوی شرکت نمایندگان در پویش به روستا برمی گردیم است.

ترکمانه در سرانجام تاکید کرد: بنیاد برکت تا سرانجام سال جاری فرآیند بهره برداری از 80 هزار طرح اجتماع محور با ظرفیت اشتغال 240 هزار نفر را در منطقه ها محروم و روستایی کشور به طور کامل محقق می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بازگشت با برکت 6250 خانواده به روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت با برکت 6250 خانواده به روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید