بازتوانی ورزشی با لیزردرمانی

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، لیزردرمانی در شصت - هفتاد سال گذشته جزو روش های مدرن برطرف کردن دردها بوده است. انرژی نور و لیزر تابانده شده به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. لیزرهای گرم در جراحی و لیزرهای سرد برای بالابردن سرعت ترمیم نسج بدن به کار می فرایند.

بازتوانی ورزشی با لیزردرمانی

امروزه از لیزرهای درمانی پرتوان برای بازتوانی ورزشی استفاده می شود و بیمارانی که از درد مزمن رنج می برند با کمک دریافت از این نوع از لیزرهای درمانی بهبود پیدا می کنند.

پس از تابش لیزر، فوتون های نور وارد نسج آسیب دیده شده و با کمک به بازسازی سلول های منطقه موجب بالارفتن سرعت ترمیم نسج خواهند شد. این لیزرها موجب برطرف شدن درد و التهاب در منطقه آسیب دیده می شود.

هدف در بازتوانی پس از واردآمدن آسیب های ورزشی، کمترین تهاجم و بیشترین اثربخشی است. مهم آن که اثرات لیزرهای درمانی پس از اتمام جلسات باقی می ماند.

دردهای ناشی از زخم ها، تصادفات و جراحی ها با کمک لیزردرمانی بهبود می یابد. این روش درمانی نیاز به مصرف دارو را در این افراد کاهش می دهد و در بیمارانی که به سایر روش های درمانی پاسخ خوبی نداشته اند به عنوان یک درمان جایگزین به کار می رود.

زمان مورد نیاز برای تابش لیزر به منطقه آسیب دیده در هر جلسه درمانی حدود 10 دقیقه است.

برخی بیماران پس از جلسه اول دردشان کاهش می یابد و تعداد جلسات مورد نیاز در حدود سه تا پنج جلسه است.

آسیب های ورزشی ازجمله پیچ خوردگی و کشیدگی های عضلانی پاسخ خوبی به لیزردرمانی می دهند.

دردهای ناحیه کمری، گردنی و سیاتیک با این روش درمانی بهبود می یابند و در برخی موارد نیاز به جراحی را در این بیماران برطرف می کند.

لیزردرمانی های بازتوانی ورزشی، روشی غیرتهاجمی و بدون عارضه و بدون درد است.

دکتر آریستا شجاع الدین - لیزر تراپیست / روزنامه وبلاگ ماه موزیک

منبع: جام جم آنلاین

به "بازتوانی ورزشی با لیزردرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتوانی ورزشی با لیزردرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید