اصلی ترین نشانه سرطان تخمدان

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، محققان نسبت به بارزترین نشانه ابتلا به سرطان تخمدان هشدار می دهند و تاکید می نمایند زنان علائم این بیماری را جدی بگیرند.

اصلی ترین نشانه سرطان تخمدان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ ماه موزیک به نقل از دیلی میل، محققان هشدار می دهند، سه چهارم زنان نمی دانند نفخ یکی از علائم اصلی سرطان تخمدان است.

نتایج به دست آمده از نظرسنجی 1000 زن نشان داد، 68 درصد از آنها بی اطلاع بودند که درد شکم یکی از علائم اصلی سرطان تخمدان است. نظرسنجی نشان داد حدود 40 درصد از زنان نیز به اشتباه معتقد بودند که سرطان تخمدان با غربالگری سرطان دهانه رحم قابل تشخیص است.

سرطان تخمدان نوعی از سرطان است که از تخمدان شروع می گردد؛ این بیماری منجر به ایجاد سلول های غیرعادی می گردد که توانایی حمله یا توسعه به دیگر بخش های بدن را دارند. نواحی که احتمال توسعه سرطان به آن ها وجود دارد شامل دیواره شکم، غدد لنفاوی، ریه ها و کبد می گردد.

کارشناسان تاکید می نمایند، خطر ابتلا به سرطان تخمدان در کسانی که بیشتر تخمک گذاری می نمایند بیشتر است؛ بنابراین کسانی که هیچ وقت فرزندی نداشته اند در معرض خطر بالاتری هستند. بعلاوه کسانی که تخمک گذاریشان در سنین پایین تری شروع می گردد یا در سن بالاتری یائسه می شوند نیز در معرض چنین خطری هستند.

براساس شواهد موجود، نفخ، درد لگن، تورم شکم از بارزترین نشانه های ابتلا به سرطان تخمدان است؛ سرطان تخمدان منجر به مرگ حدود یک سوم زنان در سال اول پس از تشخیص می گردد و اغلب در مراحل پایانی تشخیص داده می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اصلی ترین نشانه سرطان تخمدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلی ترین نشانه سرطان تخمدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید