افشای تصاویر گوشی مجذوب کننده اوپو Find X5 Pro

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، تا به امروز شایعات زیادی درباره گوشی آینده OPPO Find X5 Pro به بیرون درز نموده که بعضی مشخصات آن را فاش می کرد، اما اخیراً یک نشریه آلمانی تصاویر رندری از این گوشی را به همراه مشخصات کامل آن منتشر نموده که نه تنها طراحی نهایی بلکه بعضی جزئیات دیگر را نیز در اختیار ما قرار می دهد.

افشای تصاویر گوشی مجذوب کننده اوپو Find X5 Pro

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، پیش از این شایعه شده بود که OPPO Find X5 Pro با یک سیستم دوربین چشمگیر همراه با NPU Marisilicon این برند عرضه می گردد، اما رندر های نو و افشای مشخصات نشان داده است که این گوشی بعلاوه یک شگفتی دیگر با طعم هاسلبلاد دارد. نشریه آلمانی WinFuture رندر های نوی از OPPO Find X5 Pro آینده منتشر نموده که طراحی این گوشی هوشمند را با جزئیات کامل به نمایش می گذارد.

این طراحی با رندر های قبلی مطابقت دارد و به نظر می رسد که یک دوربین سه گانه را در یک جزیره دوربین به شکل غیرمتعارف در خود جای دهد. صفحه نمایش دارای لبه های خمیده است و به نظر می رسد دکمه تنظیم صدا در سمت چپ و دکمه پاور در سمت راست وجود دارد. پورت USB-C، گریل بلندگو و اسلات سیم کارت همگی در قسمت پایینی قرار دارند. اما بیائید نگاه جزئی تری به مشخصات این گوشی بیندازیم تا در هنگام عرضه بدانیم با چه تلفنی روبرو هستیم.

صفحه نمایش OPPO Find X5 Pro

در حال حاضر اطلاعات فاش شده به وسیله این نشریه نشان می دهد که گوشی هوشمند Find X5 Pro دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی LTPO 2.0 AMOLED 2K با پشتیبانی 10 بیتی HDR و حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز خواهد بود. این نمایشگر دارای حسگر اثر انگشت درون صفحه ای است و محافظ Corning Gorilla Glass Victus از آن در برابر آسیب ها محافظت می نماید. متأسفانه اطلاعات بیشتری در مورد این صفحه نمایش ارائه نمی گردد، اما با همین مشخصات کلی می توان نتیجه گرفت که با یک پنل قدرتمند سروکار داریم.

تراشه و پیکربندی OPPO Find X5 Pro

گفته می گردد گوشی هوشمند آینده Find X5 Pro به تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 مجهز خواهد شد که با مودم 5G یکپارچه ارائه می گردد و از WiFi 6E، بلوتوث 5.2 و NFC پشتیبانی می نماید. علاوه بر این، به نظر می رسد که در اروپا، این دستگاه تنها با یک پیکربندی حافظه عرضه می گردد که عبارتند از رم 12 گیگابایتی LPDDR5X و حافظه داخلی 256 گیگابایتی UFS 3.1 است و بدون پشتیبانی از کارت حافظه خواهد بود.

دوربین های OPPO Find X5 Pro

سیستم دوربین این دستگاه دقیقاً جایی است که همه چیز را واقعاً جالب می نماید. همانطور که در بالا ذکر شد، سیستم دوربین Find X5 Pro ظاهراً با همکاری Hasselblad که تا به امروز فقط بر روی دستگاه های پرچمدار OnePlus که زیرمجموعه OPPO است کار نموده است، توسعه می یابد. گوشی Find X5 Pro از دو سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX766 برای کار به عنوان دوربین اصلی و فوق عریض خود استفاده می نماید. دوربین اصلی دارای FOV 80 درجه و دیافراگم F/1.7 است، در حالی که دوربین اولتراواید دارای دیافراگم F/2.2 است. هر دو دوربین اولیه و فوق عریض دارای لرزشگیر اپتیکال هستند.

سومین لنز موجود در جزیره دوربین، یک لنز 13 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم F/2.4 است که قابلیت زوم هیبریدی 5 برابری و زوم دیجیتال 20 برابری را دارد. این دستگاه برای فوکوس اتوماتیک سیستم های لیزری و ToF را حذف می نماید و در عوض از یک به اصطلاح همه جهت All Pixel PDAF برای انجام وظایف فوکوس اتوماتیک استفاده می نماید. این دستگاه بعلاوه دارای NPU نو MariSilicon X Imaging برای پردازش تصویر و برنامه ها و پیشرفت های مبتنی بر هوش مصنوعی است. علاوه بر این، حسگر اضافی موجود در جزیره دوربین به نظر یک حسگر رنگی است. دوربین جلویی دستگاه از سنسور IMX709 سونی بهره می برد که با 32 مگاپیکسل، دیافراگم F/2.4 و میدان دید 90 درجه ارائه می گردد.

باتری و سایر امکانات OPPO Find X5 Pro

به نظر می رسد باتری Find X5 Pro دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بوده و از شارژ سریع 80 واتی پشتیبانی می نماید. بعلاوه گفته می گردد که این دستگاه دارای گواهینامه حفاظت IP68 در برابر آب و گرد و غبار است. ظاهراً این دستگاه از آلومینیوم و شیشه ساخته شده است و وزن آن 218 گرم و ضخامت آن 8.5 میلی متر است. بعلاوه به همراه یک جفت بلندگوی استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos عرضه می گردد. نشریه آلمانی بعلاوه اعلام نموده است که این دستگاه مقرون به صرفه نخواهد بود و به احتمال زیاد با قیمت 1200 یورو یا بالاتر در آلمان عرضه خواهد شد؛ بنابراین ما احتمالاً باید در پی قیمت گذاری مشابه برای سراسر اروپا باشیم. علاوه بر این، تا اینجای کار افشاگران دنیای فناوری دو نوع گزینه رنگی از OPPO Find X5 Pro را شناسایی نموده اند که یکی مشکی سرامیکی و دیگری سفید سرامیکی است.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ ماه موزیک

منبع: فرارو

به "افشای تصاویر گوشی مجذوب کننده اوپو Find X5 Pro" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای تصاویر گوشی مجذوب کننده اوپو Find X5 Pro"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید