افت قیمت نفت در بازار های جهانی ادامه دارد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، خبرنگاران- قیمت نفت بعد از مدت ها صعود دچار ریزش شد.

افت قیمت نفت در بازار های جهانی ادامه دارد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، به علت نگرانی ها از افزایش احتمالی عرضه نفت به وسیله ایران، علی رغم اینکه داده های صنعت حاکی از افت غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا است، قیمت نفت برای سومین جلسه روز چهارشنبه کاهش یافت.

معاملات آینده نفت برنت با 8 سنت یا 0.1 درصد کاهش به 90.70 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به 89.18 دلار در هر بشکه رسید که 18 سنت یا 0.2 درصد کاهش داشت. با از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم واشنگتن با ایران برای احیای توافق هسته ای، فشار فروش بر روی قیمت نفت افزایش پیدا نموده است. چنین توافقی می تواند تحریم های ایالات متحده بر نفت ایران را لغو کند و به سرعت عرضه ها را به بازار بیافزاید، اگرچه تعدادی از مسائل حیاتی هنوز باید رفع شوند.

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets، گفت: با ادامه مذاکرات، قیمت نفت احتمالاً در هفته آینده کاهش می یابد. هاوی لی، اقتصاددان OCBC، گفت که سرمایه گذاران ممکن است مذاکرات هسته ای ایران را فرصتی برای کسب سود بدانند، اما تردید دارند که کاهش نزولی قیمت شدید باشد زیرا اصول بنیادی هنوز بر رشد قیمت تاکیید می نمایند.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه نفت آمریکا در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام، بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش یافت. بر اساس گزارش API، ذخایر نفت خام در مقابل انتظارات تحلیلگران برای افزایش 400000 بشکه ای، 2 میلیون بشکه کاهش یافت. شرایط بازار نفت کمی پیچیده شده است و تا معین شدن نتیجه مذاکرات احتمالا شاهد افت قیمت باشیم.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "افت قیمت نفت در بازار های جهانی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت قیمت نفت در بازار های جهانی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید