آنچه درباره وان پلاس 9T می دانیم؛ قیمت، تاریخ عرضه، مشخصات فنی و&amphellip

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، وان پلاس 9T قرار است به اسم دومین گوشی پرچم دار سال 2021 شرکت چینی راهی بازار گردد. وان پلاس سال هاست که بعد از عرضه مدل استاندارد و پرو از پرچم دارانش، چند ماه بعد از مدلی با پسوند T هم رونمایی می نماید که البته تعداد این گوشی ها در سری 7 به دو می رسید اما سال گذشته دیدیم که فقط یک مدل وان پلاس 8T راهی بازار شد. بنابراین به نظر می رسد سال جاری هم همین طور باشد و فقط شاهد رونمایی از یک مدل آن هم وان پلاس 9T باشیم. محصولی که تا به این لحظه خبرهای زیادی در رابطه با آن منتشر نشده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم با کنار هم قرار دادن انتظاراتی که از آن داریم، به آنالیز این موضوع بپردازیم که پرچم دار بعدی شرکت چینی با چه قابلیت هایی قرار است راهی بازار گردد.

آنچه درباره وان پلاس 9T می دانیم؛ قیمت، تاریخ عرضه، مشخصات فنی و&amphellip

وان پلاس از سال 2016 تا به امروز به فراوری گوشی های پرچم دار با پسوند T مشغول بوده است. بعید به نظر می رسد این سیاستی که شرکت چینی در پیش گرفته به همین زودی ها تغییر کند به همین دلیل احتمال عرضه وان پلاس 9T را بسیار زیاد می بینیم. به خصوص در بازار امروز که رقابت بسیار زیاد است و شرکت ها بلافاصله بعد از عرضه یک محصول، همان را در مدل های مختلف و با نام های مختلف راهی بازار می نمایند تا نام آن ها همواره بین کاربران مطرح باشد.

وان پلاس معمولا گوشی های بسیار خوبی فراوری می نماید. اگرچه یک سری از کاربران گزارش داده اند مدل پرو از پرچم داران این نسل یعنی وان پلاس 9 پرو مشکل داغ شدن بیش از حد دارد اما به صورت کلی عملکرد این پرچم دار به خصوص در بخش دوربین و نمایشگر بسیار عالی است. از طرفی سری T هم به همین دلیل فراوری می شوند تا ضعف های مدل های قبل را بپوشانند؛ بنابراین انتظار برای 9T بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم به آنالیز اطلاعاتی بپردازیم که در حال حاضر از این گوشی در اختیار داریم تا ببینیم شرکت چینی چه محصولی را برای رقابت با پرچم دارهای نیمه دوم سال 2021 در نظر دارد. گفتنی است همانطور که اشاره شد در رابطه با این گوشی اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما می توان حدس زد وان پلاس نماینده قدرتمند خود را با چه تعییناتی و در چه تاریخی راهی بازار می نماید.

قیمت و تاریخ عرضه وان پلاس 9T

وان پلاس مدل پرو از پرچم داران سری 9 خود را با قیمت تقریبا 1000 دلار راهی بازار کرد. در نتیجه این امر، منطقی خواهد بود اگر مدل وان پلاس 9T هم با همین قیمت راهی بازار گردد. به همین دلیل انتظار داریم این گوشی نو در بازه قیمتی 979 - 999 دلار در دسترس قرار گیرد. البته وان پلاس با مدل 8T نشان داد همچنان نیم نگاهی به گوشی های قاتل پرچم دار دارد. بنابراین شاید با در نظر گرفتن تعییناتی که محصولاتی نظیر گلکسی S21 فن ادیشن دارند و با توجه به قیمت حدودا 600 - 700 دلاری که احتمالا سامسونگ برای آن در نظر می گیرد، وان پلاس هم برای رقابت با این گوشی، قیمت پرچم دار خود را کاهش داده و به حوالی 700 دلار برساند.

در رابطه با تاریخ رونمایی و عرضه این گوشی هم اگرچه اطلاع خاصی نداریم اما با در نظر گرفتن تاریخی که شرکت چینی برای رونمایی از وان پلاس 8T در نظر گرفت (اکتبر) به نظر می رسد مدل 9T هم در همین ماه رونمایی شده و اندکی بعد هم رسما به بازار عرضه گردد. حال چه بازارهایی به این گوشی دسترسی خواهند داشت اصلا تعیین نیست چون احتمالا در این گوشی هم پردازنده پرچم دار به کار گرفته خواهد شد که این روزها بسیار کم فراوری می گردد. بنابراین شاید وان پلاس نتواند بازارهای زیادی را برای عرضه این گوشی در آن ها در نظر بگیرد.

طراحی و نمایشگر

در بخش طراحی و نمایشگر، وان پلاس همواره عملکرد فوق العاده ای داشته و به احتمال فراوان هم خواهد داشت. همواره گوشی های این شرکت که شامل سری 9 هم می شوند در بخش طراحی و نمایشگر امتیاز خوبی را کسب می کردند و اصلا نیازی هم وجود ندارد شرکت بخواهد برای 9T، ظاهر کاملا نوی را در نظر بگیرد. البته مثلا در سری 8، طراحی ماژول دوربین وان پلاس 8T اندکی متفاوت با پرچم داران اصلی بود که چیزهایی این چنینی را می توان ندیده گرفت. اما به صورت کلی بعید به نظر می رسد تغییر چشمگیری را ببینیم.

البته به تازگی خبری منتشر شده که در آن شاهد اشاره به طراحی وان پلاس 9T بودیم. در آن خبر آمده بود که به احتمال بسیار زیاد، سنسور دوربین های تعبیه شده روی پنل پشتی این گوشی بسیار کوچک تر شده و فلش LED هم خارج از ماژول قرار می گیرد؛ بدین ترتیب فضا برای تعبیه یک نمایشگر ثانویه، مشابه آنچه که در شیائومی می 11 اولترا شاهد بودیم بوجود خواهد آمد.

هنوز نمی دانیم آیا برای این گوشی هم از نمایشگر ثانویه استفاده می گردد یا خیر اما اگر این طور هم باشد به احتمال بسیار زیاد کاربرد آن مشابه کاربرد نمایشگر ثانویه ای است که روی ماژول دوربین گوشی می 11 اولترا شاهد آن بودیم. بعلاوه می توان از این نمایشگر به اسم راه حلی برای چک کردن ساعت و تاریخ، اعلانات و چیزهایی از این دست بهره برد. گوشی های گیمینگ نظیر راگ فون 5 هم آلتیمیت از نمایشگری ثانویه روی پنل پشتی خود بهره می برند که کاربر می تواند به وسیله آن ها به اعلانات مربوط به پیغام دسترسی داشته باشد.

این طور که به نظر می رسد، احتمالا وان پلاس 9T در رنگ بندی های متنوع تری راهی بازار می گردد. طبق سلیقه شخصی، اگرچه رنگ های در نظر گرفته شده برای سری 9 زیبا هستند اما تنوع آن ها پایین بوده و در نتیجه خیلی توجه کاربران را جلب نمی نماید. به همین دلیل به احتمال بسیار زیاد، باید شاهد تنوع رنگ بیشتری برای وان پلاس 9T باشیم.

در رابطه با نمایشگر هم طبق نوترین خبرها و شایعه ها، به نظر می رسد سامسونگ وظیفه ساخت آن را برعهده خواهد داشت. بنابراین باید انتظار داشته باشیم پنلی که برای وان پلاس 9T در نظر گرفته می گردد از نوع OLED بوده و در آن از فناوری LTPO استفاده گردد؛ یعنی همان فناوری جذابی که در نمایشگر گوشی گلکسی S21 اولترا به کار گرفته شده و باعث تغییر رفرش ریت آن از 10 تا 120 هرتز می گردد. همین نمایشگر در وان پلاس 9 پرو هم به کار رفته و اتفاقا سامسونگ هم وظیفه فراوری آن را بر عهده داشت.

علاوه بر این ها، گفته می گردد این نمایشگر منعطف است و این یعنی باید انتظار داشته باشیم گوشه های آن از دو طرف خمیده باشند؛ مشابه آنچه که در وان پلاس 9 پرو شاهد بودیم. هرچند بعید به نظر می رسد وضوح تصویر +QHD نمایشگر وان پلاس 9 پرو را در این گوشی هم ببینیم چون وان پلاس 9T باید چیزی بین مدل استاندارد و پرو باشد بنابراین همان نمایشگر با وضوح +FHD محتمل ترین گزینه موجود است تا بدین ترتیب از لحاظ مصرف انرژی هم مسئله ای وجود نداشته باشد.

سخت افزار وان پلاس 9T

از آنجایی که وان پلاس هر دو مدل از پرچم داران سری 9 خود را با پردازنده اسنپدراگون 888 رونمایی و راهی بازار کرد، قطعا وان پلاس 9T هم باید با همین پردازنده عرضه گردد. بعید به نظر می رسد شرکت چینی برای این گوشی از پردازنده ای نوتر نظیر اسنپدراگون 888 پلاس استفاده کند. با این حال این احتمال که پردازنده نسل بعد را در وان پلاس 9T ببینیم کاملا رد می گردد چون امکان آن وجود ندارد. کوالکام اواخر هر سال، یعنی در ماه دسامبر از پردازنده های نسل نو خود رونمایی می نماید در حالی که وان پلاس 9T باید حوالی ماه اکتبر رونمایی و عرضه گردد. از طرفی پردازنده های نسل نو برای گوشی های سال 2022 طراحی می شوند و نه 2021.

دوربین

در بخش دوربین، وان پلاس عملکرد فوق العاده ای طی سال های گذشته نداشته و همواره در مقایسه با محصولات برند دیگر نظیر سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و… بازنده بوده است. اما اختلاف بین آن ها زیاد نبود و از طرفی سال جاری هم شرکت چینی در این بخش واقعا پیشرفت محسوسی داشت.

اگرچه دوربین تله فوتوی به کار رفته در وان پلاس 9 پرو با زوم اپتیکال 3.3 برابری، به مقدار برترین های بازار نظیر گلکسی S21 اولترا با 3 و 10 برابر زوم اپتیکال حرفی برای گفتن ندارد اما گفته می گردد شرکت چینی می خواهد با وان پلاس 9T این مشکل را حل نموده و مقدار زوم اپتیکال را به 5 برابر برساند.

البته اگر این اتفاق هم رخ ندهد باز هم مسئله ای نیست چون شرکت وان پلاس به مقدار بضاعت خود در این زمینه پیشرفت داشته و انتظار زیادی هم از آن نداریم. تنها بخشی که انتظار داشتیم اندکی بهتر گردد، پردازش های نرم افزاری بودند که وان پلاس با همکاری با شرکت هسل بلاد پیشرفت خوبی در این زمینه داشت و توانست با به کارگیری تکنیک های بازآفرینی رنگ، کیفیت تصاویر ثبت شده را تا حد زیادی افزایش دهد. اما طبیعتا هنوز راستا سختی برای رسیدن به گلکسی S21 اولترا، آیفون 12 پرو مکس و گوشی های مشابه وجود دارد.

رنگ بندی

همان طور که در بالا هم اشاره شد، انتظار داریم وان پلاس رنگ بندی بیشتری برای مدل 9T در نظر بگیرد چون رنگ هایی که برای پرچم داران نو شرکت در نظر گرفته شده اگرچه زیبا اما کم بوده و همین موضوع جذابیت کمی را در پی دارد. اما از طرفی از این بابت که چنین اتفاقی حتما رخ می دهد یا خیر بی خبریم و باید منتظر بمانیم ببینیم چه اطلاعات بیشتری در این زمینه طی روزها یا هفته های آینده منتشر می گردد.

این بود تمام اطلاعاتی که فعلا در رابطه با وان پلاس 9T در اختیار داشتیم. طبیعتا تا ماه اکتبر که گفته می گردد تاریخ رونمایی از این گوشی خواهد بود (اوایل فصل پاییز) زمان زیادی به جای مانده و قطعا خبرهای بیشتری باید پیرامون این پرچم دار شرکت چینی منتشر گردد. بنابراین این مطلب هم با انتشار خبرهای بیشتر و موثق تر به روزرسانی می گردد.

منبع: (PhoneArena (1, 2

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنچه درباره وان پلاس 9T می دانیم؛ قیمت، تاریخ عرضه، مشخصات فنی و&amphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره وان پلاس 9T می دانیم؛ قیمت، تاریخ عرضه، مشخصات فنی و&amphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید