معرفی سایت کوتاه کننده لینک گوگل

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سرویس کوتاه کننده لینک گوگل به شما کمک میکند تا لینک های بسیار بلند خود را کوتاه کرده و بسیار تر و تمیز با دیگران به اشتراک بگذارید.

معرفی سایت کوتاه کننده لینک گوگل

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک یک ابزار بسیار کاربردی برای اشتراک گذاری لینک های مفید و شخص در دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی است. این لینکها معمولاً دارای ترکیبی از حروف و اعداد هستند و سرویس های زیادی وجود دارند که می توانید از آنها به عنوان کوتاه کننده لینک (URL Shortener) استفاده کنید برای این کار کافی است به آنها لینک خودتان را بدهید و آنها شکل کوتاه شده لینک را به شما تحویل می دهند.

سرویس کوتاه کننده لینک گوگل

سرویس کوتاه کننده لینک در واقع یک نرم افزار آنلاین است که لینک طولانی را از کاربر دریافت کرده و آن را به یک لینک کوتاه تبدیل می کند، شما می توانید این لینک کوتاه را در هر بخشی که میخواهید استفاده کنید. کوتاه کننده لینک گوگل یا Google URL Shortener یکی از سرویس های مفید شرکت گوگل است که متاسفانه خیلی ها آن را نمی شناسند.

لزوم استفاده از سرویس کوتاه کننده لینک

اما دلیل این که باید از سرویس کوتاه کننده لینک ها استفاده کنیم چیست؟ فواید آن چیست؟

تنها به دو دلیل این کار را می کنیم.

■ اشتراک گذاری لینک های کوتاه بسیار راحت تر است.

■ در برخی از شبکه های اجتماعی (سرویس های مایکرو بلاگ مانند Twitter) محدودیت تعداد کاراکتر وجود دارد . برای مثال شما در توییتر برای هر پست فقط می توانید از 140 کاراکتر استفاده کنید !

شرکت گوگل در 14 دسامبر سال 2009 یک سرویس کوتاه کننده لینک را معرفی کرد به نام goo.gl . دامین goo.gl شباهت زیادی به نام گوگل دارد و از دو قسمت ساخته شده است: قسمت نام دامین goo و قسمت TLD یا پسوند gl . پسوند gl مربوط میشود به منطقه Greenland .گرین لند یک منطقه خود مختار است که در شمال شرقی کانادا واقع شده است. گوگل برای زیباتر شدن آدرس لینک های کوتاه از TLD این منطقه استفاده کرد. در ابتدا goo.gl فقط برای سرویس های خود گوگل قابل استفاده بود اما چند وقت بعد، از سپتامبر 2010 سرویس goo.gl برای همه URL ها در دسترس قرار گرفت . سرویس goo.gl دو مزیت بسیار کاربردی و مهم دارد :

■ تولید کد QR برای لینک کوتاه شده.

■ ارائه آمار دقیق تعداد بازدید از لینک های کوتاه شده .

چگونگی استفاده از سرویس کوتاه کننده لینک گوگل

استفاده از سرویس goo.gl بسیار ساده می باشد کافی است طبق روش زیر عمل کنید اما قبل از هر چیز لازم است بدانید که بهتر است برای استفاده از این سرویس حتما یک حساب کاربری گوگل داشته باشید!

■ وارد حساب کاربری Gmail خود شوید.

■ وب سایت goo.gl را باز کنید .

■ در کادری که بالای آن جمله Paste your URL here نوشته شده است لینک طولانی مورد نظر خود را Paste کنید .

■ حالا روی دکمه آبی رنگ Shorten URL کلیک کنید. (Shorten به معنی کوتاه کردن)

■ همانطور که ملاحظه می کنید در سمت راست صفحه لینک کوتاهی تولید شده است که با goo.gl شروع می شود.

■ به همین سادگی! حالا می توانید لینک کوتاه خود را در هر جایی که می خواهید قرار بدهید ، اگر حساب کاربری جیمیل داشته باشید دیگر نیازی نیست لینک ها را در جایی ذخیره کنید فقط کافی است وارد حساب کاربری خود شوید و به وب سایت goo.gl مراجعه کنید تا بتوانید فهرست همه لینک های خود را مشاهده کنید.

آمار دقیق تعداد بازدید از لینک های کوتاه شده در goo.gl

یکی از مهم ترین مزایای سرویس کوتاه کننده لینک گوگل این است که شما می توانید آمار دقیق بازدید از لینک های خود را ببینید، برای مشاهده آمار بازدید لینک های خود مراحل زیر رو انجام دهید :

■ وارد حساب کاربری Gmail خود شوید.

■ وب سایت goo.gl را باز کنید .

■ در زیر کادر طوسی رنگ درج لینک ، فهرست لینک هایی که تا الان ثبت کرده اید در قالب یک جدول قابل مشاهده می باشند، در این جدول می توانید خلاصه آمار بازدیدهای لینک های خود را مشاهده کنید.

در این جدول چند گزینه وجود دارد :

■ لینک طولانی Long URL

■ تاریخ ثبت لینک Created

■ لینک کوتاه شده Short URL

■ تعداد کلیک بر روی لینک ها Clicks

■ گزینه Details جزئیات کامل آمار بازدید لینک مورد نظر را نمایش می دهد.

در بالای صفحه Details لینک اصلی (لینک طولانی) ، لینک کوتاه شده و کد QR مربوط به لینک شما نمایش داده میشود در پایین صفحه می توانید نمودار بازدید از لینک های خود را مشاهده کنید.

در بخش پایین صفحه چند نمودار دیگر هم وجود دارد :

■ نمودار Referrers : منابع بازدید.

■ نمودار Browsers : مرورگر های بازدید کننده ها.

■ نمودار Countries : کشور هایی که کاربران از آنجا لینک شما رو دیده اند.

■ نمودار Platforms : سیستم عامل های بازدید کننده ها

سخن آخر : انبوهی از سرویس های کوتاه کننده لینک وجود دارند که به عنوان نمونه می توان به goo.gl و tinyurl اشاره کرد. عمده این سرویس ها در واقع یک Redirect (تغییر جهت) برای شما ایجاد می کنند. کاربر با کلیک بر روی این آدرس به سایت آنها می رود و سپس آنها کاربر را به سایت اصلی می فرستند. بسیاری از سرویس های کوتاه کننده لینک،از جمله سرویس کوتاه کننده لینک گوگل به شما آمار هم می دهند تا بدانید بر روی هر لینک چند بار کلیک شده است. در برخی موارد (مانند سرویس goo.gl) جمع آوری آمار ترافیک بازدیدکنندگان و تحلیل آنها، موجب ایجاد ارزش اقتصادی می شود.

تکنولوژی وبلاگ ماه موزیک

منبع: setare.com

به "معرفی سایت کوتاه کننده لینک گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سایت کوتاه کننده لینک گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید