محله تاریخی ابوالمعالی یزد نونوار می گردد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، خبرنگاران/یزد سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی طرح کف سازی و بدنه سازی محله تاریخی ابوالمعالی اطلاع داد.

محله تاریخی ابوالمعالی یزد نونوار می گردد

علیرضا نقوی در این باره توضیح داد: این طرح با اعتباری افزون بر پنج میلیارد و 600 میلیون ریال و با حجمی افزون بر 920 مترمربع کف سازی و 500 مترمربع بدنه سازی در حال اجراست.

وی احیا و بازسازی میراث ملموس را حفاظت از حافظه تاریخی یک ملت دانست و اعلام کرد: بافت های تاریخی به عنوان هسته اولیه شهرها، تاریخ مستند شهری، قلب تپنده شهرها، نماد فرهنگ شهری، نماد فرهنگ ملی و اسطوره های قومی هستند.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه بافت تاریخی به عنوان گنجینه ای از خاطرات جمعی و شیوه زندگی گذشتگان، بار فرهنگی و هویتی شهر را بر دوش می کشد، اعلام نمود: بازسازی و احیای این میراث های فرهنگی وظیفه ای ملی است چرا که مراکز تاریخی شهرها، تجلی گاه ابعاد مالی، اجتماعی و فرهنگی مردمانی است که در دوره های تاریخی در این بخش از شهر روزگار سپری نموده و هویت فرهنگی آن را به ثبت رسانده اند.

به گزارش وبلاگ ماه موزیک و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه تاریخی یزد، محله ابوالمعالی از محله های قدیم شهر یزد است که از شمال به محله شیخداد، از جنوب به محله شاه طهماسب، از شرق به محله باغ گندم و از غرب به محله باغ صندل محدود می گردد و در ضلع شمالی خیابان انقلاب قرارگرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "محله تاریخی ابوالمعالی یزد نونوار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله تاریخی ابوالمعالی یزد نونوار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید