فراخوان سازمان بورس برای صدور مجوز تأسیس شرکت کارگزاری

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سازمان بورس گفت: همه متقاضیان تأسیس شرکت کارگزاری می توانند درخواست های خود را بر اساس دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری، مصوب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای بررسی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

فراخوان سازمان بورس برای صدور مجوز تأسیس شرکت کارگزاری

به موجب اختیارات حاصله از بندهای 2 و 6 مادۀ 7 قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال 1384 و به منظور توسعه و تقویت جایگاه نهادهای مالی در بازار سرمایه و ارائه خدمات بهتر به سرمایه گذاران در بازار سرمایه، با توجه به تقاضای فعالان بازار سرمایه در خصوص تأسیس شرکت کارگزاری، دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در تاریخ دهم خردادماه 1400 به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید. همه متقاضیان تأسیس شرکت کارگزاری می توانند درخواست های خود را بر اساس دستورالعمل مذکور جهت بررسی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

بررسی درخواست صدور مجوز در صورت کامل بودن مدارک صورت می پذیرد؛ لذا متقاضیان پس از مطالعه دقیق دستورالعمل مذکور و اطمینان از واجد شرایط بودن بر اساس مفاد آن از قبیل: تأمین حداقل سرمایه 1000 میلیارد ریال، کسب حداقل امتیازات لازم بر اساس بند 4-5 ماده 5 و پیوست های شماره 4 و 5 دستورالعمل، و سایر مفاد دستورالعمل، می توانند درخواست های خود را به همراه مستندات ارسال کنند.

کارمزد بررسی تقاضای تأسیس کارگزاری بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار به همراه مدارک دریافت خواهد شد. مبلغ واریزی هیچگونه حقی برای آن ها ایجاد نمی نماید و عودت داده نخواهد شد.

متقاضیان تأسیس شرکت کارگزاری از تاریخ 22 خرداد 1400 می توانند درخواست و مدارک مذکور در این دستورالعمل را به دبیرخانه سازمان بورس و اوراق بهادار - مدیریت نظارت برکارگزاران - اداره امور کارگزاران به آدرس میدان ونک، خیابان ملأ صدرا، پلاک 13 ارسال کنند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "فراخوان سازمان بورس برای صدور مجوز تأسیس شرکت کارگزاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان سازمان بورس برای صدور مجوز تأسیس شرکت کارگزاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید